• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3839 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير

خبر كوتاه

گردشگري نبايد تهديدي براي ميراث فرهنگي باشد
ايسنا| نخستين نشست كارگروه ميراث فرهنگي جهت ارايه پيشنهادات براي تدوين سياست‌هاي كلي نظام در حوزه گردشگري با حضور صاحبنظران ميراث فرهنگي برگزار و تاكيد شد: بايد توجه داشت تا رابطه گردشگري با ميراث فرهنگي كمترين مداخله و تهديدات را داشته باشد.  پيش‌نويس سياست‌هاي سند جامع گردشگري در ماه‌هاي آينده در صحن مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب برسد تا به عنوان يك سند بالادستي هماهنگي بين دستگاه‌هاي مرتبط با حوزه گردشگري و سياست‌هاي كلي اين حوزه ابلاغ شود، به همين دليل، جلسات كارگروه‌هاي مرتبط با تهيه سند به صورت فشرده در دستگاه‌هاي مختلف درحال انجام است و وظيفه تشكيل كارگروه ميراث فرهنگي بر عهده معاونت ميراث فرهنگي گذاشته شده است.  محمدحسن طالبيان، معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، در اين جلسه گفت: با اينكه گردشگري يك فرصت محسوب مي‌شود اما بايد توجه داشت كه در رابطه با ميراث فرهنگي كمترين مداخله و تهديدات را داشته باشد. اينكه از چه راهبردهايي مي‌توان استفاده كرد تا با رعايت اصالت، حفظ سنت‌ها و جنبه‌هاي مختلف ميراث ملموس و ناملموس به آگاهي‌بخشي و توانمند‌سازي جوامع محلي دست پيدا كنيم، موضوعي است كه بايد در سند گردشگري لحاظ و گنجانده شود. سازمان ميراث فرهنگي بايد در خصوص ميراث فرهنگي به يك تعريف جامع، مانع برسد تا از آسيب‌هاي احتمالي گردشگري در حوزه ميراث فرهنگي بكاهد.
طالبيان با طرح اين پرسش كه گردشگري در حوزه ميراث فرهنگي «هدف» محسوب مي‌شود يا «وسيله»؟ بيان كرد: در اين سند بايد نسبتِ بين ميراث فرهنگي و گردشگري مشخص شود. به طوري كه اگر اين نسبت به گونه‌اي تبيين شود كه گردشگري در خدمت ميراث فرهنگي باشد هيچ مانعي ايجاد نمي‌كند.  وي با بيان اينكه كارگروه‌ها زماني مي‌توانند در پيش‌نويس سند گردشگري رويكرد مثبت داشته باشند كه چالش‌ها به درستي شناخته شود، افزود: در اين سند نيز لازم است رابطه ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان مهم‌ترين چالش ميان بخشي در اين دو حوزه مشخص شود.


ارايه گزارش كميسيون اجتماعي درباره آسيب‌هاي اجتماعي به رهبري
ايسنا |  رييس كميسيون اجتماعي مجلس گفت اين كميسيون قرار است بعد از بررسي گزارشات دستگاه‌هاي مربوط به حوزه آسيب‌هاي اجتماعي، گزارشي به رييس مجلس جهت انعكاس به مقام معظم رهبري ارايه دهد.  عبدالرضا عزيزي با تكذيب انتشار اخباري درباره نامه رييس مجلس به دستگاه‌هاي اجرايي براي ارايه گزارش در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي گفت: كميسيون اجتماعي قرار است از تمامي دستگاه‌هاي متولي حوزه آسيب‌هاي اجتماعي براي ارايه گزارش دعوت به عمل آورد. اين گزارش به صورت جمع‌بندي شده به رييس مجلس جهت ارايه گزارش به مقام معظم رهبري داده خواهد شد. كميسيون اجتماعي بعد از بررسي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي گزارشي به رييس مجلس مي‌دهد تا ايشان نيز اين گزارش را به مقام معظم رهبري ارايه كند. دستگاه‌هاي متولي رسيدگي به آسيب‌هاي اجتماعي شامل وزارتخانه‌هاي كشور، كار، آموزش‌و‌پرورش، بهداشت، علوم، فرهنگ و ارشاد، اطلاعات، راه و شهرسازي، ورزش، كميته امداد، بهزيستي، سازمان تبليغات اسلامي، معاونت برنامه و بودجه رييس‌جمهور، حوزه بسيج سپاه پاسداران، صداوسيما و نيروي انتظامي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون