• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3862 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ مرداد

حملات پينگ‌پنگي ميان ميرسليم و قاليباف ادامه دارد

مواجهه با تاخير دو رقيب

گروه سياسي| حملات پينگ‌پنگي ميان مصطفي ميرسليم و محمدباقر قاليباف ادامه دارد. دو رقيب اصولگرايي كه هرچند سه‌ماه پيش و در روزهاي رقابت‌هاي انتخاباتي شايد يك‌بار هم يكديگر را مخاطب قرار ندادند اما نامه اعتراضي قاليباف در انتقاد از شرايط اين روزهاي اصولگرايان و سخن گفتن از لزوم ايجاد «نو اصولگرايي» در اين جريان صداي ميرسليم را در آورد تا براي نخستين بار او را مورد خطاب قرار بدهد. همه‌چيز از گفت‌وگوي روزنامه ايران با مصطفي ميرسليم آغاز شد كه درست يك روز پس ازنامه قاليباف منتشر شده بود و در آن اعلام كرده بود كه اگر انتخابات به دور دوم مي‌رفت تخلفات محمدباقر قاليباف را رو مي‌كرد. ديروز اما او در صفحه توييتر خود مطلب كوتاه ديگري نوشت. مصفطي ميرسليم در صفحه توييتر خود با اشاره به تخلفات شهرداري نوشت: «سرانجام تخلفات شهرداري‌هاى مناطق آشكار خواهد شد، تخلفاتى كه قاليباف نيز شخصا از آن مي‌ناليد. كتمان آن به بهانه وحدت، جفا به اصولگرايى است.» اشاره ميرسليم همان چيزي است كه در تمام ماه‌هاي اخير صداي بسياري از منتقدان محمدباقر قاليباف را درآورده بود و به همان اندازه جريان اصولگرا سكوت كرده بود. حالا كه ديگر پس از 12 سال اعضاي شوراي شهر يكدست اصلاح‌طلب هستند و ماندن محمدباقر قاليباف در ساختمان بهشت غيرممكن‌ترين رويداد خواهد بود، اصولگرايان هم شروع به انتقاد از عملكرد شهردار پايتخت كرده‌اند كه نامه انتقادي چند روز پيشش نشان مي‌دهد هنوز كامش از كنار رفتن اجباري از صحنه انتخابات تلخ است و تلاش مي‌كند تا شايد اين تلخي را با حمله به پايگاه اصلي خودش يعني اصولگرايي جبران و آنها را مقصر باخت جديد در جريان اصولگرايي بداند. اما توييت مصطفي ميرسليم بي‌پاسخ نماند و كمي بعدتر سيد محمود رضوي از جمله چهره‌هاي نزديك به قاليباف در صفحه توييتر خود حمله سنگيني به مصطفي ميرسليم كرد. او نوشت: «نواصولگرايي يعني به خطر افتادن همزمان منافع ميرسليم، نماينده دارودسته پيرمردهاي تمام شده و آشنايان فقه و اصول خوانده نان به نرخ روزخور.» اشاره سنگيني كه مي‌خواهد اين را القا كند كه انتقاد برخي از چهره‌هاي اصولگرا از ايده «نواصولگرايي» قاليباف به دليل به خطر افتادن منافع‌شان هست. هرچه كه هست پيشنهاد جديد قاليباف كه خطاب به جوانان اصولگرا تنظيم شده است، هنوز پس‌لرزه‌هايش را دارد.
درچارچوب خود اصولگرايي بايد نو شد
ديگر واكنشي كه روز گذشته به نامه قاليباف گرفته شد از سوي مصطفي چمران، رييس شوراي شهر فعلي تهران است كه حالا آخرين روزهاي مديريت
12 ساله خود را تجربه مي‌كند. مردي كه در تمام
12 سال اخير كنار قاليباف مانده بود و ديروز هم در واكنش به اين نامه تا اندازه‌اي از پيشنهاد قاليباف حمايت كرد. عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب گفت: ما بايد به جوانان و تمام چهره‌هاي جديد توجه خاصي داشته باشيم و بايد از آنها بسيار كمك گرفت و روي آنها سرمايه‌گذاري كرد. به گزارش تسنيم، مهدي چمران گفت: نمي‌خواهيم نامي جديد براي اصولگرايي انتخاب كنيم ولي اصولگرايي هم بايد هر آن در حال جهش و پيشرفت باشد و اين از ضروريات اصولگرايي است. بايد نو شويم ولي در چارچوب اصولگرايي. تعبير «نو اصولگرايي» زيباست ولي به طور كلي از ضروريات اصولي ما هم اين است كه بايد تغيير كنيم. اين مطلب در سخنان مقام معظم رهبري هم مشهود است كه مي‌گويند: توقف ممنوع! اين سخن رهبري نيز تاكيدي بر اين مساله است. نبايد بر راه‌حل‌هاي قديمي و موضوعاتي كه امروز ديگر مورد پسند جامعه نيستند، تكيه كنيم چون اين روش ديگر جوابگو نيست. ما بايد اصول خود را حفظ كنيم ولي روش‌ها و برنامه‌ها را بايد به روز كرد تا بتوانيم بين جوانان و براي جذب آنان نيز توانمند شويم. وي همچنين با تاكيد بر ضعف‌هاي اصولگرايي و ضرورت رفع آنها، گفت: ضعف‌هاي بسياري وجود دارند كه بايد آنها را رفع كرد. ما بر نقاط قوت خود، خوب كار نكرديم و هم افزايي را در درون جبهه به درستي انجام نداديم و نتوانستيم تمام نيروها را جذب كنيم. رييس شوراي شهر تهران همچنين با تاكيد بر نقش جوانان در نواصولگرايي درباره خصوصيات كساني كه مي‌توانند اين حركت را ايجاد كنند، گفت: ما بايد به جوانان و تمام چهره‌هاي جديد توجه خاصي داشته باشيم و بايد از آنها بسيار كمك گرفت و روي آنها سرمايه‌گذاري كرد. كساني كه به هويت ما دست‌اندازي مي‌كنند، جاذبه‌هاي‌شان براي جوانان قابل توجه است ولي جامعه را دچار مشكل مي‌كنند. حال ما بايد به نحوه‌اي رفتار كنيم كه هم براي جوانان جذابيت داشته باشد و هم هويت مكتبي ما در آن حفظ شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون