• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3161 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ بهمن

خبر

برنامه‌هاي جديد كميسيون المپيك توكيو 2020

مسوولان برگزاري المپيك 2020 توكيو قصد دارند در راستاي برنامه‌هاي جديد IOC پروژه‌هاي خاصي را اجرا كنند. مسوولان برگزاري بازي‌هاي توكيو 2020 قصد دارند پروژه‌اي براي تشويق جوانان به ورزش اجرا كنند تا جوانان ورزشكار شركت در المپيك و پارالمپيك را هدف خود قرار دهند. رييس كميسيون بازي‌هاي 2020 توكيو در اين باره گفت: توكيو 2020 قصد دارد كه ورزشكارسالاري را در بازي‌ها در اولويت قرار دهد. در ميان موضوعاتي كه قصد داريم به آنها توجه ويژه‌اي داشته باشيم، موضوع جوانان ورزشكار ژاپني در صدر قرار دارد. ما تصميم گرفته‌ايم پروژه‌اي در اين باره اجرا و جوانان ورزشكار را تشويق كنيم تا هدف‌شان شركت در بازي‌هاي المپيك باشد و بهترين كارايي را از خود نشان دهند. اين پروژه در راستاي برنامه‌هاي جديد IOC قرار دارد. در برنامه‌هاي IOC اعلام شده بود كه بايد ارتباطات اجتماعي ورزشكاران بيشتر شود. المپيك 2020 توكيو نيز قصد دارد تا ارتباط ورزشكاران با جامعه را افزايش دهد و تقابلي بين ورزشكاران و جوامع محلي ايجاد كند. در جلسه كميسيون بازي‌هاي المپيك 2020 بحث افزودن ورزش‌هاي جديد به المپيك نيز مطرح شد و احتمالا مسوولان ژاپني قصد دارند تعدادي از ورزش‌هايي را كه در ژاپن پرطرفدار هستند، براي اضافه شدن به المپيك 2020 به IOC پيشنهاد دهند. اين ورزش‌ها عبارتند از بيسبال، سافت‌بال، كاراته، اسكواش، اسكيت بورد، موج‌سواري و رشته‌هاي صعودي. در كنار اين اتفاقات مثبت كميته برگزاري بازي‌هاي المپيك 2020 با مشكلاتي هم روبه‌رو شده است. از جمله اعتراضات عليه تخريب احتمالي استاديوم ملي توكيو براي ساخت استاديوم بزرگ‌تر.

سه نماينده ايران در تيم منتخب بوسنيچ

مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۱۵ استراليا ظهر ديروز با انجام دو مسابقه به پايان رسيد كه در پايان اين مرحله سه بازيكن تيم ملي فوتبال ايران در تيم منتخب مرحله گروهي قرار گرفتند. ايران كه در گروه سوم رقابت‌ها با قطر، بحرين و امارات هم‌گروه بود موفق شد با كسب سه پيروزي به عنوان تيم صدرنشين به مرحله يك چهارم نهايي صعود كند. در پايان مرحله گروهي جام ملت‌ها تيم منتخب اين مرحله انتخاب شد كه طي آن جواد نكونام، مرتضي پورعلي‌گنجي و سردار آزمون در تيم منتخب مرحله گروهي قرار گرفتند. ايران در مرحله يك چهارم نهايي از ساعت 10:30 دقيقه روز جمعه به مصاف عراق مي‌رود.

كيكر: ايران - عراق؛ دوئل هيجان‌انگيز همسايه‌ها

با انجام دو بازي ژاپن و اردن همچنين عراق و فلسطين، پرونده مسابقات دور گروهي جام ملت‌هاي 2015 استراليا بسته شد. بعد از آنكه ژاپن و عراق بر حريفان خود با نتيجه 2 بر صفر غلبه كردند، سامورايي‌هاي آبي حريف امارات در مرحله يك‌چهارم نهايي شدند. همچنين عراق به عنوان تيم دوم گروه صعود كرد كه جمعه بايد با تيم ملي ايران نبرد كند. هفته‌نامه معتبر كيكر در صفحه اينترنتي خود گزارشي از بازي‌هاي ديروز منتشر كرد. اين نشريه نبرد ايران و عراق را دوئلي مهم خواند. اين نشريه نوشت: «در يك چهارم نهايي ايران و عراق، دو همسايه دوئلي هيجان‌انگيزه خواهند داشت.»

اكسپرس: پيكه‌ همچنان گزينه خريد منچستريونايتد

يك روزنامه انگليسي نوشت مدافع مياني تيم فوتبال بارسلونا كماكان مورد علاقه منچستريونايتد است. روزنامه ديلي‌اكسپرس در گزارشي كه سه‌شنبه منتشر كرد، به انجام يكسري اقدامات از طرف تيم نخست شهر منچستر براي تصاحب «ژرار پيكه» اشاره كرده است. براساس آنچه اين نشريه نوشته، پيكه كه در سال‌هاي 2004 تا 2008 براي يونايتد‌ها بازي كرده، همچنان گزينه خريد تيم پرافتخار انگليسي است. مدافع 27 ساله با كاتالان‌ها تا سال 2019 قرارداد دارد و با توجه به محدوديت زيادي كه بارسا اكنون در خريد بازيكن با آن مواجه شده، معلوم نيست در صورت جدي‌ شدن قضيه انتقالش، با خروج او موافقت شود. روزنامه مذكور ارزش اين مدافع مياني را در بازار كنوني نقل و انتقالات بالغ بر 20 ميليون يورو تخمين زده است.

 

قاسم: آرامش، راه عبور عراق از تيم ايران است

ياسر قاسم، بازيكن تيم ملي فوتبال عراق بعد از صعود تيم ملي فوتبال عراق به مرحله يك چهارم نهايي و رويارويي با ايران در اين مرحله، اظهار كرد: مواجهه با ايران در مرحله بعد براي ما بسيار دشوار است. ايران تيم قدرتمندي است كه بازيكنان آن تجربه بازي در جام جهاني را هم دارند. وي از بازيكنان تيم عراق خواست كه آرامش خود را در بازي با ايران حفظ كنند چون اين آرامش راه عبور از ايران است. ايران و عراق روز جمعه در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا و از ساعت 10 صبح به وقت تهران به مصاف هم خواهند رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون