• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3862 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ مرداد

محسن رفيق دوست:

شخصيت‌هايي كه از ميان اصولگراها رفتند ديگر جبران نشد

گروه سياسي| 67 سال دارد و از سال‌هايي كه سپاه تاسيس شد و در روزهاي سخت جنگ دغدغه تامين سلاح را داشتند سال‌ها مي‌گذرد. محسن رفيق‌دوست اما هنوز هم خاطرات نابي از روزهاي جنگ و حتي مواجهه‌اش با ابولحسن بني‌صدر دارد. از روزي مي‌گويد كه بني‌صدر به او سلاح نداد و او براي گرفتن سلاح زير چرخ ماشين بني‌صدر خوابيده بود تا بتواند سلاح بگيرد. مردي كه سال‌هاي زيادي را در سپاه گذرانده اما معتقد است در موضوعاتي كه اخيرا ميان سپاه و دولت به وجود آمده بود اين رييس‌جمهور بوده كه بايد عقب‌نشيني مي‌كرده است. رفيق‌دوست اما از اين روزهاي اصولگرايان نااميد است و مي‌گويد كه عصر شيخوخيت در اصولگراها به پايان رسيده و شخصيت‌هايي كه از ميان اصولگراها رفتند ديگر جبران نشد.
زير چرخ عقب ماشين بني‌صدر خوابيدم
تا تفنگ بگيرم
او صحبت‌هاي ابتدايي‌اش در مصاحبه با جماران را با واكنش به اظهارات بني‌صدر آغاز كرده و گفته است: «من تا قبل از بني‌صدر از تسليحات ارتش اسلحه مي‌گرفتم، آن روز هم كه مراجعه كردم گفتند بني‌صدر دستور داده كه اسلحه با اجازه خودم انتقال يابد. پشت فرمان لندكروز نزديكي‌هاي غروب به دزفول رسيدم؛ جايي كه بني‌صدر در آنجا بود. يك لباس سربازي هم تنش بود و كلاهي بر سر در اتاق جلسه بود. اما جايي كه من رفتم بني‌صدر را ببينم سالني بود كه هيچ صندلي در آن وجود نداشت و همه هم ايستاده بودند. يكي از كساني كه ايستاده بود آقاي غرضي، استاندار وقت خوزستان بود سوال كردم چرا اينطوري؟ گفت من الان يك ساعت و نيم است اينجا ايستادم بني‌صدر دستور داده صندلي نباشد. تا اينكه بني‌صدر آمد و من به او گفتم دستور بده هزار عدد تفنگ ژ- 3 به من بدهند. وي ادامه داد: «گفت نمي‌دهم برو از ارباب هايت تفنگ بگير. پرسيدم كدام ارباب؟ گفت آقاي بهشتي، آقاي هاشمي، آقاي خامنه‌اي. گفتم آنها ارباب‌هاي من هستند اما تفنگ دست توست كه، گفت: تفنگ نمي‌دهم. رفت سوار جيپش شد من رفتم زير چرخ عقب جيپ خوابيدم، گفتم تا حواله 1000 تفنگ ننويسي نمي‌روم. نوشت. اما وقتي من رفتم تسليحات گفتند تلگراف زده كه تفنگ ندهيد. ببينيد بني‌صدر جلوي عملياتي كه اگر با هزار تفنگ بيشتر انجام مي‌شد مطمئن‌تر بود را مي‌گرفت. اين غير از زمين دادن و زمان گرفتن است؟! البته من افرادم را آوردم قفل در تسليحات ارتش را بريدم و به جاي 1000 اسلحه 3000 عدد و 300 تيربار فرستادم جبهه و كار خود را انجام داديم.»
امام گفت براي 11 ميليون راي مردم
به بني‌صدر احترام قايلم
او در ارتباط با اظهارنظر شمخاني مبني بر خائن نبودن بني‌صدر هم گفت: «دعواي ما با آقاي شمخاني همين است، اكثر ما معتقديم كه بني‌صدر خيانت كرده است. من معتقدم اگر بخواهيم در تاريخ دنيا آدم احمقي را پيدا كنيم يكي از نمونه‌هاي اعلاي آن بني‌صدر است. يعني كسي بيايد در نظامي به آن جايگاه برسد مورد پشتيباني امام قرار بگيرد اما چنين عملكردي از خود نشان دهد.» او در ادامه گفت: «من يك‌روز خدمت امام رفتم و گفتم، شما آقاي بهشتي، هاشمي و خامنه‌اي را مي‌شناسيد چطور در مقابل اينها از بني‌صدر حمايت مي‌كنيد. امام عصباني شد و گفت 11 ميليون مردم به بني‌صدر راي دادند و من براي آنها ارزش قايلم.» اين آدم احمق بود كه امام را براي خود نگه نداشت. يكباره از مقام رياست‌جمهوري مي‌رود در نزديكي قبرستاني در پاريس زندگي مي‌كند كه اگر مرد، مردم زحمت تشييع جنازه نداشته باشد. او در مورد انتخاب روحاني به عنوان رييس‌جمهور نيز گفت: «من معتقد بودم كه آقاي روحاني انتخاب مي‌شود. در مجموع مردم كشور ما دو دوره را انتخاب مي‌كنند و در اين دوره فردي كه مردم بيش از آقاي روحاني بتوانند به او اعتماد كنند در ميان كانديداها وجود نداشت. البته من دوست داشتم قاليباف انتخاب شود و علاقه شخصي من بود چرا كه از نظر اجرايي او را تواناتر مي‌دانم. او در پاسخ به اين سوال كه اگر رييسي به نفع قاليباف كنار مي‌رفت آيا راي مي‌آورد؟نيز گفت: «خير، باز هم آقاي روحاني انتخاب مي‌شد اما با راي كمتر.»
روحاني بايد عقب‌نشيني مي‌كرد
رفيق‌دوست در ارتباط با موضوعاتي كه اين روزها ميان سپاه و دولت مطرح مي‌شود نيز گفت: « من فكر مي‌كنم برادر بزرگ، عزيز و دوست داشتني ما آقاي روحاني يك اشتباهي كرده است و بايد عقب‌نشيني مي‌كرد. بله سپاه نيز بودجه خود را از دولت مي‌گيرد اما اينكه در جواب سپاه آقاي روحاني اين صحبت را به ميان بكشد خيلي درست نبود. ارتباط من با سپاه نزديك است و مي‌دانم كه با خواهش دولت، سپاه بخشي از كارهاي اقتصادي را قبول مي‌كند. يعني براي مثال در بندرعباس پالايشگاه خليج فارس را مي‌سازد و ايران از واردات بنزين خودكفا مي‌شود و دولت هنوز پول آن را به سپاه نداده است. بعد از آن در همان زمان آقاي روحاني اين پالايشگاه را افتتاح مي‌كند و به آن افتخار مي‌كند اما بعد مي‌گويد ما اقتصاد را به دست تفنگدارها داده‌ايم. آقاي جعفري نيز پاسخ اين صحبت را دادند و گفتند كه سپاه كدام پروژه اقتصادي را به زور گرفته است و شما از سپاه خواهش كرديد كه وارد مسائل اقتصادي شود.»
اختلافي ميان رهبري و رييس‌جمهور نيست
رفيق‌دوست در مورد شايعه اختلاف ميان رهبري و حسن روحاني نيز گفت: «اصلا چنين چيزي درست نيست يك چيزهايي از ديد ما با شما متفاوت است. شما معتقديد كه مردم آقاي روحاني را براي رياست‌جمهوري انتخاب كردند، اما من مي‌گويم مردم يك نفر را براي پست رياست‌جمهوري انتخاب و به رهبر معرفي كردند. يعني اگر ايشان تنفيذ نشود رييس‌جمهور نخواهد شد چون اين اتفاق نيفتاده است اين را تحصيل حاصل مي‌دانيد. خير همه تنفيذ‌ها چه در زمان امام و چه امروز مشروط است و به شكلي تنفيذ مي‌كنند كه هر زمان كه خواستند بتوانند او را بردارند. بنابراين مردم رييس‌جمهور را انتخاب  و به رهبر پيشنهاد مي‌كنند البته اين موضوع در تمام دنيا وجود دارد اما نه به صورت علني كه در نظام ما انجام مي‌شود.
بنابراين در سياست داخلي اگر آقاي روحاني به آقا اتكا كنند موفق مي‌شوند و من اميدوارم چنين كاري صورت بگيرد.» او در تشريح شرايط اين روزهاي سياست و جريان‌هاي سياسي نيز گفت: «آقاي ظريف يك انسان ريشه دار، سياست مدار متدين و عاقل است كه در چهارسال آينده نيز حتما پرقدرت حضور خواهند داشت. شخصيت‌هايي كه از ميان اصولگراها رفتند ديگر جبران نشد. من معتقدم كه ديگر زمان اصولگرايي و اصلاح‌طلبي گذشته است. زمان خرد جمعي است و براي اداره كشور به همه كساني كه به ايران اسلامي عشق مي‌ورزند، احتياج داريم. به نظر من اين اختلاف‌ها رفته رفته كمرنگ‌تر مي‌شود. «جنگ هفتاد و دوملت همه را عذر بنه، چون نديدند حقيقت ره افسانه زدند.» اصولگرايي و اصلاح‌طلب ولايتي بايد بفهمند كه يك سياست بايد در كشور پياده شود و آن هم سياست‌هاي رهبري است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون