• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3173 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن

كتاب روز

 يك سرباز ساده ملكه

شرح‌ حال: شيما الهي مترجم جوان و در عين‌حال خلاق، ترجمه‌اي از مجموعه داستان‌هاي برگزيده داستان‌هاي جايزه اُ. هنري در سال 2009 در كتاب «يك سرباز ساده ملكه» به دست داده است. وي مجلدي ديگر از اين مجموعه را در دست دارد و مانند اين اثر در نشر نيستان منتشر خواهد شد. كتاب «يك سرباز ساده ملكه» 17 داستان برگزيده در اين جايزه را در بر مي‌گيرد. داستان‌هاي اين مجموعه روايت‌هاي بي‌پروايي از چگونگي تلاش انسان براي حركت از موقعيت اجتماعي به سمت موقعيت اجتماعي ديگري را نشان مي‌دهد.

برج و تمرين براي بازتوليد شكست

شرح‌حال: «برج بابل» داستاني است در كتاب عهد عتيق، درباره مردمي كه به يك زبان سخن مي‌‌گفتند و مي‌خواستند شهري بسازند تا روي زمين پراكنده نشوند و برجي كه سرش به آسمان برسد اما زبان‌شان از سوي خداوند «مشوش» مي‌شود و ناتوان از فهميدن سخن يكديگر، از ساختن باز مي‌مانند و روي زمين پراكنده مي‌شوند و همين شكست، سوژه نمايشگاه نقاشي بكتاش سارنگ جوانبخت است. نمايشگاهي كه از 10 بهمن تا 27 بهمن در گالري آران در دسترس علاقه‌مندان است.

خداحافظي طولاني
شرح‌حال: اگر فيلم «شب‌هاي روشن» فرزاد موتمن، در فهرست فيلم‌هاي دوست‌داشتني زندگي‌تان است، همين الان به سايت جشنواره فيلم فجر سربزنيد و برنامه نمايش فيلم «خداحافظي طولاني» را پيدا كنيد تا به تماشاي يك فيلم دوست‌داشتني ديگر از موتمن برسيد. فيلمي با داستان و سبكي بسيار متفاوت از آنچه اين روزها در سينماي ايران مي‌بينيد. فيلمي كه براي نخستين بار سعيد آقاخاني را در قامت يك بازيگر نقش‌هاي جدي به شما معرفي مي‌كند و نشان مي‌دهد كه كافي است تا كارگرداني با دانش و سواد، تصميم بگيرد فيلم خوبي بسازد، همه‌چيز خوب پيش مي‌رود و همه راضي از سالن سينما بيرون مي‌آيند.

يك صبح ناگهان

شرح‌حال: به ما باشد مي‌گوييم وقتي يك نمايشي، اسمي به اين زيبايي دارد، بايد به تماشايش رفت، چون از همين اسم معلوم است كه نويسنده و كارگرداني خوش‌سليقه و كاربلد دارد. اما اگر شما به همين اسم راضي نشديد، بايد تعريف كنيم كه حسين پاكدل اين نمايش را با داستان «تشت خون» اسماعيل فصيح به روي صحنه برده. داستان اين نمايش درباره دو خانواده بعد از مرگ ناصرالدين شاه است. اين نمايش هر روز بعدازظهر و در ساعت هشت در تماشاخانه ايرانشهر، به روي صحنه مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون