• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3173 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن

پرگار

اعلام جايگزين طرح تسهيلات 80 ميليون توماني مسكن

گروه اقتصادي| لغو طرح پرداخت تسهيلات 80 ميليون توماني خريد مسكن كه از نيمه دوم سال 92 در دستور بررسي قرار داشت؛ وعده وزير راه و شهرسازي مبني بر پرداخت نيمي از هزينه مسكن در قالب تسهيلات را منتفي كرد. با اين حال هنوز افزايش سقف تسهيلات مسكن در دستور بررسي قرار دارد اما اين‌بار سقف تسهيلات 60 ميليون تومان در نظر گرفته شده است. محمد بت‌شكن مديرعامل بانك مسكن با بيان اينكه تسهيلات 60 ميليون توماني روي ميز بانك مركزي است گفت: تسهيلات خريد ۸۰ ميليون توماني مسكن توسط بانك مسكن به بانك مركزي پيشنهاد نشده بود با اين حال به دنبال اين هستيم كه قدرت خريد مردم را براي خريد واحد مسكوني با يك رژيم پس‌اندازي افزايش دهيم. مديرعامل بانك مسكن افزود: آنچه به بانك مركزي پيشنهاد كرده‌ايم افزايش وام خريد مسكن به ميزان ۶۰ ميليون تومان است كه در حال حاضر منتظر بررسي‌هاي كارشناسي بانك مركزي هستيم.

فروش اقساطي 313 هزار واحد مسكن مهر در 10 ماهه امسال

بت‌شكن به ارايه آخرين آمار از تسهيلات پرداختي در مسكن مهر پرداخت و گفت: با توجه به تاكيداتي كه مبني بر اتمام هر چه سريع‌تر مسكن مهر وجود دارد كليه قراردادهاي منعقده در اين حوزه تاكنون به دو ميليون و 370 هزار واحد رسيده كه مبلغي بالغ بر 47 هزار و 900 ميليارد تومان را در بر مي‌گيرد. وي با بيان اينكه تاكنون يك ميليون و 370 هزار واحد مسكن مهر فروش اقساطي شده‌اند، يادآور شد: در 10 ماهه سال جاري 313 هزار واحد فروش رفته كه رشد 30 درصدي را نسبت به مشابه سال قبل به همراه دارد. مديرعامل بانك مسكن به ارايه آخرين آمار از عملكرد بانك مسكن پرداخت و گفت: از مجموع تسهيلات پرداختي شبكه بانكي در 9 ماهه سال جاري 29 هزار ميليارد تومان در بخش مسكن و ساختمان بوده است.

حداقل معوقات بانكي در بانك مسكن

مديرعامل بانك مسكن به ميزان معوقات بانكي اين بانك اشاره داشت و گفت: با توجه به اينكه تسهيلات بانك مسكن عمدتا خرد و پراكنده بوده همچنين وثيقه ملكي براي آنها دريافت مي‌شود و از سوي ديگر آحاد مردم متعهد به بازپرداخت تسهيلات خود هستند، كمترين ميزان مطالبات معوق به بانك مسكن تعلق دارد. به گونه‌اي كه نسبت آن به زير پنج‌درصد مي‌رسد و اگر معوقات مسكن مهر را نيز از آن كم كنيم نسبت مطالبات معوق بانك مسكن حدود دو درصد خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون