ناهمگوني و پيري تهديدي براي مديريت آموزش و پرورش
آموزش و پرورش با دو نوع فرسودگي مديريتي مواجه است يك؛ فرسودگي مديريتي ناشي از پيرسني و ميانگين بالاي سن مديران و دو؛ فرسودگي منطق حاكم بر خطمشيگذاري آموزش و پرورش كه به تزريق و اعمال بينشي ناهمگون و ناهمزمان با تغييرات اجتماعي ميانجامد. نوع اخير فرسودگي، بسيار مضر و زيانبارتر است. در واقع بخش بزرگي از احساس ناكارآمدي و دلزدگي از مدرسه و هر آنچه در آن آموزش داده ميشود به دليل سرريز شدن و سرايت فرسودگي نوع دوم به جريان آموزش رسمي است. نميدانم بالا بودن سن يك مدير فينفسه چقدر مذموم است اما در نقش ضد توسعهاي مديراني كه شايد از حيث سني خيلي هم پير نباشند اما راكد مانده و در برابر تغيير مقاومت ميكنند، يقين دارم.