• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3159 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي

تشكل‌ها

سايه ترك‌ها بر سر نمايشگاه پوشاك |نمايشگاه پوشاك ايران در حالي در بهمن ماه برگزار مي‌شود كه با تعويق يك ماهه، زمان برگزاري آن همزمان با نمايشگاه پوشاك تركيه در تهران خواهد بود. به گزارش ايسنا، دومين نمايشگاه بين‌المللي تخصصي پوشاك ايران كه در ابتدا قرار بود در آذر ماه امسال برگزار شود با تعويق يك ماهه از 12 تا 15 بهمن در سالن خليج فارس نمايشگاه بين‌المللي تهران برگزار خواهد شد كه به نوعي مهم‌ترين رويداد صنعت پوشاك كشور به شمار مي‌رود. در همين راستا نمايشگاه پوشاك تركيه در تهران نيز قرار است از اول تا چهارم فوريه سال جاري يعني 12 تا 15 بهمن در نمايشگاه بين‌المللي برگزار شود.

پيشنهاد براي نرخ تضميني چاي 94 | رييس اتحاديه چايكاران شمال از پيشنهاد نرخ خريد تضميني 2000 و 3000 توماني براي برگ سبز چاي در سال آينده به سازمان چاي خبر داد. ايرج هوسمي اظهار كرد: طي دهه‌هاي اخير همه محصولات كشاورزي با توجه به نرخ تورم افزايش قيمت داشته‌اند و زماني چاي و برنج در ايران هم‌قيمت بودند. اين درحالي است كه هم‌اكنون قيمت يك كيلوگرم برنج چند برابر چاي شده است. وي افزود: براي تعيين نرخ خريد تضميني برگ سبز چاي در سال زراعي پيش رو پيشنهاد نرخ 3000 توماني براي خريد تضميني هر كيلوگرم برگ سبز چاي درجه يك و نرخ 2000 توماني براي خريد تضميني هر كيلوگرم برگ سبز چاي درجه دو را به سازمان چاي ارايه داديم اما هنوز هيچ جوابي به اين پيشنهاد داده نشده است.

قيمت مرغ و گوشت و ماهي |قيمت‌هاي جديد در بازار مواد پروتييني نشانگر ثبات گوشت مرغ و افزايش نسبي گوشت قرمز و برخي ماهي‌ها مانند سالامون و سفيد است. بر اساس گزارش ميداني ايسنا، قيمت برخي اقلام گوشت مانند گوشت گوسفندي نسبت به ماه گذشته تا حدودي افزايش داشته است و به طور متوسط هر كيلوگرم گوشت گوسفندي در مغازه‌ها بين 27 تا 33 هزار تومان فروخته مي‌شود. همچنين مغز ران گوسفندي كه گران‌ترين نوع گوشت قرمز است، افزايش قيمت اندكي داشته و هر كيلوگرم آن 33 هزار تومان عرضه مي‌شود. اما قيمت گوشت مرغ كه در سال جاري فراز و نشيب‌هاي زيادي داشته در يك ماه گذشته تغيير قيمت چنداني نكرده و به طور متوسط هر كيلوگرم آن 6000 تومان عرضه مي‌شود. همچنين جگر مرغ كه از ارزان‌ترين اقلام پروتئيني است با افزايش هزار توماني نسبت به ماه گذشته 3000 تومان در مغازه‌ها فروخته مي‌شود. البته مواد پروتييني در عمده‌فروشي‌ها و برخي مراكز بين 2000 تا 3000 تومان پايين‌تر از قيمت مغازه‌ها عرضه مي‌شود. قيمت انواع ماهي كه نسبت به سال گذشته افزايش اندكي داشته، طي يك ماه گذشته در برخي انواع با افزايش نسبي روبه‌رو شده است. هر كيلوگرم ماهي سالامون با افزايش 2000 توماني كيلويي 18 هزار تومان فروخته مي‌شود.

راه‌هاي مقابله با كاهش قيمت نفت |عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران با تشريح راهكارهاي مقابله با كاهش دلارهاي نفتي گفت: دولت بايد سياست توليد محور را در پيش گيرد. ابراهيم جميلي با اشاره به راهكارهاي مقابله با كاهش درآمدهاي نفتي گفت: نخستين بار نيست كه كشور با كاهش قيمت‌هاي نفتي مواجه است؛ اين در حالي است كه به تبع كاهش قيمت نفت، درآمدهاي ارزي كشور نيز كاهش مي‌يابد. وي افزود: كاهش قيمت نفت، بارها و بارها طي سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده و تجربه آن وجود دارد. ضمن اينكه بعد از پيروزي انقلاب نيز همواره اين نوسانات وجود داشته و كشور با كاهش يا افزايش قيمت نفت مواجه شده است. جميلي تصريح كرد: در شرايطي كه هم‌اكنون قيمت نفت كاهش يافته است، بايد تلاش كنيم تا به نحوي منابع ديگر درآمدي را جايگزين دلارهاي نفتي كنيم. اين كار عملي است و اتفاقا نخستين راه اين است كه با بهينه‌سازي مصرف حامل‌هاي انرژي و آب، درآمدزايي كنيم.
به گفته اين عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران منابع حاصل از اصلاح مصرف انرژي در كشور بسيار بيشتر از منابعي است كه از كشور بر اثر كاهش قيمت نفت كسر شده است؛ بنابراين با توجه به مصرف بالاي ايران نسبت به ميانگين جهاني، به نظر مي‌رسد كه اين راهكاري عملي براي درآمدزايي است. وي اظهار كرد: دومين جايگزين براي كاهش درآمدهاي نفتي، متنوع‌سازي درآمدهاي غيرنفتي است. همان‌طور كه با كاهش درآمدهاي نفتي طي سال‌هاي گذشته، برنامه‌‌ريزي كرده و جواب هم گرفته‌ايم، اين‌بار هم بايد با برنامه‌ريزي، دولت، مجلس و بخش خصوصي دست به دست هم داده و همكاري جمعي براي جبران كاهش دلارهاي نفتي صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون