• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3780 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ فروردين

خبر كوتاه

نرگس كلباسي امروز به ايران بازمي‌گردد

ايسنا| بانوي نيكوكار كشورمان كه بيش از دوسال به اتهام قتل يك كودك اجازه خروج از هندوستان را نداشت و با حمايت‌هاي دستگاه ديپلماسي كشورمان بي‌گناهي خود را اثبات كرد، امروز به كشور باز مي‌گردد و وارد اصفهان مي‌شود. نرگس كلباسي اشتري در كانال تلگرام خود در اين رابطه نوشت: نمي‌توانم باور كنم كه فردا در ايران هستم. فكرم حسابي مشغول است, فكر‌ها و خاطرات در سرم مي‌پيچد. نياز دارم در ايران استراحت كنم و دردهايم التيام يابد. چهارشنبه حدود ساعت دو و نيم بعداز ظهر در اصفهان خواهم بود.  كلباسي، ‌زن نيكوركار ايراني-بريتانيايي است كه براي كودكان يتيم و معلول هند پرورشگاه ساخت و پس از آن به قتل غيرعمد يك كودك متهم شد. در مارس ۲۰۱۷ و با حكم دادگاه تجديد نظر در شهر راياگادا، وي از همه اتهامات وارده تبرئه شده و بي‌گناه شناخته شد.


واحدهاي آلاينده هوا 3 تا 5 برابر جريمه مي‌شوند
ايسنا| نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه رسيدگي به لايحه هواي پاك، واحدهاي صنعتي، توليدي، معدني، خدماتي، عمومي و كارگاهي كه آلودگي آنها بيش از حد مجاز باشد را سه تا پنج برابر ضرر و زياني كه به محيط زيست مي‌زنند جريمه مي‌كند.  
نمايندگان مجلس در جلسه علني دوشنبه، با تصويب ماده 12 لايحه هواي پاك، مصوب كردند سازمان استاندارد مكلف است تمامي مراكز و واحدهاي صنعتي، توليدي، عمليات معدني، ‌خدماتي، ‌عمومي و كارگاهي كه آلودگي آنها بيش از حدمجاز مصوب باشد را مشخص كرده و مراتب را با تعيين نوع، ميزان‌آلودگي، وسعت منطقه تحت تاثير و حساسيت منطقه به مالكان يا مسوولان يا مديران عامل يا بالاترين مقام تصميم‌گير واحد ابلاغ كنند تا در مهلت معيني‌ كه توسط سازمان تعيين مي‌شود (براساس نوع آلودگي و ماهيت فرآيند كنترلي نسبت به رفع آلودگي يا تغيير توليد يا تغيير فرآيند توليد يا تعطيلي كار و فعاليت خود) اقدام كنند. طي مدت تعيين تكليف اين واحدها، طبق مفاد اين قانون، به واحدهاي مذكور، جريمه ايجاد و انتشار آلودگي تعلق مي‌گيرد.  
در تبصره‌هاي اين ماده آمده است: درصورت عدم اجراي مفاد اين ماده، در پايان مهلت مقرر، سازمان از ادامه فعاليت آنها جلوگيري به عمل آورده و متخلف را جهت پيگرد قضايي، طبق مفاد اين قانون به مرجع صالح قضايي معرفي مي‌كند.


خداحافظي با پل «گيشا» تا پاييز
ايسنا| معاون فني عمراني شهرداري تهران از برچيده شدن پل روگذر گيشا تا پايان شهريورماه خبر داد.  عليرضا جاويد در مورد سرانجام برچيده شدن پل فلزي گيشا با بيان اينكه عمر مفيد بهره‌برداري از اين پل رو به اتمام است و در زمان ساخت نيز به صورت موقت براي عبور و مرور شهروندان ايجاد شده بود، گفت: اين پل موقت براساس بار و مختصات ترافيكي سال‌هاي قبل ساخته شده بود و در حال حاضر نمي‌تواند به اين حجم خودروها پاسخ دهد و كشش اين حجم تردد را ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون