• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3161 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ بهمن

خبر كوتاه

فلسطين ضعيف‌ترين تيم جام‌ملت‌ها

فلسطين با يك گل زده و 13 گل خورده، در نخستين دوره حضورش در اين مسابقات، نشان داد كه هنوز با سطح اول فوتبال آسيا اختلاف دارد. تيم‌هاي كويت با يك گل زده و شش گل خورده، كره شمالي دو گل زده و هفت گل خورده و قطر با دو گل زده و هفت گل خورده نيز نتايج نامناسبي در جام‌ملت‌هاي آسيا گرفتند.

سوال از وزير ورزش در دستور كار مجلس

سخنگوي فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي گفت كه سوال از وزير ورزش و جوانان در دستور كار جلسه هفته آينده مجلس قرار دارد. سيد هادي حسيني اظهار كرد: سوال آقاي موسي‌الرضا ثروتي، نماينده بجنورد از وزير ورزش و جوانان در هفته كاري آينده مجلس در دستور كار خواهد بود. موضوع سوال از وزير ورزش، عدم اجراي قانون، موضوع جوانان، انتصابات غيركارآمد و عدم استيفاي حقوق ورزشكاران است.

جلسه مهدي علي با بازيكنان امارات

مهدي علي در پايان بازي با ايران جلسه‌اي اضطراري با بازيكنان تيمش تشكيل داد و از بازيكنان تيمش خواست اتفاقات بازي با ايران را فراموش كنند. سرمربي امارات به بازيكنان اعلام كرده بود: «من مي‌توانستم بازيكنان را عوض كنم اما چون بازي درخشاني از خود به نمايش گذاشتيد من اجازه تعويض به خودم ندادم. اما اين باخت كوچك‌ترين خدشه‌اي به هدف اصلي ما كه حضوريافتن در جمع چهار تيم برتر قاره است وارد نمي‌كند. شما بايد بدانيد مقابل تيم اول ايران باختيد.» بازيكنان بعد از شنيدن صحبت‌هاي مربي‌شان به او قول دادند غم باخت به ايران را فراموش كنند و تمام تلاش‌شان را براي رسيدن به هدف بزرگ‌شان انجام دهند.

ژاوي از بهترين مربي‌اش گفت

كاپيتان بارسلونا اعلام كرد از تمامي مربيانش چيزهايي آموخته اما يكي از آنها بهتر از سايرين بوده است. ژاوي هرناندس كه به همراه لوييس فيگو در برنامه تلويزيوني حضور يافته بود به صحبت در مورد شرايط كنوني بارسلونا پرداخت. ژاوي در مورد ليونل مسي گفت: كساني كه به خاطر منافع شخصي‌شان سعي مي‌كنند با مسي ارتباط داشته باشند، كساني نيستند كه در فوتبال به آنها نيازي باشد. ژاوي در مورد مربياني كه با آنها طي دوران فوتبالش كار كرده است نيز گفت: با هر مربي‌اي كه كار كردم، چيزي از او آموختم اما اگر نياز باشد از يك مربي نام ببرم، لوييس آراگونس را انتخاب مي‌كنم زيرا در زندگي شخصي هم چيزهاي زيادي از او ياد گرفتم. ژاوي كه در تابستان گذشته تصميم به ترك بارسلونا گرفته بود در مورد آينده‌اش اعلام كرد: آينده من در فوتبال اين است كه در بارسلونا بازنشسته شوم. وي در مورد ليگ قهرمانان اروپا در فصل جاري نيز عنوان كرد: همه بازي‌ها پيچيده هستند. به خصوص ديدار ما مقابل منچسترسيتي. وقتي از ژاوي در مورد اينكه كدام بازيكنان را به بارسلونا مي‌آورد سوال شد وي در پاسخ گفت: سانتي كازورلا و داويد سيلوا را مي‌خريدم. آنها اكنون بزرگ‌ترين استعدادهاي فوتبال اسپانيا هستند.

رقابت حقيقي با دروازه‌بانان كره و ژاپن

عليرضا حقيقي موفق شده با بسته نگه داشتن دروازه ايران در سه بازي اخير ركورد خوبي از خود در جام ملت‌ها به جا بگذارد. گلر جوان و شماره يك تيم ملي در 270 دقيقه ديدارهاي مرحله گروهي با بسته نگه داشتن دروازه تيم ملي سهم زيادي در صعود تيم ملي داشته است. در مرحله مقدماتي تيم‌هاي كره و ژاپن هم موفق شده‌اند بدون گل خورده راهي مرحله بعدي شوند. كاواشيما درون دروازه تيمش در سه ديدار مقدماتي به همراه ژاپن گلي دريافت نكرده است و كره جنوبي هم با توجه به اينكه از دو دروازه‌بان در اين تورنمنت استفاده كرده است گلي دريافت نكرده است. براي ژاپن در اين سه بازي كيم هيئون و كيم سئونگ به ميدان رفته‌اند. عليرضا حقيقي در سه ديدار مرحله مقدماتي 8 سيو داشته است كه مهم‌ترين آن در ديدار اول ايران و واكنش روي شوت خلفان ابراهيم بود. گلر شماره يك ايران در اين هشت واكنش، يك دفع با مشت داشته، يك ضربه را كاملا مهار كرده و 6 شوت را هم دفع كرده است. مهاجمان حريف دو خطا روي حقيقي انجام داده‌اند و از 52 پاسي كه فرستاده 25 تاي آن صحيح بوده كه 1/48 دقت پاس را براي او به ثبت رسانده است. گلر تيم ملي ايران در تقسيم پاس‌ها به دو جناح راست و چپ ميانگين 7/7 را به خود اختصاص داده و 6/84 پاس بلند براي مهاجمان فرستاده است كه عمده پاس‌هاي بلند او به هدف نرسيده است. با اين حال تيم ملي ايران با توجه به تجربه او در جام جهاني و حضور در ليگ پرتغال اميدوار است در ديدارهاي حذفي هم عملكرد خوبي از خود نشان دهد و با بسته نگه داشتن دروازه ايران اميدوار به صعود به مراحل بالاتر و حتي كسب جام باشد.

اشكان دژاگه يا عمر عبدالرحمان؟

پيروزي نزديك ايران مقابل امارات ديروز و امروز با دو طيف نظر همراه بوده است. عده‌اي از حسابگري كي‌روش و تيم‌ملي مي‌گويند و جمعي عقيده دارند فوتبال دفاعي ايران شايسته و در شأن اين تيم نيست. اما نقطه مشترك غالب اين اظهارنظرها تعريف و تمجيد كارشناسان از عمر عبدالرحمان ستاره اماراتي است، بازيكني كه روز گذشته نمايشي چشم‌نواز از خود ارايه داد و خود را به عنوان يكي از بهترين‌هاي اين تورنمنت مطرح كرد. درخشش عبدالرحمان اما در شرايطي رخ داد كه تيم‌ملي ايران به چهار بازيكن اصلي خود در بازي مقابل امارات استراحت داده بود تا با ذخيره قوا به ديدار يك چهارم نهايي برسد. اين تغييرات در نهايت باعث نيمكت‌نشيني ستاره‌هايي مثل اشكان دژاگه و احسان حاج‌صفي شد كه در دو بازي قبل آمار قابل توجهي از خود به جاي گذاشته بودند كه در اين بين دژاگه با ارسال يك پاس گل و خطرسازي دايمي روي دروازه دو تيم بحرين و قطر كلاس بالاي فوتبال خود را به نمايش گذاشته بود. اشكان كه با حضور كوتاه‌مدتش در بازي با امارات هم تاثير خود را در پيروزي مقابل اين تيم به نمايش گذاشت، حالا در شرايطي از تعريف و تمجيدهاي كارشناسان ايراني به دور است كه شايد در صورت حضور كامل در اين  مسابقه مي‌توانست نگاه‌ها را از روي عبدالرحمان بردارد؛ بازيكني كه اگرچه بارها و بارها با پاس‌هاي خود مهاجمان امارات را راه انداخت اما هرگز نتوانست خطري جدي روي دروازه ايران خلق كند. حال بايد اين سوال مهم را مطرح كرد؛ اشكان دژاگه يا عمر عبدالرحمان؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون