• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3849 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۸ تير

خبر كوتاه

نمايش و نقد فيلم «نقطه و شير» در نمايشگاه تناولي
نخستين جلسه سخنراني درباره نمايشگاه پرويز تناولي روز دوشنبه 19 تيرماه ساعت 17 با حضور سيروس پرهام، نويسنده، مترجم و ناشر با موضوع «پرويز تناولي و فرهنگ مردم» همراه با نگاهي به هنر مجموعه‌داري برگزار مي‌شود. در اين مراسم همچنين فيلم مستند «نقطه و شير» ساخته سروناز علم‌بيگي و تهيه‌كنندگي گالري10 به نمايش درخواهد آمد. اين فيلم سي‌دقيقه‌اي براي نخستين‌بار در آيين گشايش نمايشگاه «پرويز تناولي و شيرهاي ايران» به نمايش درآمد و با استقبال روبه‌رو شد. در پايان نمايش فيلم «نقطه و شير»، جلسه نقد و بررسي اين فيلم با حضور هوشنگ گلمكاني، منتقد و سردبير ماهنامه‌ فيلم و سروناز علم‌بيگي (كارگردان) برگزار مي‌شود. نمايشگاه «پرويز تناولي و شيرهاي ايران» روزهاي يكشنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 10 تا 17 و جمعه‌ها از ساعت 15 تا 19 در موزه هنرهاي معاصر تهران داير است.

رونمايي از كتاب صوتي اثر پرمخاطب نادر ابراهيمي
كتاب صوتي «بار ديگر، شهري كه دوست مي‌داشتم» يكي از آثار پرمخاطب نادر ابراهيمي رونمايي مي‌شود. به مناسبت ۸۰ سالگي نادر ابراهيمي، كتاب صوتي
«بار ديگر، شهري كه دوست مي‌داشتم» به همت نوين‌كتاب گويا منتشر و روانه بازار كتاب شده است. در اين اثر «پيام دهكردي» به مانند دو كتاب قبلي، گويندگي و خوانش كتاب را بر عهده داشته و موسيقي آن را اين‌بار كارن همايون‌فر ساخته است. مراسم بزرگداشت نادر ابراهيمي و رونمايي از كتاب صوتي «بار ديگر، شهري كه دوست مي‌داشتم» روز چهارشنبه ۲۱ تيرماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۷ با حضور داريوش ارجمند، محمد صالح علا و پيام دهكردي و ديگر عوامل توليد آن در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ايران، واقع در خيابان طالقاني، خيابان موسوي شمالي (فرصت)، ضلع جنوبي باغ هنر برگزار مي‌شود.

انتشار غيرقانوني آثار نيما پيگيري مي‌شود
وكيل «شراگيم يوشيج» از اقدام قضايي عليه برخي از ناشراني كه حق مالكيت آثار نيما يوشيج را ناديده گرفته‌اند، خبر داد. محمدحسين آقاسي، وكيل دادگستري كه وكالت «شراگيم يوشيج» را برعهده دارد، به ايسنا گفت: «فرزند استاد نيما از بي‌نتيجه ماندن گفت‌وگوهايش با برخي ناشران سرخورده و دلگير شده است. وي معتقد است آثار مرحوم نيما مورد دستبرد قرار گرفته و بعضا برخي ناشران با كسي كه امينِ وي بوده و بخشي از آثار را به شكل امانت در اختيار داشته، هم‌داستان شده و بدون اجازه صاحب اثر، آنها را منتشر كرده‌اند. » او در پاسخ به اين سوال كه آيا شما قرار است عليه اشخاص خاصي طرح شكايت كنيد، بيان كرد: «آقاي شراگيم تنها فرزند نيما با اعطاي وكالت به من، خواسته است كه عليه برخي ناشران طرح شكايت كنم، مداركي هم هست كه در مواردي و حتي با شخصي كه فعلا نبايد نام ببرم، تباني كرده‌اند تا آثار استاد نيما را كه شخص فرزند ايشان (شراگيم) جمع‌آوري كرده و حتي يك‌بار هم به نام ايشان به چاپ رسيده، عينا با نام شخص ثالث منتشر كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون