• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3839 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير

پاسخ به ابهامات درباره خط ۷مترو

مهر| به دنبال انتقادهاي برخي اعضاي شوراي شهر در مورد اينكه خط تازه راه‌اندازي شده 7 مترو نواقصي دارد كه ايمني آن را زير سوال مي‌برد، ديروز تعدادي از اعضاي كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر از اين خط بازديد كردند.
رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران در واكنش به ادعاي يكي از اعضاي شوراي شهر تهران، گفت: ايستگاه‌هاي بهره‌برداري شده در خط ۷ هواكش دارند.
احمد دنيامالي در جريان بازديد از خط ۷ مترو با بيان اينكه اين خط مترو از مهم‌ترين خطوط حمل و نقل مترو محسوب مي‌شود، افزود: خط۷ مترو عميق‌ترين خط مترو است و تقريبا از زير ۵ خط مترو (۱،۲،۳،۴ و ۶) عبور كرده است.
وي ادامه داد: اين خط كه در عمق ۴۰ متري زمين ايجاد شده به شكل كاملا مكانيزه حفاري و لاينينگ شده است و يكي از باكيفيت‌ترين خطوط مترو محسوب مي‌شود.
دنيامالي با بيان اينكه در حال حاضر خط ۷ به صورت آزمايشي به بهره‌برداري رسيده است، افزود: تا اواخر امسال زمان بهره‌برداري از اين خط افزايش يافته و تعداد واگن‌ها نيز بيشتر خواهد شد.
رييس كميسيون عمران شوراي شهر تهران با اشاره به تكميل ايستگاه‌هاي خط ۷، گفت: به دليل عمق ايستگاه‌ها براي بهره‌برداري از تمامي ايستگاه‌ها نياز به پله برقي است تا پله‌هاي برقي نصب نشود امكان بهره‌برداري وجود ندارد همچنين به گفته مسوولان مترو تا اواخر تير ماه سر فاصله‌هاي قطارها كاهش پيدا خواهد كرد. همچنين هر ماه يك ايستگاه از اين خط به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص كمبود هواكش‌ها در خط ۷، افزود: كساني كه اين موضوع را مطرح مي‌كنند بايد از نزديك از اين خط بازديد كنند. كميسيون عمران از تمامي اعضاي شورا دعوت كرده بود تا پرسش‌ها و ابهامات مطرح و پاسخ داده شود در حال حاضر بر اساس مشاهدات و توضيحات داده شده تمامي ايستگاه‌هاي بهره‌برداري شده داراي هواكش است.
دنيامالي با تاكيد بر اينكه اين خط از استانداردهاي لازم برخوردار است و مشكلي از نظر ايمني ندارد، ادامه داد: كميسيون عمران بيش از پنج بار از اين خط به دليل مشكلاتي كه در زمان حفاري به خصوص در بخش مولوي وجود داشت بازديد كرده و حتي مقاومت‌سازي اين خط كه از زير بافت فرسوده شهر عبور مي‌كرده سبب نجات بيش از ۱۷۰ خانه فرسوده شده است.
به گفته دنيامالي، بهره‌برداري از ۲۲ كيلومتر خط مترو به طور همزمان كار ارزشمندي است كه تلاش مي‌شود با افزايش واگن‌ها مشكل سرفاصله‌ها نيز برطرف شود.
در اين بازديد اقبال شاكري رييس كميته عمران شوراي شهر نيز با بيان اينكه برخي اطلاعات منتقل شده از خط ۷ اطلاعات دقيقي نبوده است، گفت: اعضاي كميسيون عمران از ايستگاه شهرك غرب تا ايستگاه بسيج سوار بر اين خط از نزديك در جريان فعاليت‌هاي خط ۷ قرار گرفتند و مشكل خاصي مشاهده نشد. تمام ايستگاه‌هاي مورد بهره‌برداري هواكش داشته و كنترل و سيگنالينگ خط نيز در حال حاضر انجام شده و اين فعاليت‌ها قابل تغيير
است.
وي تاكيد كرد: تا كف استانداردها در ايستگاه‌ها رعايت نشود هيچ خطي به بهره‌برداري نخواهد رسيد. خط ۷ از عميق‌ترين خطوط مترو است كه تا آخر سال تكميل مي‌شود و اميدواريم مسافرگيري از قبل از ساعات اداري تا شب ادامه پيدا كند.
گفتني است، پيش از اين رحمت‌الله حافظي، عضو ديگر شوراي شهر تهران، مدعي شده بود كه اين خط مترو هنوز هواكش ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون