• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3839 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير

شناسايي 3600 دانش‌آموز در معرض خطر اعتياد

ايرنا | پرويز افشار، سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: با توجه به آمار سال 94 با رشد 2 / 6 درصدي مرگ و مير ناشي از مصرف مواد در سال گذشته مواجه بوديم. از اين شمار فوتي، هزار و 882 تن به دليل مسموميت حاد با مواد فوت كردند كه اين مساله نشان‌دهنده آن است كه بايد در خصوص سوءمصرف مواد مصرف‌كنندگان بيش از پيش اطلاع‌رساني كنيم.
وي درخصوص مواد مصرفي معتادان گفت: ترياك با 8 / 66 درصد، حشيش و مشتقات آن شامل ماري جوانا، گل، گراس و علف با 9 / 11 درصد، كراك افغاني و هرويين 6/10 و شيشه 1/8 درصد از مواد مورد مصرف معتادان كشور به شمار مي‌آيد كه با توجه به اين آمار، مصرف ترياك همچنان در صدر مواد مخدر بوده و مصرف شيشه افت قابل توجهي داشته است.
معاون كاهش تقاضاي ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره آمار دانش‌آموزان معتاد در كشور گفت: سه هزار و 600 دانش‌آموز پرخطر و در معرض خطر اعتياد در سطح كشور شناسايي شده‌اند كه بحث‌هاي مشاوره‌اي براي اين دانش‌آموزان انجام شده است. افشار همچنين مرگ و مير ناشي از مصرف روانگردان‌ها را داراي رشد 6/8 درصدي بيان كرد و گفت: اين رشد، زنگ خطر استفاده از اين مواد را به صدا درآورده است و نياز است در خصوص سوءمصرف روانگردان‌ها اطلاع‌رساني‌هاي ويژه‌اي صورت بگيرد.
وي همچنين به برنامه‌هاي آموزشي و پيشگيرانه ستاد در مدارس و دانشگاه‌ها و سربازخانه‌ها و حتي مهدهاي كودك اشاره كرد و گفت: افزايش 30 درصدي برنامه‌هاي پيشگيرانه ستاد و رويكرد ستاد براي اجتماعي كردن بحث مبارزه با مواد مخدر انجام شده است و سعي داريم با توجه به دستور رييس‌جمهوري به فضاي مجازي بيشتر وارد شويم و برنامه‌هاي پيشگيرانه و رصدهاي اطلاعاتي را در فضاي مجازي بيشتر لحاظ كنيم اين مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره آلوده بودن قليان‌ها به مواد مخدر كه چندي پيش توسط وزارت بهداشت اعلام شده بود نيز چنين اظهار كرد: گزارش وزارت بهداشت را درباره وجود مواد مخدر در تنباكوها ديديم و نسبت به آن حساسيت داريم اما تاكنون وجود مواد مخدر در تنباكوهاي ميوه‌اي براي ما محرز نشده اما خبر رسيده است كه در تنباكوهاي ميوه‌اي مواد مخدر گل و حشيش استفاده مي‌شود كه ما گزارشات را مبني بر استفاده از اين مخدرها در تنباكوها به پليس مبارزه با مواد مخدر ارايه داديم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون