• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3682 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر

خبركوتاه

«افسونگر» از هفته اول دي‌ماه اكران مي‌شود

فيلم سينمايي «افسونگر» به كارگرداني حسين تبريزي و تهيه‌كنندگي سيد مسعود اطيابي و بازي پژمان بازغي، ليلا اوتادي و شقايق فراهاني از هفته اول دي‌ماه در سينماهاي كشور اكران مي‌شود. پژمان بازغي، ليلا اوتادي، نيلوفر شهيدي، تيرداد كيايي، نگار فروزنده و شقايق فراهاني در فيلم افسونگر نقش‌هاي اصلي را ايفا مي‌كنند. سياوش تهمورث، نعيمه نظام‌دوست، امير نوري، سعيد داخ و داود شيرعلي نيز از ديگر بازيگران اين فيلم سينمايي هستند. فيلم سينمايي افسونگر با سرگروه ماندانا اكران خواهد شد.


نمايشگاه نقاشي‌هاي آزاده رزاق‌دوست در لندن

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي «آزاده رزاق‌دوست» اين‌روزها در سوفياگالري لندن داير شده است. «دستور يك شعر» عنوان اين نمايشگاه است كه از تاريخ 23 نوامبر، در اين گالري افتتاح شده است و گزيده‌‌اي از دو مجموعه نقاشي‌‌هاي رزاق‌‌دوست با نام‌هاي «نامه‌ها» و «گل سرخ بيمار» است كه اين هنرمند آنها را در فاصله سال‌هاي 2008 تا 2011 انجام داده است. «دستور يك شعر»، دومين نمايشگاه انفرادي رزاق‌دوست در اروپاست كه بعد از نمايشگاهي در گالري Ab زوريخ و چندين نمايشگاه گروهي برپا شده است‌. او در ايران شش نمايشگاه انفرادي داشته است. آثار رزاق‌دوست تا 10 فوريه، در سوفياگالري لندن واقع در خيابان ميفر داير خواهد بود.


اكران «درسكوت» با بازي پورصميمي و معتمدآريا

فيلم سينمايي «در سكوت» ساخته ژرژ هاشم‌زاده به تهيه‌كنندگي سعيد ملكان در نوبت اكران قرار گرفت.
پخش اين فيلم برعهده فيلميران است و تهيه‌كننده آن در تلاش است به زودي شرايط اكران «درسكوت» را فراهم كند. فيلمبرداري اين اثر سال گذشته انجام شد و به تازگي پروانه نمايش آن صادر شده است. فاطمه معتمدآريا، سعيد پورصميمي، ويشكا آسايش، سوگل خليق، احترام برومند، پانته‌آ پناهي‌ها، عليرضا كمالي‌نژاد، محمدرضا غفاري، حميدرضا نيك‌دل، احسان بيات‌فر، علي قاسمي، هستي قاسم‌پور، بهاره عليشاهي، پري آرام، پگاه حسيني، فرزانه سلحشور، رامتين هوشمند و حسين پناهي از بازيگران اين فيلم هستند.


تقدير از فرزان سجودي در جشنواره بين‌المللي گلاويژ

دكتر «فرزان سجودي»، استاد دانشگاه و زبان‌شناس و «اردشير كشاورز»، مورخ و تاريخ‌نگار ايراني در مراسم اختتاميه بيستمين دوره جشنواره بين‌المللي «گلاويژ» در اقليم كردستان عراق مورد تقدير قرار گرفتند.  مراسم اختتامييه بيستمين دوره جشنواره بين‌المللي «گلاويژ» در اقليم كردستان عراق با حضور تعدادي از شخصيت‌هاي فرهنگي و سياسي كرد و تعدادي از شخصيت‌هاي فرهنگي از كشورهاي ايران، ارمنستان، لبنان، عراق، سوريه، تركيه و اقليم كردستان برگزار ‌شد.


فيلم‌هاي كوتاه ايراني از رقابت اسكار بازماندند

آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي اسكار، فهرستي از ۱۰ فيلم كوتاه را منتشر كرد اما فيلم «سكوت» به كارگرداني علي عسگري و فرنوش صمدي كه با كسب جايزه جشنواره فيلم «همپتون» امريكا، واجد شرايط حضور در شاخه فيلم كوتاه اسكار شده بود، نتوانست به جمع ۱۰ نامزد اين شاخه راه پيدا كند. فهرست نامزدهاي نهايي جوايز سينمايي اسكار ۲۰۱۷ روز ۲۴ ژانويه (بهمن ماه) اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون