• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3831 -
  • ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ خرداد

رييس سازمان زندان‌ها:

پابند، زندان‌ها را خلوت مي‌كند

رييس سازمان زندان‌ها مي‌گويد: با اجراي طرح پابندهاي الكترونيك كه هزينه استفاده از آن براي زندانيان واجد شرايط روزانه ۱۰هزار تومان است، قرار است به سياست كاهش جمعيت كيفري كمك شود. در حال حاضر ۲۲۵هزار نفر در زندان‌هاي سراسر كشور تحمل كيفر مي‌كنند كه از اين تعداد حدود ۹۶درصد از جمعيت كيفري را مردان و مابقي را زنان تشكيل مي‌دهند. نزديك به ۴۲درصد زندانيان به علت جرايم مواد مخدر و روانگردان در زندان‌ها به سر مي‌برند. سرقت و ربودن مال غير (بيش از ۲۵درصد)، جرايم عليه اشخاص (بيش از ۱۰درصد)، محكوميت‌هاي مالي حقوقي، جرايم عليه اموال و مالكيت، جرايم منافي عفت و اخلاق عمومي، جعل و تزوير، جرايم عليه آسايش عمومي، اخلال در نظام اقتصادي، تخريب، اتلاف و غيره به ترتيب، بيشترين جرايمي هستند كه افراد با ارتكاب آنها زنداني مي‌شوند. با توجه به وضعيت زندان‌ها، قوه قضاييه به دنبال اجراي سياست كاهش جمعيت كيفري در زندان‌ها است. يكي از اين راهكارها مجازات‌هاي جايگزين حبس است كه در چند سال اخير هم با استقبال قابل توجهي مواجه شده است. اجراي طرح مراقبت‌هاي الكترونيكي از زندانيان يكي از مصاديق مجازات جايگزين حبس است. اين طرح به زبان ساده، شرايطي را فراهم مي‌كند كه زنداني با استفاده از پابندهاي الكترونيكي و تحت كنترل، بيرون از محيط زندان، تحمل كيفر كند. علي اصغر جهانگير، رييس سازمان زندان‌ها در خصوص اجراي اين طرح، گفت: اجراي طرح مراقبت الكترونيكي، از فرصت مجازات‌هاي جايگزين حبس است كه در همين زمينه اجراي طرح پابندهاي الكترونيك مطرح شد كه به دليل برخي اشكالات، اجراي آن تا به امروز به تعويق افتاد. وي در خصوص هزينه استفاده از اين پابندها براي زندانيان، گفت: روزانه ده هزار تومان به‌عنوان هزينه استفاده از اين پابندها تعيين شده است.

دادستان بوشهر: تحقيقات از سارقان مسلح دريايي دستگير شده ادامه دارد
دادستان بوشهر، علي حسن‌پور گفت: سارقان مسلح دريايي كه در كنگان دستگير شده‌اند ساكن همين شهر بوده و فعلا مشخص نيست و گزارشي نشده است كه از لنج‌هاي صيادي خارج از آب‌هاي ايران هم سرقتي داشته‌اند. او گفت: تعداد 10 نفر از سارقان مسلح دريايي لنج‌هاي صيادي كيش كه در كنگان دستگير شده بودند جهت انجام ادامه تحقيقات به دادسراي جزيره كيش منتقل شده‌اند. پس از دريافت گزارشي مبني بر انجام برخي سرقت‌هاي مسلحانه دريايي دستور قضايي درباره پيگيري موضوع صادر و با انجام اقدام پليسي و اطلاعاتي محل سكونت اين سارقان در كنگان شناسايي و نسبت به دستگيري تعداد 10 نفر از آنها اقدام شد. دادستان بوشهر تاكيد كرد: از متهمان يك قبضه سلاح، تعدادي بيسيم و جي‌پي‌اس، ماهي‌هاي صيد شده مسروقه ديگر لنج‌ها و تعدادي گوشي همراه و مشروبات الكلي كشف و ضبط و دو فروند قايق آنان نيز توقيف شد. او گفت: پس از تفهيم اتهام، متهمان بر مبناي نيابت ارسالي از دادسراي كيش و صدور قرار وثيقه به ميزان هر كدام يك ميليارد تومان جهت ادامه تحقيقات به دادسراي جزيره كيش منتقل شدند.

134 كشته در زلزله بنگلادش
در پي وقوع چندين مورد رانش زمين در كشور بنگلادش مقامات اين كشور از كشته شدن دست‌كم ۱۳۴ نفر خبر دادند و اعلام كردند كه افراد كشته شده احتمالا افزايش پيدا مي‌كند. بنابر اعلام مقامات داخلي بنگلادش وقوع چندين مورد رانش زمين به دليل بارش شديد باران موجب شده چندين خانه در زير گل و لاي فرو برود. اين رانش‌هاي متعدد در سه منطقه در جنوب شرقي اين كشور رخ داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون