• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3161 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ بهمن

گذري كوتاه بر اخبار آموزش و پرورش

 فاني، وزير آموزش و پرورش| در صورت اخذ مجوز دستورالعمل جذب فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگيان علاوه بر روش تربيت چهارساله در اين دانشگاه ما نيروهاي مورد نياز را از ساير دانشگاه‌ها تامين مي‌كنيم.
  مهناز احمدي دستجردي، مديركل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش| ارتقاي شرايط شغلي زنان فرهنگي، استفاده بانوان در پست‌هاي مديريتي و حوزه‌هاي تصميم‌گيري و شناسايي و رفع مشكلات خاص زنان فرهنگي در رديف اولويت‌هاي ما است.
 خسرو نظري، رييس‌مركز برنامه‌ريزي، نيروي انساني و فناوري اطلاعات آموزش و پرورش| يك ميليارد اعتبار براي هوشمندسازي و تبلت در مدارس اختصاص داده شده است و سال آينده موضوع تبلت به تمام مدارس كشور تعميم داده خواهد شد.
 حميدرضا كفاشي، معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش| سند شهرك‌هاي علمي و سند اعتياد و راه‌هاي مبارزه با آن، سند عوامل بحران كنكور، بحران هويت، سند توسعه عدالت آموزشي، مهندسي فرهنگي، سند مقابله با جنگ‌ نرم و بورس راهكارهاي تحول‌آفريني در آموزش و پرورش و بالاخره در مجلس، ششم سند دانش‌آموز تراز جمهوري اسلامي كه تهيه و مصوب شد از نتايج مجلس دانش‌آموزي بود.
 مصطفي ناصري زنجاني، معاون حقوقي و پارلماني وزير كشور|در حادثه كشته شدن معلم بروجردي به دست دانش‌آموز، آموزش و پرورش از معلم حمايت كرده و  همكاران حقوقي را مامور كرديم تا در دادگاه عليه قاتل شكايت كنند.
 واريز 920 ميليارد ريال به حساب بازنشستگان صندوق ذخيره فرهنگيان|مديرعامل موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان با اعلام خبر واريز سهم‌الشركه فرهنگيان بازنشسته عضو صندوق گفت: 920 ميليارد ريال به حساب فرهنگياني كه مهرماه 1393 به افتخار بازنشستگي نايل آمده و تمايل به خروج از صندوق را داشته‌اند، واريز شد كه اين بيشترين رقم پرداختي به اعضاي خروجي در طول فعاليت موسسه است.  شهاب‌الدين غندالي تصريح كرد: در مهرماه 1393 حدود 12 هزار نفر از فرهنگيان بازنشسته شدند و طبق روال معمول بايد در هنگام خروج از موسسه، سهم‌الشركه خود را دريافت كنند.
  استفاده از تجربيات مديران پيشين در آموزش و پرورش| طرح مشاوران مديران مدارس ويژه بازنشستگان آموزش و پرورش براي تسهيل حضور و ايفاي نقش مستمر مديران پيشكسوت مديريت نظام تعليم و تربيت در طول سال‌هاي گذشته در كنار مديران فعلي براي تبادل تجربه و ياري رساندن در مواقع مورد نياز و پرهيز از ايجاد خسارت مضاعف به نظام تعليم و تربيت پيش‌بيني شده است. اين طرح فرصتي را براي دستگاه تعليم و تربيت كشور ايجاد مي‌كند تا از وجود پيشكسوتان آموزش و پرورش در ارتقاي كيفيت مديريت آموزشگاهي استفاده شود و زمينه‌هاي مشاركت بازنشستگان توانمند را در امر ارايه خدمات مشورتي به مديران و كاركنان مدارس و انجمن‌هاي مختلف هر واحد آموزش فراهم سازد. در اين دستور‌العمل آمده است: نظر به تحقق اهداف و سياست‌هاي وزارت آموزش و پرورش و ضرورت استفاده از دانش و تجربه نخبگان و پيشكسوتان آموزش وپرورش مبتني بر راهكار 4-18 سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، دو طرح مشاوران مديران با همكاري كانون بازنشستگان وزارت آموزش وپرورش تهيه شده كه براي اجرا به تمام استان‌ها ابلاغ مي‌شود. بر اين اساس طرح مدير مشاور ويژه مديران مناطق آموزش و پرورش براي اجرا در مناطق مختلف استان و طرح مشاوران مديران مدارس ويژه بازنشستگان براي اجرا در دو منطقه از مناطق استان در نظر گرفته شده است. به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، در اين دستورالعمل ضمن بررسي و تصميم‌گيري در خصوص مفاد اين دو طرح در شوراي برنامه‌ريزي استان تصريح شده است براي اجراي طرح دوم (مشاوران مديران مدارس) در هر منطقه از دوره‌هاي تحصيلي ابتدايي، اول متوسطه و دوم متوسطه، شش مدرسه دولتي و غيردولتي دخترانه و شش مدرسه پسرانه دولتي و غير‌دولتي پسرانه درصورت درخواست خود انتخاب شود.
 بازنشستگان آموزش وپرورش، قوي‌ترين سرمايه انساني هستند | مشاور وزير آموزش وپرورش و رييس كانون بازنشستگان اين وزارتخانه گفت: دستگاه‌هاي اجرايي كشور يك ميليون و 200 هزار بازنشسته دارند كه 750 هزار نفر آنان بازنشسته فرهنگي هستند.   احمد صافي افزود: مجموع كاركنان اداري و آموزشي وزارت آموزش و پرورش يك ميليون و يكصد هزار نفر است كه اين رقم نيمي از كل كاركنان اداري كشور است. وي همچنين از وجود 760 منطقه آموزش و پرورش در كشور خبر داد و گفت: اكنون 12 ميليون و 700 هزار دانش‌آموز در مدارس زيرمجموعه اين مناطق مشغول تحصيل هستند. صافي تعداد كانون‌هاي بازنشستگان فرهنگي را هم 300 باب اعلام كرد. وي افزود: جامعه نبايد از اين سرمايه‌هاي اجتماعي غافل شود. مشاور وزير آموزش وپرورش ادامه داد: اين عزيزان بايد به عنوان راهنما و مرشد، تجربيات خود را در اختيار ديگران قرار دهند. وي خاطرنشان كرد: تكريم بازنشستگان بايد از درون خانواده آغاز شود و توسط فرزندان، اقوام، آشنايان و مسوولان به بهترين نحو صورت گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون