• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3674 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

خبر

درگيري بامدادي و تخريب خانه‌هاي شهرك زيتون

سكونت در شهرك زيتون در ميان پارك سرخه حصار دوباره خبرساز شده است. به گفته اهالي اين شهرك در گفت‌وگو با خبرآنلاين، بامداد ديروز ماموران شهرداري به همراه نيروي انتظامي به اين شهرك رفته و خانه‌هاي‌شان را تخريب كرده‌ و اهالي را زخمي كرده‌اند؛ البته هنوز هيچ مقام رسمي در شهرداري و نيروي انتظامي به اين خبر واكنش نشان نداده‌اند و اين تنها ابوالفضل قناعتي عضو هيات رييسه شوراي شهر بود كه در گفت‌وگو با ميزان گفت: امروز شاهد تخريب حدود 220 مورد ساخت و ساز در منطقه‌اي تحت عنوان شهرك زيتون بوديم.
سابقه زمين‌هاي اين محدوده به دهه 60 باز مي‌گردد و آن زمان تعاوني مسكن جهاد كشاورزي به 4 هزار نفر از همكاران خود در محدوده شهرك زيتون زمين داده است. عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به قرار گرفتن شهرك زيتون در حريم شهر تهران گفت: زماني كه زمين‌ها به كاركنان وزارت جهاد تعلق گرفت آن محدوده در قالب حريم تهران نبود اما بعد از گذشت مدت زماني اين بخش در طرح جامعه و طرح تفصيلي تهران به عنوان حريم پايتخت معرفي شد.
او با تاكيد بر نقش نداشتن شهرداري تهران در تخريب خانه‌هاي ساخته شده در شهرك زيتون گفت: با توجه به حكم مقام قضايي و اقدامات سازمان محيط زيست از شهرداري منطقه 17 درخواست شد كه براي تخريب ساخت و سازها در مجتمع زيتون اقدام كنند. تخريب شهرك زيتون در شوراي تامين تهران به تصويب رسيده و مسوولان شهرداري نقشي در تخريب آن نداشته‌اند. عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران در واكنش به برخي از حاشيه‌ها مبني بر درگيري نيروهاي شهرداري با ساكنان شهرك زيتون تاكيد كرد: درگيري ايجاد شده لفظي بوده و افراد زد و خوردي با
يكديگر نداشته‌اند.

ايراني‌ها در هفت ماه گذشته 735 ميليارد تومان به  كميته امداد كمك كردند

اعتماد|  علي محمد ذوالفقاري؛ معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد از درآمد 735 ميليارد توماني اين نهاد خيريه طي هفت ماه گذشته از محل صدقات، طرح‌هاي بركت، اكرام، محسنين، قرباني‌ها، زكات و فطريه خبر داد. به گفته ذوالفقاري، به‌طور ميانگين هر خانواده ايراني روزانه 10 تومان صدقه مي‌دهد و ماهانه 30 هزار تومان در طرح اكرام و حاميان كمك مي‌كند.
او در اعلام گزارش عملكرد هفت ماه گذشته امداد گفت: «در اين مدت 163 ميليارد تومان در حوزه صندوق‌هاي صدقات، 237 ميليارد تومان در حوزه طرح‌هاي بركت، تاج گل، گوشت قرباني و طرح‌هاي خرد، 161 ميليارد تومان در طرح اكرام و محسنين، 41 ميليارد تومان در زكات نقدي و 32 ميليارد تومان در زكات غيرنقدي، 130 ميليارد تومان از محل فطريه عام و خاص، كفاره و جشن‌هاي مردمي كمك و جمع‌آوري شده كه البته بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده، قرار بود تا پايان سال ۹۵، ۱۱۵۰ ميليارد تومان درآمد از محل كمك‌هاي مردمي داشته باشيم اما هزينه‌هاي فقر بسيار بالاتر از ميزان كمك‌هاي مردمي است و حضور مردم تنها ۲۵ درصد از مجموعه منابع مورد نياز امداد را فراهم مي‌كند.»
به گفته ذوالفقاري، 10 ميليون مشترك در قالب صندوق صدقات، اكرام و محسنين مشاركت دارند ضمن آنكه 930 شبكه نيكوكاري در كل كشور فعال است. همچنين به گفته ابوالقاسم رستگار؛ مديركل امور اجرايي مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد در شش ماهه گذشته، شهروندان تهراني شش ميليارد تومان صدقه به صورت تلفني داده‌اند و در حالي كه وي سرانه صدقات در كشور را ماهانه دو هزار و ۱۷۰ تومان برشمرد، اعلام كرد كه بيشترين سرانه صدقه دريافتي چهار هزار و ۱۰۰ تومان در استان قم و كمترين، ۵۰۰ تومان در سيستان و بلوچستان است اما در مجموع، 43 درصد درآمد صدقه كشور در 5 استان تهران (14 درصد)، اصفهان (9 درصد)، خراسان رضوي (7 درصد)، مازندران (6 درصد) و فارس (5 درصد) جمع‌آوري مي‌شود. رستگار، درآمد جشن عاطفه‌ها در سال 95 را هم 53 ميليارد و 500 ميليون تومان و نذورات قرباني مردم را هم 26 ميليارد و 700 ميليون تومان اعلام كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون