• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3747 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ بهمن

چهره‌ها- خبرها

دعوت از ترامپ پابرجاست
دولت انگليس پس از اينكه حدود دو ميليون نفر از مردم اين كشور، توماري مبني بر ممنوع ساختن ورود رييس‌جمهور امريكا را امضا كردند، رسما از اين دعوت حمايت كرد. به گزارش واحد مركزي خبر، در حالي كه هر روز شمار بيشتري تومار ممنوعيت ورود رييس‌جمهور امريكا را امضا مي‌كنند، وزارت خارجه انگليس اعلام كرده است دعوت از دونالد ترامپ پابرجاست. ترزا مي، نخست‌وزير انگليس در سفر ژانويه امسال به نيابت از ملكه انگليس، از ترامپ دعوت كرد تا اواخر سال جاري ميلادي به اين كشور سفر كند. روزنامه اينديپندنت نوشت با اينكه دولت انگليس اين تومار را ناديده مي‌گيرد، مجلس اين كشور اين تومار را مورد بررسي قرار خواهد داد. پيش از اين رسانه‌هاي انگليس گزارش دادند در هراس از ابعاد گسترده تظاهرات عليه دونالد ترامپ، ممكن است رييس‌جمهور امريكا به جاي لندن، به شهر بيرمنگهام برود اما دفتر نخست وزير انگليس، اين موضوع را تاييد نكرد. به نوشته اينديپندنت، ائتلاف ترامپ را متوقف كنيد، متشكل از شماري از نمايندگان مجلس از احزاب گوناگون، اتحاديه‌هاي كارگري، سازمان‌هاي مخالف جنگ و هواداران حقوق بشر و حقوق زنان متعهد شده‌اند در زمان حضور رييس‌جمهور امريكا، بزرگ‌ترين تظاهرات تاريخ انگليس را سامان دهند و گفته‌اند محل حضور رييس‌جمهور امريكا اهميت ندارد و او در هر شهري كه وارد شود بزرگ‌ترين تظاهرات را در همان شهر برگزار خواهند كرد. جرمي كوربين، رهبر حزب كارگر خواسته است به علت صدور دستور اجرايي مبني بر ممنوعيت ورود مسلمانان به امريكا، تا زمان لغو اين تصميم دونالد ترامپ نتواند به انگليس سفر كند و جان بركو، رييس مجلس عوام نيز در اقدامي كه واكنش‌هاي موافق و مخالف زيادي داشت گفته است اجازه نخواهد داد رييس‌جمهور امريكا كه اقداماتش نژادپرستانه است، در مجلس سخن بگويد.

رييس دستگاه امنيتي عربستان، اردن و مصر را تهديد كرد
خالد بن عبدالله الحميدان، رييس دستگاه امنيت عمومي عضو شوراي سياسي امنيتي عربستان روز سه‌شنبه درسخناني، اردن و مصر را به دليل تبعيت از سياست‌هاي روسيه در قبال سوريه تهديد كرد و گفت: هرگونه تصميم درخصوص مسائل منطقه‌اي وعربي نبايد بدون هماهنگي با اتحاديه عرب صورت بگيرد. به گزارش روزنامه الشرق‌الاوسط چاپ لندن، عبدالله الحميدان درباره تحولات بحران سوريه افزود: شاه اردن تلاش مي‌كند كشورش ميان بازيگران اصلي بحران سوريه توازن برقرار كند و در اين راستا پس از ديدار با دو طرف درگيري سوريه در دور اول مذاكره آستانه به مسكو و واشنگتن سفر مي‌كند. وي در گفت‌وگو با الشرق‌الاوسط گفت: عربستان اطلاعاتي در دست دارد كه نشان مي‌دهد ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري روسيه به عبدالله دوم اطمينان داده درصورت مشاركت درحل بحران سوريه در زمينه‌هاي مختلف از وي حمايت مي‌كند و دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري جديد امريكا مخالفتي با تصميم رييس‌جمهوري روسيه پس از تلاش‌هاي اردن طي سه سال گذشته براي به دست گرفتن كنترل دمشق پايتخت سوريه در مقابل دريافت كمك‌هاي مالي امريكا در زمان اوباما رييس‌جمهوري سابق امريكا ندارد. الحميدان ادامه داد ناديده گرفتن عربستان و كناره‌گيري آن درهمكاري جديد ميان امريكا، روسيه، اردن و مصر براي پايان دادن به درگيري سوريه تصميم شكست‌خورده‌اي است و عربستان از كارهاي اردن و مصر در پاسخگويي آنها به تصميم روسيه بدون هماهنگي با عربستان وديگر كشورهاي عربي چشم‌پوشي نخواهد كرد. الحميدان گفت: عادل الجبير، وزير خارجه در تماس تلفني با ايمن الصفدي، همتاي اردني خود در27 ژانويه بر خودداري اردن ومصر از آنچه موجب تحريك روابط ميان كشورهاي عربي مي‌شود تاكيد كرده بود.

ايران در كنار دولت و ملت پاكستان است
به دنبال عمليات تروريستي در راهپيمايي مردمي در لاهور پاكستان كه منجر به كشته و مجروح شدن تعدادي از مردم شد، «بهرام قاسمي» سخنگو و رييس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه‌اي وزارت امور خارجه ايران اين عمليات تروريستي را محكوم كرد. سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ضمن ابراز همدردي با دولت و ملت كشور همسايه پاكستان و به ويژه قربانيان و بازماندگان اين حادثه تروريستي افزود: گروه‌هاي تروريستي با اين‌گونه اقدامات غيرانساني و وحشيانه درصدد هستند كه عزم و اراده ملت‌هاي منطقه براي مبارزه با تروريسم و ريشه‌كني آن را نشانه بگيرند، ولي ما اطمينان داريم كه حوادثي همانند آنچه در لاهور رخ داده، نخواهد توانست اين گروه‌ها را به خواسته‌ها و اهداف شو‌م‌شان برساند. جمهوري اسلامي ايران همواره در كنار دولت و مردم پاكستان در مبارزه با تروريسم خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون