• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3736 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۴ بهمن

آتش‌نشاني به‌خاطر كمبود امكانات رفت و ۱۵ دقيقه بعد برگشت

رحماني فضلي وزير كشور، ديروز در مورد حادثه پلاسكو در جلسه علني به بيان نكاتي پرداخت. اهم اظهارات او را در ادامه مي‌خوانيد:
  وضعيت ساختمان اين‌گونه بوده و 1337 پروانه صادر و سال 41 به بهره‌برداري رسيده است. از نظر تاسيساتي ساختمان فاقد پاركينگ، سيستم گرمايش مركزي و لوله‌كشي گاز است. فاقد اعلام و اطفاي حريق خودكار بوده است اما داراي سيستم جعبه‌اي آب و سيستم كمپسول اطفاي حريق بود.
  گزارش وزارت تعاون نشان مي‌دهد كه توصيه‌ها و تذكراتي مبني بر ضرورت تغيير كاربري داده شده است كه حدود 47 واحد به فعاليت توليد مشغول و با فعاليت انجام شده حدود 20 واحد از توليد دست برداشته و به پخش پرداختند.
  هيات‌مديره ساختمان مكلف به بيمه كردن ساختمان در برابر آتش‌سوزي بوده است و مالك ساختمان به ماده 91 قانون كار موظف به رفع خطر است.
  از سال 84 تا 94 رقم از 8 هزار و 184 فقره به 22 هزار و 500 فقره افزايش يافته است. بررسي زير ساخت‌ها و توان عمليات آتش‌نشاني براساس استانداردهاي جهاني نشان مي‌دهد كه 123 ايستگاه وجود دارد كه به 150 بايد برسد. از نظر نيروي انساني 4 هزار و 900 پرسنل دارد كه وضعيت مطلوبي دارد. تعداد خودروها 319 كه بايد به 600 دستگاه برسد و 20 دستگاه نردبان هيدروليكي آتش‌نشاني در شهر وجود دارد كه بايد به 65 دستگاه برسد. مدت زمان رسيدن به محل حادثه برابر 4 دقيقه و 10 ثانيه است كه در برابر استانداردهاي جهاني مطلوب است. بررسي بودجه آتش‌نشاني نشان مي‌دهد كه اعتبارات اين سازمان از هزار و 474 ميليارد ريال به رقم 5 هزار و 350 ميليارد رسيده است كه رقم مناسبي است.
  در زمان شروع عمليات آتش از واحد 12 طبقه 10 شروع شدو به طبقات ديگر انتقال پيدا كرد.
  در جلسه‌اي كه با حضور اعضاي هيات امناي ساختمان در وزارت كشور انجام شد، ‌اعضاي مذكور اعلام كردند كه آتش نشاني در ابتداي امر پس از 5 دقيقه از درخواست كمك، به محل حادثه رسيد ليكن به دليل نبود امكانات محل را ترك كردند و 15 دقيقه بعد با امكانات لازم در محل حاضر شدند كه اين موضوع در دست بررسي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون