• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3159 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي

خبر كوتاه

مسموميت 59 دانش‌آموز كرماني دركلاس درس

ايرنا| نشت گاز در يكي از مدارس كرمان، 59 دانش‌آموز را روانه بيمارستان كرد.  رضا جعفري، مسوول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان كرمان در مورد اين حادثه گفت: در پي تماس مسوولان يك دبيرستان پسرانه با مركز فوريت‌هاي پزشكي و اعلام گزارشي مبني بر سرگيجه دانش‌آموزان، چندين دستگاه آمبولانس به اين مدرسه اعزام شدند. كه پس از انجام اقدامات اوليه درماني، 59 دانش‌آموز با شك مسموميت ناشي از گاز منواكسيدكربن به مراكز درماني منتقل شدند. به گفته جعفري، در نهايت پس از اطمينان از سلامت كامل دانش‌آموزان، اين افراد ساعت 14 و 30 دقيقه ديروز از بيمارستان مرخص شدند. براساس آخرين آمار سازمان پزشكي قانوني كشور در هفت ماه نخست سال جاري 185 نفر بر اثر استنشاق منوكسيد كربن در كشور جان خود را از دست داده‌اند كه اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش 2/14 درصدي را نشان مي‌دهد. عدم رعايت نكات ايمني اوليه در نصب دودكش وسايل گرمايشي و استفاده نادرست از وسايل گازسوز علت اصلي مرگ و مير بر اثر گازگرفتگي و استنشاق گاز منواكسيد كربن محسوب     مي‌شود.

 

دستگيري ۸۴ نفر در پارتي شبانه مشهد

84 نفر در خراسان رضوي به دليل شركت در پارتي مختلط شبانه از سوي اطلاعات سپاه ناحيه سلمان مشهد دستگير شدند. به گزارش خبرگزاري بسيج از خراسان رضوي، به دنبال دريافت گزارش مردمي درباره برگزاري پارتي مختلط در حوزه پنج ناحيه سلمان مشهد، اطلاعات حوزه با هماهنگي اطلاعات ناحيه، مكان
مورد نظر را تحت نظر گرفتند كه پس از تاييد صحت گزارش و انجام هماهنگي‌هاي لازم با فرماندهي و مراجع قضايي و گرفتن مجوز دادستاني، در يك عمليات غافلگيرانه 84 نفر از شركت‌كنندگان در حال رقص و پايكوبي مختلط دستگير شدند. از اين تعداد 49 نفر مرد و 35 نفر زن هستند. در بازرسي از محل مورد نظر نيز تعداد پنج بطري مشروبات الكلي پلمب و 20 بطري خالي مشروب و سه دست پاستور كشف شد.

 

اهداي ديه فرزند به كميته امداد

ايرنا| مادري در شهرستان بوكان ديه فرزند خود را با هدف كمك به نيازمندان و افراد بي‌بضاعت به كميته امداد امام خميني (ره) اهدا كرد. حسين فتحي، مدير كميته امداد امام خميني (ره) بوكان با اعلام اين خبر گفت: اين مادر نيكوكار در اين عمل خيرخواهانه خود با مراجعه به كميته امداد امام خميني (ره)، 235 ميليون و 709 هزار ريال سهم الارث ديه آن مرحوم را كه بر اثر يك حادثه رانندگي جان خود را از دست داده بود، پس از طي مراحل قانوني در اختيار اين نهاد گذاشت. مبلغ اهدا شده قرار است براي كمك به ايتام، بيماران صعب‌العلاج، افراد ازكارافتاده و تامين اجاره مسكن نيازمندان تحت حمايت هزينه شود.  

 

عيادت وزير بهداشت از سهيلا جوركش

مهر| وزير بهداشت از انجام پيوند قرنيه مصنوعي در چند ماه آينده روي چشم سهيلا جوركش از قربانيان اسيدپاشي اصفهان خبر داد.  حسن قاضي‌زاده هاشمي در حاشيه عيادت شنبه شب خود از مصدوم به تشريح روند درماني او پرداخت و گفت: تاكنون تعداد زيادي عمل جراحي بر روي چشم و پوست مصدوم انجام شده كه تمام تلاش‌ها براي حفظ چشم بود. چون قرنيه هر دوچشم دچار سوراخ شدگي شده و بخش عمده استحكامات چشم هم آسيب ديده بود. هاشمي با اعلام اينكه چشم مصدوم نور و حركت دست را تشخيص مي‌دهد، ادامه داد: اين موضوع نشان مي‌دهد كه عصب چشم سالم است و اگر مشكلي پيش نيايد، پيوند قرنيه مصنوعي حداقل بين سه تا شش ماه بعد انجام مي‌شود.
«حسن روحاني، رييس‌جمهوري ايران، وزارت بهداشت را مامور رسيدگي به وضعيت قربانيان اسيدپاشي اصفهان كرده است.» وزير بهداشت با اعلام اين خبر گفت: وزير كشور نيز مكرر پيگير وضعيت شناسايي و دستگيري عاملان اسيدپاشي اصفهان است و دولت هزينه‌هاي درماني سهيلا جوركش را تقبل مي‌كند و «حتي اگر نياز باشد، براي ادامه روند درمان به خارج از كشور بروند، هزينه‌ها تامين خواهد شد اما آنچه مسلم است فعلا نيازي به اعزام نيست. » سهيلا جوركش سه ماه قبل در اصفهان در مسير بازگشت به خانه مورد اسيدپاشي قرار گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون