• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3733 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ بهمن

عددنوشت


تعرفه واردات سيگار

عضو كميسيون تلفيق بودجه مجلس با اشاره به اينكه تعرفه واردات سيگار در لايحه بودجه 40 درصد پيش‌بيني شده، گفت: بررسي لايحه بودجه 96 تا پايان هفته به اتمام مي‌رسد. مهرداد بائوج لاهوتي  با اشاره به بررسي مواد هزينه‌اي لايحه بودجه 96 كل كشور در كميسيون تلفيق بودجه، به فارس گفته است: روز گذشته 450 ميليارد تومان براي افزايش اعتبار صندوق رفاه دانشجويي و 550 ميليارد تومان براي افراد معسر با اولويت زمان آنها در نظر گرفته‌ايم.  عضو كميسيون تلفيق بودجه مجلس با اشاره به اينكه طبق مصوبه دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند از محل فروش اموال مازاد غيرمنقول سنوات بازنشستگي و بازخريد كارمندان خود را پرداخت كنند، تصريح كرد: بر اساس مصوبات، متخلفان راهنمايي و رانندگي در صورتي كه جرايم خود را تا پايان آذرماه سال 96 پرداخت كنند، مشمول بخشودگي جرايم مازاد مي‌شوند.


واردات نهاده‌هاي كشاورزي با ارز
عضو هيات‌مديره انجمن كود و سم از عدم تخصيص ارز مبادله‌اي به واردات نهاده‌هاي كشاورزي و ايجاد مشكلات عديده، گلايه مي‌كند. محمدرضا شريفي، عضو هيات مديره انجمن كود و سم با هدف توليد معيشتي و اقتصاد پايدار اظهار داشت: با وجود بخش ناچيز كودهاي دولتي كه به بهانه سوبسيد به دست كشاورزان نمي‌رسد انتظار مي‌رود كه توليد به بخش خصوصي واگذار شود. وي با اشاره به اينكه بازار دست واسطه‌ها نيست، افزود: ميزان واردات كودهاي سوبسيدي نسبت به اراضي و باغات بسيار ناچيز است كه تاثيري در روند قيمت تمام شده كشاورزي ندارد و انتظار مي‌رود دولت روشي پيدا كند كه توليد كود به بخش خصوصي واگذار شود. شريفي با اشاره به دلايل عدم استفاده سموم با كيفيت در بخش كشاورزي گفت: بروكراسي و نبود قدرت خريد كشاورزان چنين شرايطي را رقم زده كه از دولتمردان انتظار مي‌رود همانند ساير كشورها از كشاورزان حمايت شود. به گفته وي استفاده سموم با كيفيت نيازمند حمايت مالي همه‌جانبه از كشاورزان است. عضو هيات‌مديره انجمن كود و سم با انتقاد از عدم تخصيص ارز مبادله‌اي به واردات نهاده‌هاي كشاورزي تصريح كرد: با وجود ساير بخش‌ها به نهاده‌هاي كشاورزي ارز مبادله‌اي اختصاص نمي‌يابد .


افت ارزش سهام بانك ملت در روز بازگشايي

همزمان با بازگشايي نماد معاملاتي بانك ملت در بورس اوراق بهادار در هفته گذشته، ارزش سهام اين شركت در روز بازگشايي 3/37 درصد كاهش را به ثبت رساند. به گزارش تسنيم، حجم معاملات بورس در هفته‌اي كه گذشت به 4 ميليارد و 343 ميليون سهم و ارزش آن به 6101 ميليارد ريال رسيد كه صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با 3/50 درصد بيشترين حجم معاملات هفتگي را به خود اختصاص داد. همچنين دو صنعت «سرمايه‌گذاري‌ها» و «بانك‌ها و موسسات اعتباري» به ترتيب با 10 و 8 درصد از حجم معاملات هفتگي در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند. شاخص كل (هم‌وزن) بورس تهران نيز در اين مدت 17 درصد، شاخص فرابورس ايران 9/3 درصد، قيمت سكه بهار آزادي 5/14 درصد، قيمت دلار (آزاد) 5/12 درصد و قيمت يورو (آزاد) 6/9 درصد افزايش را در هفته‌اي كه گذشت به ثبت رساندند. افزون بر اين در در 7 روز منتهي به هشتم بهمن ماه جاري، قيمت انواع نفت با افزايش همراه بود و قيمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپك به ترتيب 4/1، 1/0 و 1/2 درصد رشد داشت .


افزايش معاملات مسكن

مديركل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن از رشد ۹ درصدي معاملات مسكن از ابتداي امسال تا پايان آذرماه خبر داد و گفت: ‌رشد منفي صدور پروانه‌هاي ساختماني متوقف شد. علي چگني با اشاره به اينكه وضعيت بازار مسكن مجموعه‌اي از توليد، تقاضا، قيمت، معاملات خريد و فروش و اجاره است، اما عده‌اي گمان مي‌كنند بازار مسكن فقط شامل خريد و فروش مي‌شود، اظهار كرد: در ارايه آمار بازار مسكن، توليد، تقاضا، عرضه، خريد و فروش و اجاره همگي دخيل هستند و توجه صرف به يكي از ابعاد يا شاخص‌هاي اين بخش براي ارزيابي وضعيت بازار مي‌تواند گمراه‌كننده باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون