• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3842 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۰ تير

برگزاري سالگرد شهداي هفتم تير به ميزباني ناطق نوري

رفيعي: چرا سر سفره اين انقلاب با هم نمي‌نشينيد؟

گروه سياسي


 علي اكبر ناطق نوري امسال هم متولي مراسم سالگرد شهداي هفتم تير سال 60 در حوزه علميه‌اش بود. او كه خود از خانواده شهداي هفتم تير است و برادرش عباسعلي را در واقعه آن روز دفتر حزب جمهوري اسلامي تقديم انقلاب كرد، در سي و ششمين سالروز شهادت او، آيت‌الله شهيد بهشتي و ديگر يارانش ميزبان جمعي از روحانيون و چهره‌هاي مختلف سياسي از جمله چهره‌هاي سياسي اصلاح‌طلب بود. حوزه علميه امام حسن مجتبي (س) لواسان كه در عصر هشتمين روز از تير ماه امسال به ميزباني حجت‌الاسلام علي اكبر ناطق نوري ميهمان چهره‌هايي همچون حجت‌الاسلام سيد سراج‌الدين موسوي، محمود واعظي، عباس آخوندي، ولي‌الله سيف، محسن اسماعيلي، حجت الاسلام مجيد انصاري، حجت‌الاسلام علي يونسي، حجت‌الاسلام احمد احمدي، غلامرضا حيدري، محسن مهرعليزاده، حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمي، جواد امام، حسن غفوري فرد، حجت‌الاسلام قدرت‌الله عليخاني، علي جنتي، عليرضا بهشتي، محمدرضا بهشتي، حميدرضا آصفي، انوشيروان محسني بندپي، حسن بيادي، اسماعيل دوستي، حميد ميرزاده، مرتضي الويري و تعدادي ديگر از چهره‌ها و مردم عادي بود، به جز پرداختن به ويژگي‌هاي شخصيتي شهيد بهشتي، به بيان توصيه‌هايي براي حفظ وحدت هم گذشت. موضوعي كه اگرچه از سال‌هاي نه چندان دور بسيار به آن پرداخته شد، اما، اين روزها نيازمندي به آن بيش از هميشه احساس مي‌شود. هرچند علي اكبر ناطق نوري كه طبق سنت هر ساله ميزباني اين مراسم را برعهده داشت، ترجيح را بر سكوت و واگذاري تريبون به فرد ديگري دانست، اما باعث نشد كه اين نشست بدون ورود به مباحث سياسي پايان بگيرد. او بدون ايراد سخنراني، تنها به حضور چند دقيقه‌اي در پشت تريبون و گفتن خير مقدم به ميهمانان اين مراسم اكتفا كرد و تريبون را به حجت‌الاسلام ناصر رفيعي سپرد تا اين استاد حوزه و دانشگاه در جمع اصلاح‌طلبان، هر دو جريان سياسي كشور را به وحدت دعوت كند. رفيعي به خدا قسم ياد مي‌كند و مي‌گويد كه اين دنيا نه براي اصلاح‌طلبان مي‌ماند و نه اصولگرايان تا از آنان بپرسد كه «چرا سر سفره اين انقلاب با هم نمي‌نشينيد»؟ رفيعي همچنين تاكيد مي‌كند كه «حذف هيچ جناحي ممكن نيست» تا از اين طريق اشاراتي را به محدوديت‌هاي شكل گرفته براي جريان اصلاح‌طلبي داشته باشد. او عنوان مي‌كند: «اگر كسي جلوي نظام و ولايت فقيه است محكم جلوي او بايستيد، اما اگر كساني خطوط قرمز نظام يعني وصيت نامه امام و اصل ولايت فقيه را قبول دارند، پس سياهي و سفيدي را با هم ببينيم».
ما امروز به تفكر آيت‌الله بهشتي نياز داريم
به گزارش جماران، اين مراسم با تلاوت استاد احمد ابوالقاسمي، مدير راديو قرآن آغاز و سپس با ذكر مصيبت توسط يكي از مداحان به كار خود ادامه داد و پس از آن حجت‌الاسلام ناصر رفيعي با تاكيد بر جايگاه شهيد از نظر قرآن و روايات گفت: بنيانگذار كبير انقلاب بعد از حادثه هفتم تير فرمودند ما برادران ارزشمندي را از دست داديم كه براي ما اشداء علي الكفار و رحماء بينهم بودند. اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه و با تاكيد بر اينكه ما امروز به تفكر آيت‌الله شهيد بهشتي نياز داريم، به بيان خاطره‌اي از سفر خود به هامبورگ آلمان پرداخت. او اظهار داشت: وقتي من به هامبورگ رفتم بعضي از آلماني‌ها مي‌گفتند جذب ما به اسلام و دين به خاطر آيت‌الله بهشتي بود.
بايد مردم نارسايي‌ها را به پاي ما بنويسند، نه امام و انقلاب
ناصر رفيعي در ادامه به بيان ويژگي‌هاي شخصيتي و اخلاقي آيت‌الله شهيد بهشتي پرداخت و از دستگيري‌هايي گفت كه در آن روزها واكنش ايشان را برانگيخت. او گفت: «در يكي از سخنراني‌هاي شهيد بهشتي در قم عده‌اي را دستگير كردند و شهيد بهشتي گفت اگر به من توهين كردند رها كنيد و اگر به نظام توهين كردند رها نكنيد و بعد از آن سخنراني فرموده بودند كاري كنيم كه امام خرج نشود و بايد مردم نارسايي‌ها را به پاي ما بنويسند، نه امام و انقلاب.» رفيعي در ادامه سخنراني خود افزود: «ايشان فرموده بود ما اين انقلاب را فرزند خودمان مي‌‌دانيم و نبايد نظام قرباني شود. اين چيزي است كه مرحوم بهشتي دنبال آن بود. آيت‌الله بهشتي چتر بود و فرمود بايد سياهي‌ها و سفيدي‌ها، خوبي‌ها و بدي‌ها را با هم ببينيم».
 چرا سر سفره اين انقلاب با هم نمي‌نشينيد؟
رفيعي در ادامه سخنان خود، به موضوع وحدت پرداخت و آن را لازمه حفظ نظام دانست تا از اين طريق ورودي هم به بحث اصلاح‌طلبي و اصولگرايي داشته باشد. جدايي اين دو طيف سياسي در ايران، اگرچه موضوعي قديمي است اما استمرار آن، همچنان يكي از نگراني‌ها به‌شمار مي‌آيد تا با توصيه‌هاي بسياري از بزرگان اين كشور همراه شود. رفيعي در سخنان خود با تاكيد بر اينكه اين انقلاب و نظام با وحدت و كنار هم بودن حفظ مي‌شود، اظهار كرد: «به خدا قسم اين دنيا نه براي اصلاح‌طلب مي‌ماند و نه براي اصولگرا» تا اين سوال را مطرح كند كه «چرا سر سفره اين انقلاب با هم نمي‌نشينيد»؟ و بگويد كه «حذف هيچ جناحي ممكن نيست. اگر كسي جلوي نظام و ولايت فقيه است محكم جلوي او بايستيد. اما اگر كساني خطوط قرمز نظام يعني وصيت نامه امام و اصل ولايت فقيه را قبول دارند، سياهي و سفيدي را با هم ببينيم».
اين استاد حوزه و دانشگاه در بخش پاياني سخنان خود به بيان ويژگي‌هاي شخصيتي شهيد عباسعلي ناطق نوري پرداخت و مردم داري، رسيدگي به مردم، تواضع، بي‌آلايشي، اهميت به بيت المال و پيروي از ولايت فقيه را از ويژگي‌هاي اخلاقي او دانست. لازم به ذكر است كه عباسعلي ناطق نوري برادر حجت‌الاسلام ناطق نوري، نماينده نخستين دوره مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه محمودآباد و نور بود كه در انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي در هفتم تير سال 60 به فيض شهادت رسيد. در پايان مراسم نماز جماعت به اقامه حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون