• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3692 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ آذر

احمدي‌نژاد چند سالي خوب بود اما بعد از مدتي فيلش ياد هندوستان افتاد

گروه سياسي| محمدجواد لاريجاني، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه از نحوه رفتارهاي روساي جمهور در كشور مي‌گويد و از احمدي‌نژاد انتقاد مي‌كند. به گزارش ميزان، جمله‌هاي كليدي اظهارات محمد جواد لاريجاني به شرح زير است:
   يكي از بدشانسي‌هاي ملت ما اين است كه اخيرا هر كس رييس‌جمهور مي‌شود بلافاصله فيلسوف مي‌شود و يادش مي‌رود قطع نظر از آراي فلسفي‌اش، چارچوبي از وظايف را بر عهده دارد. در دوره اصلاحات، رييس‌جمهور مدام در خصوص تفكرات جامعه مدني و مباحث ژورناليستي صحبت مي‌كرد در حالي كه اصل قضيه موقوف مي‌ماند. رييس‌جمهور بعدي چند سالي خوب بود اما بعد از مدتي فيلش ياد هندوستان افتاد؛ يا مي‌گفت به جايي وصل هستم يا وصل نيستم و شروع به استنباط‌هاي عجيب و غريب مي‌كرد. در حالي كه كسي كه وصل شود از او خبري نمي‌آيد؛ اكنون نيز همين جور است و بحث‌هاي فلسفي را بيشتر از بحث‌هاي اجرايي و مديريتي مي‌بينيم.
  كساني كه در سياست فعال هستند و لباس روحانيت به تن دارند بايد بدانند كه تفكر سكولار و ليبرال براي نظام ما يك خطر مهلك و يك مبناي غلط است و اين حرف مورد قبول اهل بيت نيست؛ خيلي بد است كه كسي به يكي از جناح‌هاي طرفدار سكولاريسم گرايش داشته باشد و از دين سالم و محبت دم بزند؛ علما بايد پرچمدار دين باشند.
  مباني فقهي حكم اعدام براي متهمان مواد مخدر ناظر بر افساد في الارض است، برخي از فقهاي ما در اين امر تشكيك كردند؛ شوراي نگهبان قانون اخير مجلس درباره لغو مجوز اعدام درباره متهمان مواد مخدر را رد كرد و به مجمع تشخيص رفت و آنجا دوپيچ محكم‌تر خورد. خيلي مشكل نيست كه آدم قبول كند كسي كه چندين تن كراك و هرويين را به كشور مي‌آورد و پخش مي‌كند، افساد في الارض كرده است؛ بيش از 90 درصد اعدام‌هاي ما مربوط به مواد مخدر است و اين آمار بالا براي چهره اسلام خوب نيست؛ مصلحت نظام از اموري است كه بايد در امر تقنين مراعات شود؛ معقول‌ترين و عملي‌ترين كار اين است كه ما براي سطوح بالاي قاچاق و پخش مواد مخدر مجازات اعدام را قرار دهيم و سطوح پايين‌تر را تخفيف دهيم؛ رييس قوه قضاييه هم با اين چارچوب موافق است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون