• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3715 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ دي

پيام رهبر معظم انقلاب در پي درگذشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني

سخت و جانكاه است

رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي درگذشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را تسليت گفتند. متن پيام حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين باره به شرح زير است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
 انّا لله و انّا اليه راجعون
با دريغ و تاسف خبر درگذشت ناگهاني رفيق ديرين، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامي، و همكار نزديك سال‌هاي متمادي در عهد جمهوري اسلامي جناب حجت‌الاسلام والمسلمين آقاي شيخ اكبر هاشمي‌رفسنجاني را دريافت كردم. فقدان همرزم و همگامي كه سابقه همكاري و آغاز همدلي و همكاري با وي به پنجاه و نه سال تمام مي‌رسد، سخت و جانكاه است.  چه دشواريها و تنگناها كه در اين ده‌ها سال بر ما گذشت و چه همفكريها و همدليها كه در برهه‌هاي زيادي ما را با يكديگر در راهي مشترك به تلاش و تحمل و خطرپذيري كشانيد. هوش وافر و صميميت كم‌نظير او در آن سال‌ها، تكيه‌گاه مطمئني براي همه كساني كه با وي همكار بودند به ويژه براي اينجانب به شمار مي‌آيد.
اختلاف نظرها و اجتهادهاي متفاوت در برهه‌هايي از اين دوران طولاني هرگز نتوانست پيوند رفاقتي را كه سرآغاز آن در بين‌الحرمين كربلاي معلّي بود به كلي بگسلد و وسوسه خناساني كه در سال‌هاي اخير با شدت و جديت در پي بهره‌برداري از اين تفاوت‌هاي نظري بودند، نتوانست در محبت شخصي عميق او نسبت به اين حقير خلل وارد آورد. او نمونه كم نظيري از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهي و از رنج ديدگان اين راه پر خطر و پر افتخار بود. سال‌ها زندان و تحمل شكنجه‌هاي ساواك و مقاومت در برابر اين همه و آن گاه مسووليت‌هاي خطير در دفاع مقدس و رياست مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان و غيره، برگ‌هاي درخشان زندگي پر فراز و نشيب اين مبارز قديمي است.
با فقدان هاشمي اينجانب هيچ شخصيت ديگري را نمي‌شناسم كه تجربه‌اي مشترك و چنين دراز مدت را با او در نشيب و فرازهاي اين دوران تاريخ ساز به ياد داشته باشم. اكنون اين مبارز كهنسال در محضر محاسبه الهي با پرونده‌اي مشحون از تلاش و فعاليت گوناگون قرار دارد، و اين سرنوشت همه ما مسوولان جمهوري اسلامي است.
غفران و رحمت و عفو الهي را براي وي از صميم قلب تمنا مي‌كنم و به همسر گرامي و فرزندان و برادران و ديگر بازماندگان ايشان تسليت عرض مي‌كنم.
غفرالله لنا و له

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون