• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3850 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۹ تير

ادامه از صفحه اول

بافت تاريخي يزد، ميراثي جهاني براي بشريت

توسعه خطوط ريلي مورد توجه قرار گرفته و به زودي خطوط ريلي استان دو خطه خواهند شد. هتل‌هاي چهارستاره در استان در حال ساخت است و در عين حال توجه به اقامتگاه‌هاي بومگردي را در برنامه داريم؛ در يك سال و نيم گذشته 51 واحد اقامتگاه بومگردي با 1000 تخت اقامتي ايجاد شده است. شرايط امنيتي استان هم به گونه‌اي است كه اين استان مورد اقبال ويژه گردشگران قرار گرفته است.
يكي ديگر از مواردي كه براي توسعه گردشگري در استان و به ويژه بافت تاريخي در برنامه قرار داديم ايجاد يك مثلث گردشگري بين يزد، اصفهان و استان فارس با همكاري فعالان بخش گردشگري است. پيشرفت خوبي هم در اين برنامه داشتيم، جلساتي هم در همين رابطه در يزد و اصفهان برگزار شد و اميدواريم با توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل بتوانيم اين مثلث گردشگري را به نحو شايسته‌اي شكل دهيم و زمينه رفت و آمد گردشگران بيشتر از قبل فراهم شود.
در زمينه آموزش راهنمايان گردشگري هم اقداماتي صورت گرفته است كه هر گردشگري كه به يزد مي‌آيد بتواند به عنوان يك سفير در كشورهاي ديگر معرف جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي اين شهر عمل كند و تبادل فرهنگي و صميميت بين ملت‌هاي مختلف صورت گيرد. خوشبختانه با ثبت جهاني بافت تاريخي يزد، علاوه بر اينكه مردم خوشحال هستند و با دل و جان سعي مي‌كنند اين بافت را حفظ كنند، مي‌توانيم اين اطمينان را داشته باشيم كه نظارت يونسكو هم در حفاظت اين آثار ما را كمك مي‌كند.


لزوم تغيير جهت‌گيري

عملا سرمايه‌هاي بزرگ انساني را كه هزينه‌هاي بسيار گزافي براي آن پرداخته مي‌شود، از بين مي‌برد. بنابراين يكي از موضوعات مهمي كه بايد اصلاح شود اصلاح نظام دستمزدهاست. اين نظام ناعادلانه در خدمت گروه‌هاي فرادست و قوم و خويش‌هاست. اغلب اين گروه هم شايستگي چنين مناصب و دستمزدهايي كه براي آنها تعريف مي‌شود را ندارند.
در حالي كه عموم مردم كه دانش‌آموختگان و نخبگان نيز جزو آن هستند دستمزدهاي بسيار نازلي دريافت مي‌كنند. صاحبان سرمايه انساني بايد توجه داشته باشند كه اشتغال هر يك از اين نخبگان مي‌تواند موجب خلق شغل براي افراد ديگري شود. لذا توجه به شغل براي حفظ مشاغل اين دسته از افراد نخبه بايد سازوكارهايي براي رشد كارآفريني داشته باشد. نظام بانكي مي‌تواند نقش بسيار مهمي در اين زمينه داشته باشد.
متاسفانه نظام بانكي ما نيز بيشتر به فعاليت‌هاي سفته بازي، نامولد و فروش زمين و مسكن مي‌پردازد. از اين رو اصلاح نظام بانكي علاوه بر اينكه پيچيدگي‌ها و مشكلات كنوني بانك‌ها را رفع مي‌كند، مي‌تواند در زمينه اشتغالزايي نيز نقش مهمي ايفا كند.

نعل وارونه چرا؟

در واقع با بهره‌مندي از اين نوع رانت‌ها است كه خود را بي‌نياز از محاسبه عقلاني نتايج اقدامات‌شان مي‌كند، به همين دليل مرتكب اشتباهات فاحشي مي‌شوند كه قابل جبران نيست.
اصولگرايان نيز بايد متوجه باشند كه چرا مردم و نامزد مورد حمايت آنان راي ندادند. يك دليل آن سكوت آنان در برابر چنين اقداماتي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون