• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3692 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ آذر

پيشخوان

احمد توكلي:
اگر احمدي‌نژاد يا هاشمي‌رفسنجاني كانديدا شوند مي‌روم سوريه!

احمد توكلي گفت: در سياست داخلي، قانون اساسي فصل‌الخطاب ما است. ما نبايد تنازع جناح‌هاي سياسي را داشته باشيم. بدون شك بزرگ‌ترين مانع رشد و پيشرفت  اقتصادي در دستگاه‌ها تنازعات سياسي است. اگر ما نمي‌توانيم آرايش جهاني را به هم بزنيم، سياست داخلي خود را كه مي‌توانيم تعيين كنيم، پس چرا به اين سمت نمي‌رويم؟ چون چاقو دسته خود را نمي‌برد؟! به گزارش ايسنا، در ادامه توكلي گفت: نگاه افراطي به تاثير برجام اشتباه است. تحريم‌ها ماشينش راه افتاد و در اثر تحريم گردش كالا و پول مختل شد. در داخل كالاهاي وارداتي گران مي‌شود و در نتيجه تحريم آينده مبهم جلوه مي‌كند بنابراين سرمايه‌گذاران محتاط مي‌شوند وقتي فساد هست هزينه نگهداري كارخانه‌ها بالا مي‌رود. وزير اسبق كار و امور اجتماعي در پاسخ به سوال يكي از حضار كه از او پرسيد چرا در زمان نمايندگي‌تان در مجلس فساد ناجا را مورد تفحص قرار نداديد، گفت: منتقدترين نماينده مجلس نسبت به احمدي‌نژاد من بودم. من در دوره اول احمدي‌نژاد از وي حمايت كردم ولي اين اشتباه را ديگر تكرار نكردم. امروز هم با قاطعيت مي‌گويم اگر احمدي‌نژاد و هاشمي‌رفسنجاني كانديدا شوند بنده مي‌روم سوريه. وي خاطرنشان كرد: احمدي‌نژاد در اتلاف منابع كم‌نظير بود. هرچند كه او خطاهاي زيادي داشت اما بايد انصاف هم داشته باشيم. وقتي احمدي‌نژاد دولت را تحويل داد ما داراي ۲۰ درصد غني‌سازي بوديم كه اگر اين ۲۰ درصد غني‌سازي نبود، نمي‌توانستيم مذاكره كنيم. بنابراين دولت با دست پر به پاي ميز مذاكرات رفت.

 

موافقت مجلس با فوريت طرحي درباره حقوق‌ها

نمايندگان مجلس با 107 راي مثبت با فوريت بررسي طرح حقوق و دستمزد مديران و مقامات كشور موافقت كردند و با اين موافقت طرح مذكور در مجلس شوراي اسلامي زودتر مورد بررسي قرار مي‌گيرد. به گزارش فارس، نمايندگان مجلس با 107 راي موافق، 31 راي مخالف و 10 راي ممتنع از 201 نماينده حاضر در صحن علني، با يك‌فوريت اين طرح موافقت كردند.


استيضاح وزير علوم  منتفي شد

گروه سياسي|  ديروز در مجلس سرنوشت يك استيضاح ديگر مشخص شد. بر اين اساس پس از آنكه تعداي از امضاكنندگان استيضاح وزير علوم درخواست خود را پس گرفتند، تعداد امضاهاي اين استيضاح به كمتر از 10 نفر رسيد و محمد فرهادي از مهلكه استيضاح گريخت. ديروز سخنگوي هيات رييسه مجلس از برگزاري جلسه هيات رييسه با حضور وزراي نيرو و علوم خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهروز نعمتي، از برگزاري جلسه هيات رييسه با حضور «محمد فرهادي» وزير علوم و تحقيقات و «حميد چيت‌چيان» وزير نيرو خبر داد. وي تصريح كرد: طي اين جلسه با پس گرفتن تعدادي از امضاها از سوي درخواست‌كنندگان استضياح وزيرعلوم، امضاهاي نامه استيضاح وزير علوم به زير 10 رسيد. سخنگوي هيات رييسه مجلس خاطرنشان كرد: درخواست‌كنندگان استيضاح وزير نيرو همچنان بر استيضاح وي اصرار دارند.»


دادگاه علني زاكاني  محرمانه برگزار شد

 با اعلام قاضي محمدي‌كشكولي، جزييات جلسه «علني» محاكمه زاكاني «محرمانه» اعلام شد. به گزارش تسنيم، جلسه محاكمه عليرضا زاكاني با شكايت دولت، وزارت نفت و يك شخص حقيقي صبح ديروز در دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدرضا محمدي‌كشكولي برگزار شد. بعد از اينكه نماينده دادستان، نماينده حقوقي دولت، نماينده حقوقي وزارت نفت و شاكي خصوصي، مطالب خود را مطرح كردند، زاكاني به دفاع از خود پرداخت. در حالي كه در ابتدا، اين جلسه علني اعلام شده بود، اما بعد از بيان برخي موارد از سوي زاكاني از جمله درخصوص پرونده كرسنت، تنفسي 5 دقيقه‌اي اعلام شد كه در پي آن تصميم به «محرمانه‌بودن» مطالب مطرح شده در رسانه‌ها گرفته شد؛ قاضي محمدي‌كشكولي نيز از خبرنگاران خواست به هيچ‌وجه جزييات جلسه منتشر نشود. زاكاني نيز اعلام كرد بعد از پايان دادگاه، مطالب را در سايت خود منتشر خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون