• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3850 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۹ تير

عددنوشت

نياز مالي پروژه پل خليج فارس

براي اتمام پل خليج فارس يك ميليارد دلار منابع نياز است. از اين ميزان تاكنون 220 ميليارد تومان اختصاص يافته اما منابع بسياري تا اتمام كار مورد نياز خواهد بود. براي بهره‌برداري از اين پروژه بزرگ كميته‌اي متشكل از مسوولان وزارت اقتصاد و دارايي، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، وزارت راه و شهرسازي و شوراي عالي مناطق آزاد تشكيل شده تا در خصوص اين پروژه تصميم‌گيري كند. حميدرضا مومني، مديرعامل منطقه آزاد قشم از تشكيل جلسه‌اي روز سه شنبه در سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: قرار است تصميم‌گيري نهايي در خصوص نحوه تامين منابع و به اتمام رساندن پروژه بزرگ خليج فارس در اين جلسه گرفته شود. او با بيان اينكه در راستاي مسير توسعه در منطقه دو رويكرد را مدنظر داشتيم افزود: يكي استفاده از بوميان منطقه و ديگري هم توليد نيرو در اين منطقه بود. بر اين اساس برنامه منطقه آزادقشم بورسيه كردن ۵۰ نفر از بوميان براي نيازهاي منطقه است كه براي سال تحصيلي ۹۷ - ۹۶ بر اساس پارامترهاي تعيين شده ۱۰ نفر به اين منظور انتخاب شده‌اند. او تاكيد كرد: اعتقاد ما بر اين است كه توسعه در قشم بايد از مجاري محلي بگذرد. وي بيان داشت: بنابراين بهترين راه، مشاركت دوجانبه و جذب تعدادي بورسيه است تا اين افراد كه بورسيه سازمان منطقه آزاد قشم مي‌شوند، سپس پس از گذراندن دوره تحصيلي به سازمان و منطقه خدمت كنند.

كاهش قيمت نفت اوپك

نگراني از مازاد عرضه در جهان سبب شد تا بازارهاي جهاني به آمار كاهش ذخاير نفت امريكا بي‌توجهي كنند و اين امر سبب شود نفت اوپك به 52/45 دلار كاهش يابد. به گزارش فارس، سازمان كشورهاي صادركننده نفت، اوپك، در آخرين به‌روز رساني سايت خود اعلام كرد، هر بشكه سبد نفتي اين سازمان، پنجشنبه گذشته 15 تير 1396 با 52 سنت كاهش نسبت به قيمت روز پيش از آن 52/46 دلار در هر بشكه فروخته شد. سبد نفتي اوپك روز چهارشنبه گذشته (14 تير) بشكه‌اي 04/47 دلار فروخته شده بود. همچنين سبد نفتي اوپك اول تير ماه كمترين قيمت سال 2017 را ثبت كرده و به 58/42 دلار در هر بشكه رسيده است و ركورد كمترين قيمت خود را شكسته بود. پس از اينكه آمارها نشان داد، توليد نفت امريكا هفته گذشته افزايش يافته و توليد اوپك نيز ركورد جديدي در سال 2017 ثبت كرده است.


پرداخت حساب فرشتگان با خط اعتباري

فرآيند تعيين تكليف سپرده‌گذاران تعاوني منحله فرشتگان تا سقف ۵۰ ميليون تومان در حالي ادامه دارد كه آخرين گزارش از عملكرد رسيدگي به وضعيت اين تعاوني حاكي از آن است كه تاكنون و طي سه مرحله اختصاص خط اعتباري بانك مركزي حدود ۱۲۱ ميليارد تومان به ۱۴ هزار و ۸۲۰ نفر پرداخت شده است. به گزارش ايسنا، فرشتگان، بزرگ‌ترين تعاوني زيرمجموعه موسسه اعتباري كاسپين است كه در پايان سال ۱۳۹۴ به همراه هفت تعاوني ديگر در اين مجموعه گردهم آمده و مجوز رسمي بانك مركزي براي فعاليت كاسپين صادر شد تا مسوول رسيدگي به امور هشت تعاوني كه به آن واگذار شده بود، باشد. اما چندي نكشيد كه كاسپين به دليل مسائل و مشكلات موجود در تعاوني‌هاي زيرمجموعه خود به ويژه فرشتگان دچار حواشي شده و تجمعات پي در پي سپرده‌ گذاران و ماجراهاي خاص خود را به همراه داشت.


ثبت روزانه براي دريافت سود سهام عدالت

از زمان فعاليت سامانه سهام عدالت به طور متوسط در هر روز حدود ۴۰۰ هزار ثبت موفقيت‌آميز شماره شباي حساب بانكي براي دريافت سود سهام عدالت توسط مشمولان انجام شده است. به گزارش تسنيم؛ سامانه سهام عدالت به نشاني
 www.samanese.ir  در حالي از نيمه اسفند پارسال آغاز به‌كار كرده است كه در گام نخست به ارايه صورتحساب مشمولان پرداخته است و در مرحله دوم نيز كه از اواخر فروردين امسال آغاز شده، شرايطي را فراهم آورده است تا دارندگان سهام عدالت براي دريافت سود سال مالي 95 شركت‌هاي سرمايه‌پذير اقدام به ورود شماره شباي حساب بانكي خود در اين سامانه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون