• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3747 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ بهمن

كنايه‌ها و انتقادهاي تند و تيز سعيد جليلي:

مي‌توانستيم سال 92 پيش از انتخابات، پيشنهادات 1+5 را بپذيريم و اعلام توافق كنيم

گروه سياسي| روزهاي منتهي به انتخابات رياست‌جمهوري براي كانديداي ناكام انتخابات قبلي كه بازهم سوداي پاستور را در سر دارد فرصتي شده است كه كار را از پاسخگويي هم كمي بالاتر ببرد. سعيد جليلي در كنار سفرهاي استاني‌اش به شهرهاي مختلف و سخنراني‌هاي تند و تيزش درست همان چيزي را هدف گرفته است كه نقطه موفقيت دولت يازدهم بوده است. مذاكرات و توافق هسته‌اي در دوران سعيد جليلي كه طي سال‌هاي اخير بارها از سوي منتقدان قرار گرفته بود حالا با جواب‌هاي تند و تيز سعيد جليلي روبه‌رو شده است. تا آنجا كه او ديروز با لحني كنايه‌وار گفته است آنها كه در برابر فشار دشمنان تسليم شده‌اند همچون شاه سلطان حسين هستند. او ديروز كنايه ديگري هم به انتخابات رياست‌جمهوري زد و گفت مي‌توانسته است در سال 92 و پيش از انتخاباتي كه خودش يكي از كانديداهاي آن بوده است اعلام توافق كند طوري كه گويا مذاكره‌كنندگان در دولت روحاني كاري نكرده‌اند.  به گزارش رسا‌نيوز جليلي گفته است:
  انحرافي كه در بحث وسع و توان ايجاد مي‌شود محدود كردن آن است؛ بايد توجه داشت كه وسع چيست و ميزان وسع دولت و نظام چه مقدار است و آيا به ميزان توان وظايف خود را انجام داده است كه اگر كمتر از ميزان توان به وظايف خود عمل كرده باشد مورد سوال قرار گيرد.  
 در مقابل اقناع، اغوا است كه شيطان چنين كاري را انجام مي‌دهد؛ شيطان در مواردي كه نمي‌تواند مردم را بترساند از اغوا استفاده مي‌كند و ايجاد 200 شبكه ماهواره‌اي براي سرگرمي مردم نيست بلكه براي اغواي مردم است.
 اگر در مذاكرات دوره قبل فلسفه‌بافي مي‌كرديم پس چطور در سال 86 در عرض كمتر از 6 ماه توانستيم 6 مساله باقي مانده با آژانس را حل كنيم؟اگر در مذاكرات دوره قبل مسائلي مانند معدن گچين و سانتريفيوژهاي p2 را توانستيم با فلسفه خواندن حل كنيم، پس كار بدي نكرديم! مدل شاه سلطان حسين اين بود كه در برابر هر فشار و تهديدي عقب‌نشيني مي‌كرد.
 عده‌اي مي‌گفتند، مي‌شد با لبخند و تدبير مشكلات را حل كرد اما امروز پاسخ دهند نتيجه آن چه شد؟ سال 92 در مذاكرات آلماتي 2 چون نزديك انتخابات هم بود، مي‌توانستيم پيشنهادات 1+5 را بپذيريم و بعد هم اعلام كنيم به توافق رسيده‌ايم اما وظيفه ما نمايش بازي كردن نبود بلكه حفظ و دفاع از حقوق مردم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون