• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3843 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۱ تير

نشست‌هاي مشترك براي حل اختلافات

اميررضا واعظ‌آشتياني فعال سياسي اصولگرا

 

 

وقتي منافع ملي و كشور مطرح باشد، گروه‌ها و تشكل‌هاي سياسي بايد با يكديگر همدلي داشته باشند و اختلافات را كنار بگذارند. امروز امريكا با برخي همسايگان كه خباثت‌شان و دشمني‌شان عيان است، همكاري مي‌كند. هدف اين است كه همسايگان را با ايران درگير كنند. در چنين شرايطي منافع ملي اقتضا مي‌كند كه گروه‌هاي سياسي فارغ از اختلافات همچون يد واحدي براي مقابله با دشمن مشترك، متحد شوند. بايد هوشيار بود و به مثابه ابتداي انقلاب كه همه يد واحد شده بودند، وارد كارزار مقابله دشمنان‌مان شويم تا بتوان در مقابل توطئه‌هاي دشمن ايستاد. بايد تلاش كرد اختلافات سليقه‌اي در مسائل مديريتي كشور و اختلافات سياسي در بعد خارجي و داخلي را رفع كرد. در واقع در اين مقطع حساس بايد
بصيرت را كامل كنيم.
 دشمنان مي‌خواهند ما را درگير مسائلي كنند تا از پيشرفتي كه بعد از انقلاب داشتيم، عقب‌نشيني كرده و شكست بخوريم. ما نبايد اين اجازه را به دشمن بدهيم. بايد به گونه‌اي خردمندانه و هوشمندانه عمل كرد تا بتوان منافع ملي را در كنار آن پيگيري كرد.
رهبري پيش‌ترگفته‌اند كه بايد همدلي بين مسوولان و مردم باشد و درمسائل امروز اين همدلي بيش از پيش ضرورت دارد. سناريوي جديدي كه امريكايي‌ها طراحي كرده‌اند، نشان مي‌دهد كه مي‌خواهند دودستگي در داخل ايران به وجود آورند و بحث‌ها و مشكلات بين تشكل‌هاي سياسي را تبديل به يك نزاع كنند.
 نهايتا اين نزاع تيشه به ريشه كشور مي‌زند. آقاي زاكاني يا ديگر افراد به اين جمع‌بندي رسيده‌اند كه بايد بين دو جناح تعامل وجود داشته باشد. حداقل اصولگرايان نشان داده‌اند كه آمادگي برقراري تعامل را دارند. اصلاح‌طلبان نيز بايد از اين موضوع استقبال كنند تا بعد‌ها به برهم‌زننده بازي متهم نشوند. لذا جريان اصلاحات نيز بايد به نيكي به موضوع نگاه كنند و بر محور منافع ملي واكنش نشان دهند. وقتي آقاي زاكاني يا امثال او كه نگاه نويي را مطرح مي‌كنند، نبايد به سمتي برويم كه نگاه و رفتار گذشته افراد را در نظر بگيريم. مهم اين است كه امروز دغدغه منافع ملي مطرح است و اين نشان مي‌دهد كه فعالان اصولگرايي اين دغدغه را دارند. به جاي اينكه مناظره در سطوح مختلف باشد، بايد نشست‌هاي مشترك و دوستانه بين جناح‌هاي سياسي برقرار شود.
 نقطه نظرات مختلف را در محافل دوستانه با يكديگر طرح كنند و اگر موضوعي به منافع ملي كشور مرتبط است بايد به جمع‌بندي مناسبي رساند. اگر گروه‌هاي سياسي و به خصوص اصلاح‌طلبان و اصولگرايان نشست‌هاي مشتركي با حضور بزرگان تشكل‌ها داشته باشند مي‌توان در اين مقطع در مقابل تهديدات ايستاد. امريكايي‌ها و اسراييلي‌ها به كمك عوامل خود در منطقه پي آشوب در كشور هستند. وقتي امريكايي‌ها ببينند كه يد واحد هستيم قطعا تغيير موضع مي‌دهند. نشست‌هاي ادواري مي‌تواند در مورد موارد اصولي كه منافع ملي به آن مربوط است بحث شود، مي‌توان به نقطه مشتركي در بين جناح‌ها رسيد. هر چند ممكن است اين تفاهم و همكاري كامل نباشد اما قطعا
بي‌تاثير نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون