• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3850 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۹ تير

نايب‌رييس كميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران هشدار داد

«پيش فروش شهر» در ماه‌هاي پاياني مديريت شهري

ايسنا| نايب‌رييس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران از بررسي تبليغات دقيقه 90 شهرداري تهران در شوراي شهر خبر داد.
محمدمهدي تندگويان با اشاره به حواشي اخير تبليغات دقيقه 90 شهرداري تهران كه تبليغات در محيط مترو را به مدت 42 ماه پيش فروش كرده بود و انتشار نامه‌اي منتسب به مدير عزل شده بازرگاني مترو كه در فضاي مجازي قرار گرفت با بيان اينكه موضوع تبليغ نه تنها در مترو بلكه در سطح شهر تهران مبهم است، گفت: پيش از اين در خصوص وضعيت تبليغات در سطح شهر تهران از شهردار تهران سوال پرسيده بودم كه معاون برنامه‌ريزي‌اش به سوال من پاسخ داد كه عملا مورد قبول نيست و به جمع‌بندي نرسيد.
وي با بيان اينكه در زمينه تبليغات شهر تهران نه مدل انجام مناقصه، نه نحوه واگذاري و نه دسترسي به سامانه تبليغات شهري مشخص است، گفت: پيرو اين فضاي مبهم و غيرشفاف هر مدل تبليغي مي‌تواند اتفاق بيفتد.
نايب‌رييس كميسيون معماري شهرسازي و شوراي شهر تهران با بيان اينكه تبليغات مترو، اتوبوس و... زيرنظر سازمان زيباسازي شهرداري تهران است و هيچ نوع اطلاعاتي در خصوص نحوه واگذاري تبليغات منتشر نمي‌شود، گفت: سه سال و نيم است كه مكاتبات و سوالات زيادي از شهردار و معاونينش در خصوص اين مساله داشته‌ايم اما تاكنون به نتيجه‌اي نرسيديم.
محمدمهدي تندگويان با بيان اينكه نهادي را سراغ ندارم كه يك دفعه به مانند مترو اين حجم تبليغات را در بلندمدت واگذار كند، گفت: عموما قراردادهاي تبليغاتي سالانه و جزو به جزو با برگزاري مناقصه يا مزايده است و عاقلانه نيست كه اين حجم تبليغات در فضاي مترو را به يك دفعه و به مدت طولاني واگذار كنيم.
تندگويان با بيان اينكه خوشبختانه مردم و شبكه‌هاي اجتماعي اين تبليغ را مشاهده كرده و با فشارهاي رواني مانع از انعقاد اين قرارداد شده‌اند، گفت: اما تعداد تابلوها در سطح شهر تهران و... زياد است و هيچ كس در مورد آنها صحبت نمي‌كند و مشخص نيست درآمد اين تابلوها چقدر است، درآمدها به كجا مي‌رود و هنوز حجم تابلوهاي تبليغاتي در اتوبوس‌ها، تبليغات محيطي، تلويزيون‌هاي شهري و بيلبوردهاي مناسبتي و... چقدر است و درآمد آنها به چه ميزان است و چه مي‌شود.
نايب‌رييس كميسيون معماري شهرسازي شوراي شهر تهران با بيان اينكه اينگونه قراردادها پيش‌فروشي شهر است، گفت: حالا در انتهاي مديريت شهري فعلي قرار داريم و نبايد قراردادهاي تعهدآور بلندمدت در اين دوره منعقد شود. حال جاي سوال است كه چرا منافع عمومي شهر را به اين سرعت مي‌خواهند به مدت دو سال پيش‌فروش كنند.
نايب‌رييس كميسيون معماري شهرسازي ضمن هشدار نسبت به پيش‌فروش شهر در ماه‌هاي پاياني مديريت شهري، گفت: شهرداري متاسفانه در بخش‌هاي ديگر نيز چنين عملكردي داشته به گونه‌اي كه شاهد هستيم در بحث پرداخت بدهي‌هاي شهرداري نه تنها هيچ گزارش مشخص و معلومي در خصوص ميزان دقيق بدهي‌هاي شهرداري نداريم بلكه هر ماه شهرداري اعلام مي‌كند كه ميزان بدهي‌ها كمتر شده اما جاي سوال است كه بر چه اساس و پرداخت از چه منابعي اين بدهي‌ها كمتر شده است و متاسفانه شاهد هستيم املاك موجود را در مقابل مطالبات پيمانكاران تهاتر مي‌كنند و اين سبب از بين رفتن املاك بزرگ مقياس مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون