• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3161 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ بهمن

خبر كوتاه

كشف عتيقه هزار ساله در تهران

پايگاه خبري پليس| 39 شيء عتيقه با قدمت بيش از هزار سال در زيرزمين خانه‌اي در شهرستان قدس كشف شد.  سرهنگ افضل گلزاري، جانشين فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران با اشاره به دستگيري يك قاچاقچي در جريان عمليات پليس گفت: ماموران پليس امنيت عمومي با اطلاع از خريد و فروش غيرقانوني اشياي عتيقه و پس از شناسايي قاچاقچي و محل نگهداري عتيقه‌ها با تشكيل تيم اطلاعاتي پس از دو روز موفق به شناسايي محل نگهداري اشياي عتيقه شدند. پس از شناسايي متهم در عملياتي ويژه، قاچاقچي اشياي عتيقه دستگير و در بازرسي از زيرزمين محل سكونت وي، 39 عدد شيء عتيقه كشف شد.  در اين عمليات يك گلاب‌پاش برنجي، چند سكه قديمي، دو عدد قندان و چندين انگشتري با قدمت هزار سال به بالا و 27عدد عتيقه با قدمت يكصد تا سه هزار ساله كشف شد، كه با هماهنگي‌هاي لازم در اختيار اداره ميراث فرهنگي استان تهران قرار گرفت.  اشياي مكشوفه داراي ارزش تاريخي و فرهنگي است و قدمت آنها به هزاره سوم قبل از ميلاد برمي‌گردد.

دستگيري زوج سارق مسلح

ايرنا| زن و شوهري كه اقدام به سرقت‌هاي مسلحانه در استان‌هاي مختلف كشور مي‌كردند شناسايي و دستگير شدند.  سرهنگ غلامحسين مهدي‌پور فرمانده انتظامي شهرستان كاشان گفت: در پي شكايت فردي به پليس راه اتوبان كاشان - اصفهان مبني بر اخاذي سرنشينان يك دستگاه خودروي ريو از وي، پس از استعلام صورت گرفته مشخص شد، خودروي مذكور از شهرستان ساوجبلاغ (استان البرز) به سرقت رفته است.  وي افزود: بلافاصله اكيپي از واحد گشتي پليس آگاهي اين فرماندهي به محل اعزام و خودروي سرقتي را كه در مسير جاده بر اثر تصادف و برخورد با گاردريل دچار نقص فني شده بود را با همكاري عوامل پليس راه متوقف و يك زن و شوهر كه مرتكب اخاذي شده بودند را براي بررسي بيشتر به اداره آگاهي منتقل كردند.  در تحقيقات و بررسي‌هاي تخصصي مشخص شد اين زوج ساكن كرج داراي سه فقره سابقه سرقت به صورت مسلحانه، تخريب و آزار و اذيت و تهديد با چاقو، سرقت وجه نقد، سرقت گوشواره از دختربچه‌ها با تهديد چاقو و سرقت النگو هستند. به گفته سرهنگ مهدي پور متهم اصلي اين پرونده كه در برابر مدارك و مستندات پليس چاره‌اي جز اعتراف نداشتند، به اخاذي‌هاي سريالي با همدستي همسرش اعتراف كرد و گفت به عنوان مسافر خودروي مسروقه را در شهر كرج دربست كرايه كرده و به طرف كيانمهر حركت كرديم. در طول مسير با استفاده از تاريكي شب و خلوتي جاده، به وسيله چاقو راننده را تهديد و اتومبيل را به سرقت برديم. متهم در ادامه اعترافاتش گفت: ابتدا به طرف شهر خمين، منزل يكي از اقوامم حركت كرديم و با توجه به درگيريي‌هاي اخير و حضور پررنگ ماموران در آن شهر بلافاصله محل را به مقصد اصفهان ترك كرديم و پس از يك شب سكونت در آنجا به طرف تهران حركت كرديم كه نزديك كاشان به علت مصرف زياد شيشه و خواب آلودگي با گاردريل برخورد كرديم كه خودرو دچار نقص فني شد و توسط ماموران دستگير شديم.  با تشكيل پرونده و پس از هماهنگي با مقام قضايي خودرو تحويل مالباخته شد و متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

ريزش مرگبار پل هوايي در اوهايو

ايسنا| ريزش يك پل هوايي در شهر «سينسينتي» ايالت اوهايوي امريكا يك كشته بر‌جاي گذاشت.  بنابر اعلام مقامات محلي ايالت اوهايو عصر روز دوشنبه بخشي از اين پل هوايي دچار ريزش و باعث مرگ يك كارگر شد. همچنين در اين حادثه راننده تريلري كه در محل ساخت اين پل مشغول به كار بود به دليل مجروحيت به بيمارستان منتقل شد هرچند شدت جراحت او وخيم گزارش نشده است. اگرچه علت وقوع اين حادثه تاكنون مشخص نشده اما ريزش سازه اين پل هوايي در قسمت خارجي سطح شيبدار اتفاق افتاده كه در حال تخريب شدن بوده است. مقامات محلي شهر سينسينتي نيز اظهار داشتند: آنچه اتفاق افتاده وقوع يك حادثه ناخواسته در محيط كارگاهي بوده و تصور نمي‌كنيم اين حادثه قرباني ديگري هم داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون