• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3674 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

خبر كوتاه

تشييع شهداي گمنام در بيش از ۱۱ استان كشور
در آستانه عزاداري در دهه آخر ماه صفر پيكر مطهر و نوراني شهداي گمنام دوران دفاع مقدس در بيش از ۱۱ استان كشور تشييع و به خاك سپرده خواهد شد. به گزارش تسنيم، طبق اعلام كميته جست‌وجوي مفقودين ستادكل نيروهاي مسلح، پيكر مطهر اين شهداي گرانقدر در استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، زنجان، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبي، خوزستان، گلستان، هرمزگان و استان كرمان تشييع و به خاك سپرده خواهند شد.


سردار نقدي برنامه‌هاي گراميداشت هفته بسيج  را اعلام كرد
رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به برنامه‌هاي محوري هفته بسيج، اظهار كرد: از روز چهارشنبه ۲۶ آبان با حضور در حرم امام (ره) و تجديد ميثاق با آرمان‌هاي ايشان مقدمات برنامه‌هاي هفته بسيج را آغاز مي‌كنيم كه اين امر در ادامه در روز پنجشنبه ۲۷ آبان طي ديداري با مراجع تقليد در شهر قم ادامه مي‌يابد و نهايتا در روز شنبه ۲۹ آبان با تجليل از خانواده شهداي مدافع حرم كه در حرم حضرت عبدالعظيم (ع) برگزار خواهد شد پيگيري مي‌شود. به گزارش ايسنا، سردار نقدي با اشاره به نام‌گذاري روزهاي مختلف هفته بسيج، اظهار كرد: روز يكشنبه ۳۰ ‌آبان نخستين روز از هفته بسيج است كه با نام «بسيج، پژواك نداي زينب (س) » از آن ياد مي‌شود و در اين روز شركت بسيجيان در راهپيمايي اربعين حسيني و نيز مراسم خطبه‌خواني درباره حضرت زينب (س) را برگزار خواهيم كرد. دومين روز از هفته بسيج «بسيج، انقلاب‌گري و ظلم‌ستيزي» ناميده شده است كه در صبح اين روز نخبگان بسيجي با دانش‌آموزان در مدارس سراسر كشور به گفت‌وگو خواهند نشست و عصر همان روز هم ۵۰۰ مهد قرآن بسيج با عنوان طلوع نسل نور افتتاح خواهد شد. روز سه‌شنبه ۲ آذر كه سومين روز از هفته بسيج خواهد بود «بسيج، انقلابي‌گري و پيشرفت» نام گرفته است كه در اين روز نخبگان سياسي و فرهنگي در دانشگاه‌ها هم تحت يك برنامه محوري در دانشگاه علامه همايشي را برگزار مي‌كنند و در نهايت جشنواره‌اي علمي هم در دانشگاه صنعتي شريف در عصر همين روز برگزار خواهد شد. روز چهارشنبه ۳ آذر هم «بسيج، انقلابي‌گري و كارآفريني» نام گرفته است كه در اين روز فرماندهان برگزيده بسيجي سراسر كشور و فرماندهان دانش‌آموزي و دانشجويي و نيز گروه‌هاي جهادي و همچنين پادگان‌هاي زيارتي و طرح ولايت دانشجويي با فرمانده كل قوا ديدار خواهند كرد و همچنين گردهمايي سراسري فرماندهان بسيج قوه قضاييه نيز در اين روز برگزار خواهد شد. نقدي با بيان اينكه روز پنجشنبه ۴ آذر، «بسيج، انقلابي‌گري و ايثار» ناميده شده است، اظهار كرد: در اين روز جشنواره مالك اشتر بسيج با حضور ۱۰۰۰ نفر از فرماندهان پايگاه‌هاي نمونه بسيج در سراسر كشور در سالروز ۵ آذر سازمان بسيج برگزار خواهد شد و همچنين در ادامه يادواره شهداي محله به عطرافشاني مزار شهداي مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس هم در ادامه عملي خواهد شد. روز جمعه ۵ آذر «بسيج، انقلابي‌گري و اقتدار جهاني» نام گرفته است كه در اين روز شاهد برگزاري اجتماع بسيجيان با حضور صدها هزار بسيجي به‌طور همزمان در سراسر كشور و در خيابان‌هاي منتهي به محل برگزاري نماز جمعه در هر شهر برقرار خواهد شد و در ادامه نيز رزمايش بسيجيان در استان هرمزگان صورت مي‌گيرد و همچنين رياست سازمان بسيج هم در نماز جمعه تهران سخنران پيش خطبه‌ها خواهد بود. وي در پايان با اشاره به عنوان آخرين روز از هفته بسيج، اظهار كرد: شنبه ۶ آذر، «بسيج، انقلابي‌گري و مبارزه با فساد و اشرافي‌گري» نام‌گذاري شده است كه در اين روز شاهد افتتاح نمايشگاه‌هاي قطب‌هاي صنايع تبديلي و اقتصاد مقاومتي و آغاز واكسيناسيون دام و افتتاح پروژه‌هاي محروميت‌زدايي خواهيم بود و در ادامه نيز همايش طلايه‌داران اقتصاد مقاومتي در دانشگاه تربيت مدرس برگزار خواهد شد و در عصر همين روز هم همايش و نمايشگاه مبارزه با فساد در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار خواهد ‌شد.


 برجام برگشت‌ناپذير است
معاون حقوقي رييس‌جمهوري با بيان اينكه برجام سندي دوجانبه بين ايران و امريكا نيست كه تابع روابط دو كشور باشد، گفت: برجام برگشت‌ناپذير است. به گزارش ايرنا، مجيد انصاري در حاشيه نشست معاونان حقوقي دستگاه‌هاي اجرايي كشور و در جمع خبرنگاران درباره مواضع مطرح شده در امريكا مبني بر لغو برخي از بندهاي برجام اين مطلب را اعلام كرد. وي اظهار كرد: برجام يك سند حقوقي و قانوني بين‌المللي است كه در شوراي حكام، شوراي امنيت و اتحاديه اروپا مصوب شده است. به مسائل رياست‌جمهوري امريكا و صحبت‌هاي مطرح شده در ايام تبليغاتي نامزدها توجه خاصي نداريم و خواست جهاني بر تداوم برجام است. وي افزود: تصور من هم اين نيست كه در امريكا برنامه‌اي براي برگشت به قبل از برجام باشد؛ چون ايران با اقتدار در مذاكرات حضور يافته و حقوق مردم را در قالب برجام تثبيت كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون