• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3674 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

عددنوشت

افزايش توليد لاستيك و تيوب
معاون سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان با اشاره به توليد بيش از ۱۵ هزار حلقه لاستيك و تيوپ، گفت: ۲۶۶ فقره پرونده تخلف به ارزش بيش از يك ميليارد و ۱۷۰ ميليون ريال تشكيل شده است. وحيد منايي با بيان اينكه در ۶ ماهه ابتداي امسال، بيش از۱۱۱ هزار تن معادل ۱۵ هزار و ۷۰۳ هزار حلقه انواع لاستيك و تيوب توسط ۱۰ واحد توليدي فعال در كشور توليد شد به مهر گفته است: اين ميزان توليد از نظر وزني نسبت به مدت مشابه سال قبل
۱۴ درصد افزايش داشته است. وي با بيان اينكه از مجموع توليدات لاستيك كشور در اين مدت، ميزان توليد انواع لاستيك سواري، باري، اتوبوسي و كشاورزي صنعتي در مجموع ۱۰۴ هزار و ۱۴ تن بوده است، افزود: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۶ درصد افزايش داشته است.

سرمايه‌گذاري در آلومينيوم جنوب
مناطق ويژه اقتصادي از جمله پتانسيل‌هاي توسعه صنايع هستند كه مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي لامرد گفت: آلومينيوم جنوب با 2/1 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در اين منطقه احداث خواهد شد. ابوالحسن حقايقي، با بيان اينكه منطقه ويژه اقتصادي لامرد از زيرمجموعه‌هاي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني است، به ايسنا گفته است: اين منطقه ويژه اقتصادي با توجه به زيرساخت‌ها و منابع انرژي كه دارد براي احداث صنايعي كه نياز به انرژي بالا به خصوص گاز دارند، طراحي شده است. وي ادامه داد: دسترسي اين منطقه به سطح مناسبي از منابع گازي باعث شده است بستر مناسبي براي صنايع انرژي‌بر يعني صنايعي كه بين ۱۵ تا ۲۵ درصد نياز به گاز دارند، باشد كه ما نيز با فراهم‌آوري زيرساخت‌ها و كسب مجوزهاي لازم، زمينه را براي ورود اين صنايع آماده كرديم. مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي لامرد با اشاره به ظرفيت‌هاي توليدي اين منطقه اظهار كرد: اين منطقه براي احداث واحدهايي با ظرفيت توليد پنج ميليون تن پتروشيمي، دو ميليون تن آلومينيوم، ۱۰ ميليون تن سيمان و صنايع پايين‌ دستي اين صنايع آمادگي دارد كه تاكنون با سرمايه‌گذاري قدير و ايميدرو، آلومينيوم جنوب با 2/1 ميليارد دلار سرمايه در حال احداث است كه در حال حاضر در مرحله ريختن فوندانسيون براي سالن‌هاي احيا به سر مي‌برد و تا دو سال ديگر يعني تا پايان سال ۱۳۹۷ به توليد شمش ‌آلومينيوم خواهد رسيد.

افزايش قيمت برنج
طي هفت ماهه نخست امسال بيش از ۲۷۹ هزار تن برنج به كشور وارد شده است كه گرچه از نظر وزني بيش از ۴۰۰ درصد كاهش يافته است اما قيمت هر كيلوگرم از اين محصول به‌طور ميانگين از كيلويي ۸۵۸ تومان به بيش از ۲۵۰۰ تومان رسيده و حدود ۲۰۰ درصد گران‌تر شده است. ايسنا در گزارشي نوشت: طي هفت ماهه نخست امسال ۲۷۹ هزار و ۵۸۵ تن برنج به ارزش ۲۳۴ ميليون و ۵۶ هزار و ۱۱۸ دلار از كشورهاي هند، پاكستان، امارات و ساير كشورهاي خارجي به ايران وارد شده است كه از نظر وزني با كاهش بيش از ۴۳۴ درصدي و از نظر ارزشي با كاهش 31/89 درصدي مواجه شده است. اما نگاهي دقيق‌تر به اين آمار منتشر شده نشان مي‌دهد كه قيمت برنج‌هاي خارجي در هفت ماهه سال گذشته به صورت ميانگين ۸۵۸ تومان بود در حالي كه هر كيلوگرم از اين محصول طي هفت ماهه گذشته امسال با بيش از ۱۹۹ درصد افزايش قيمت به ۲۵۶۷ تومان رسيده است.

كاهش اسناد صادراتي
تشريفات گمركي صادرات كالا در گمرك به‌طور كامل اينترنتي شد.  گمرك ايران در اقدام ديگري اسناد مورد نياز براي صادرات كالا را از 7 سند به
3 سند كاهش داد. دفتر برنامه‌ريزي و بهبود فرآيندهاي گمركي در تازه‌ترين گزارش اعلام كرد: اين برنامه پياده‌سازي و برخي تشريفات زايد براي صادرات كالا حذف شده است. براساس طرح جديد، صادركنندگان مي‌توانند با حداقل اسناد و بدون حضور فيزيكي تشريفات گمركي كالاهاي صادراتي را انجام دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون