• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3850 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۹ تير

وزير ارتباطات اعلام كرد

خريد اينترنت از مرداد نامحدود مي‌شود

مهر| وزير ارتباطات گفت: به دليل افزايش ميزان استفاده كاربران از اينترنت، فروش حجمي اينترنت متوقف مي‌شود و كاربران مي‌توانند با خريد اشتراك ثابت هر ميزان كه بخواهند از حجم اينترنت مصرف كنند.
محمود واعظي، با اشاره به تصميم براي توقف فروش اينترنت به صورت دانلود حجمي گفت: اين تصميم براي فروش اينترنت ثابت ADSL و اينترنت ثابت TD LTE در نظر گرفته شده است. وي توضيح داد: با توجه به افزايش ميزان سرعت دسترسي به اينترنت از طريق موبايل، اپراتورهاي موبايل روش‌هاي مختلفي را براي كاربران درنظر گرفته‌اند كه به كاربر اين امكان را مي‌دهد تا با پرداخت يك مبلغ ثابت به صورت قرارداد، ماهانه و سالانه هر ميزان اينترنت كه بخواهد استفاده كند. هم‌اكنون كاربران موبايل مي‌توانند با پرداخت مبلغ اشتراك، براي مثال هر تعداد فيلم كه خواستند، تماشا كنند. اما اين موضوع هنوز براي اپراتورهاي اينترنت ثابت اتفاق نيفتاده است.
وزير ارتباطات با بيان اينكه به دنبال اين هستيم كه اين اتفاق در اينترنت ثابت نيز بيفتد، گفت: با توجه به جدي شدن بحث استفاده از سايت‌هاي ويديويي و محتواي چندرسانه‌اي در كشور، اينترنت حجمي ديگر كاربردي نبوده و به سرعت به اتمام مي‌رسد و كاربران فكر مي‌كنند كه حجم‌خوري و گيگ‌خوري اتفاق افتاده است. واعظي ادامه داد: اما ما معتقديم كه حجم خوري اينترنت وجود ندارد چرا كه در گذشته سرعت دسترسي به ديتا كند بود و به همين دليل يك ويديو با سرعت پايين دانلود مي‌شد اما هم‌اكنون كاربران ويديو را به صورت آنلاين مي‌بينيد و متوجه ميزان مصرف حجم اينترنت نمي‌شوند.
وزير ارتباطات خاطرنشان كرد: به همين دليل درصدد تغيير سياست فروش اينترنت هستيم. اپراتورهاي موبايل را تشويق كرديم كه سياست گذشته خود را ادامه دهند و با شركت‌هاي حوزه محتوا در حال قرارداد هستند تا ترافيك بر بستر شبكه ملي اطلاعات با سرعت و كيفيت بالا و باقيمت مناسب به كاربران ارايه شود. در همين حال براي تدوين دستورالعمل توقف فروش حجمي اينترنت ثابت نيز كميته‌اي در سازمان تنظيم مقررات ارتباطات تشكيل شده كه در حال بررسي موضوع است. بايد اپراتورهاي اينترنتي متقاعد شوند كه
به جاي فروش حجمي اينترنت به كاربران اشتراك ثابت و اينترنت نامحدود بدهند تا كاربران مجبور نباشند در طول ماه چند بار گيگ اينترنت خريداري كنند.
واعظي تصريح كرد: اين تصميم در راستاي افزايش استفاده نامحدود حجم اينترنت از شبكه ملي اطلاعات صورت گرفته است تا با تسهيلات تعرفه‌اي مردم بتوانند از سايت‌هاي داخلي با سرعت و كيفيت و تعرفه مناسب استفاده كنند. قرار است اين دستورالعمل مردادماه به كميسيون تنظيم مقررات ارايه و مطرح شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون