• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3708 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

تعجب حجاريان از كندي واكنش دولت:

فيش‌هاي حقوقي را از يك سال قبل مي‌دانستيم

سعيد حجاريان، تئوريسين اصلاح‌طلب مي‌گويد كه از يك سال قبل ماجراي فيش‌هاي حقوقي را مي‌دانسته و از عملكرد ديرهنگام دولت متعجب است. او اين مساله را ضربه‌اي به دولت مي‌داند كه علاجش افشاي مفاسد بزرگ‌تر در دولت قبل است.
 تركيب مجلس دهم تركيب بدي نيست، مثلا داخل هيات رييسه آقايان پزشكيان و مطهري حضور دارند؛ ضمن اينكه بنده آقاي لاريجاني را هم برجامي مي‌دانم. من معتقدم كه مجلس ما دو فراكسيون دارد؛ برجام و نابرجام. برجامي‌ها طرفدار دولت هستند و با آقاي روحاني همراهند. البته يك عده قليلي وجود دارند كه نابرجامي هستند.
 من مثل بقيه دوستانم فكر نمي‌كنم كه اصلاح‌طلبان در مجلس شكست خورده‌اند، چون براي من در اين دوره از مجلس اصلاح‌طلبي مهم نبوده، بلكه براي بنده نرمال‌سازي اهميت داشته و دارد. من برجامي‌ها را حامي دولت مي‌دانم؛ چه آقاي عارف، چه آقاي لاريجاني. الان همه خط كشي‌ها و فراكسيون‌هايي كه در مجلس تشكيل شده برجامي هستند، يك عده كوچكي هستند كه به اصطلاح پايداري چي هستند. من قصه را اين‌طوري مي‌بينم. براي من مهم دولت و همراهي با دولت است. در خصوص نقش آفريني اصلاح‌طلبان مانند انتخابات گذشته در انتخابات آينده هم شبكه‌هاي اجتماعي موثر خواهد بود. به هر حال شبكه‌هاي اجتماعي باعث مي‌شود كه سازمان راي ايجاد كنيم. من فراكسيون اميدي نيستم، من برجامي هستم. به كساني كه فراكسيون اميدي هستند مي‌توانيم بگوييم چرا و چه شد، اما من اميدي نيستم، من برجامي هستم.
 بايد بپذيريم كه دولت از ماجراي فيش‌هاي حقوقي نامتعارف صدمه خورده است هر چند بايد قبل از اينها درباره اين موضوع به فكر مي‌افتاد. من تعجب مي‌كنم از دولت كه اينقدر دير عمل كرد، ما سال گذشته فهميديم كه اين اتفاق درباره برخي حقوق‌ها و دريافت‌ها افتاده است، پس اين دير عمل كردن اصلا معنايي ندارد.
 بايد بدانيم كه در مساله آشفتگي مالي، دولت قبل واقعا مقصر بود و كسي نمي‌تواند آن را پنهان كند. مشكل ما تجميع سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداري و استخدامي بود، البته دولت قبل حتي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي را منحل كرد. دولت يازدهم بايد از همان روز اول فعاليتش آن را احيا مي‌كرد و نظم را به اقتصاد ايران باز مي‌گرداند. اگر سازمان اداري و استخدامي را احياء كرده بود، از همان روز اول ماجراي فيش‌هاي حقوقي نامتعارف را مي‌فهميد اما متاسفانه آقاي روحاني و دولت در اين باره تعلل كردند و امسال آن را احيا كرده‌اند. دولت در اين خصوص اشتباه كرد.
 اما اينكه عده‌اي مي‌خواهند داستان فيش‌هاي حقوقي نامتعارف را تا انتخابات كش بدهند و پشت سر هم مساله فيش را مطرح كنند، در آن شكي نيست. اين هم معني بودن فيش با ماهي هم جالب است. عده‌اي مي‌خواهند از اين مساله ماهي بگيرند، اما نهنگ‌هاي گنده‌اي كه در موضوعات اقتصادي پيش از اين شاهد آن بوده‌ايم را نديده، نمي‌بينند و آن را فراموش كرده‌اند.
 مردم بايد اين نهنگ‌هاي اقتصادي بزرگ را بشناسند و دولت بايد آنها را رو كند و بگويد، در اين صورت مساله فيش‌ها گم مي‌شود، البته آقاي روحاني هم زرنگ است و مي‌داند با اين افراد و اين موضوع‌ها چطور و چگونه بايد برخورد كند. ديده‌بان ايران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون