• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3863 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ مرداد

سردار گران‌قيمت‌ترين بازيكن تاريخ فوتبال ايران

قرارداد مهاجم تيم ملي و باشگاه لاتزيو در حال نهايي شدن است

رسول مجيدي

سردار آزمون و لاتزيو؛ اين معادله‌اي است كه از روز گذشته دوباره به خبر اول فوتبال ايران تبديل شده. از مدت‌ها قبل خبر مي‌رسيد كه باشگاه لاتزيوي ايتاليا كه در ايران هم طرفدار كم ندارد، خواهان به خدمت گرفتن مهاجم نوك‌ تيم ملي ايران است. با اين همه اين معامله هيچ‌وقت به مرحله ثبت قرارداد نزديك نشده بود اما حالا گويا اوضاع تغيير كرده. باشگاه لاتزيو حاضر است براي آوردن سردار به ايتاليا، 15 ميليون يورو نقد به روبين‌كازان بپردازد؛ قراردادي كه مي‌تواند آزمون را به گران‌ترين بازيكن تاريخ فوتبال ايران تبديل كند. گرچه هنوز هيچ چيز قطعي نيست.

ماجراي كوچ سردار به غرب اروپا
«سردار بايد در تيم بزرگ‌تري بازي كند». اين خواسته اصلي هواداران فوتبال ايران از مهاجم شماره 20 تيم ملي است؛ سردار آزمون. پسرك 22 ساله گنبدكاووسي كه چندسالي‌است در فوتبال روسيه توپ مي‌زند.
نزديكان سردار مي‌گويند بهترين موعد براي كوچ او به يكي از تيم‌هاي بزرگ اروپايي، فصل آينده است. درست بعد از جام‌جهاني 2018 كه از اتفاق در روسيه برگزار مي‌شود. نزديكان مهاجم روبين‌كازان اعتقاد دارند در اين شرايط ماندن آزمون در روسيه به نفع اوست. هم فضاي كشور ميزبان جام‌جهاني را بيشتر تجربه مي‌كند و هم با درخشش در تابستان سال آتي مي‌تواند به قيمت او بيفزايد. با اين همه روزنامه‌نگاران و كارشناسان بسياري هستند كه مي‌گويند اگر كمي سن سردار بالاتر برود، ديگر هيچ تيم بزرگي در اروپا حاضر به خريد او نخواهد شد. در سال‌هاي پيش سردار از 2 باشگاه آرسنال و ليورپول پيشنهادات جدي داشت. روزنامه‌هاي معتبر انگليسي بارها از احتمال انتقال آزمون به فوتبال جزيره خبر داده بودند و خيلي‌ها فكر مي‌كردند به زودي فوتبال ايران در ليگ برتر انگليس صاحب لژيونر مي‌شود. اما اين احتمال هيچ‌وقت قطعيت پيدا نكرد و مثل پيشنهاد تيم ميلان به سردار به خاطره‌ها پيوست. اما حالا از پايتخت ايتاليا خبرهاي تازه و موثقي به گوش مي‌رسد.

چرا انتقال هنوز قطعي نشده؟
ديروز خبرگزاري‌هاي روسي جزيياتي از اختلاف باشگاه روبين كازان و لاتزيو را منتشر كردند. اختلافي كه ظاهرا باعث شده هنوز انتقال آزمون به لاتزيو قطعي نشود. خبرگزاري تاس اختلاف را اينگونه بازتاب داده: «باشگاه روبين كازان اعلام كرده كه سردار آزمون را فقط در ازاي ۲۰ ميليون يورو خواهد فروخت و به كمتر از اين مبلغ راضي نمي‌شود اما لاتزيو پيشنهادي 15 ميليون يورويي داده». گفته مي‌شود همين اختلاف 5 ميليون يورويي است كه از انتقال سردار به سري‌آ جلوگيري كرده.

سردار آبي‌پوش مي‌شود؟
با همه اين تفاسير بايد گفت سردار آزمون در يك قدمي ايتالياست و هيچ بعيد نيست در همين يكي دو روز راهي رم ايتاليا شود. جايي كه مقر باشگاه لاتزيو هم در آن قرار دارد.
روزنامه كالچومركاتو در همين باره نوشته است: «روبين كازان كه آزمون را به صورت قرضي به روستوف داده بود، بعد از جذب اين بازيكن با قراردادي سه ساله اكنون در پي فروش او بود و ۲۰ ميليون يورو روي او قيمت گذاشت كه اين پيشنهاد ابتدا از سوي لاتزيو رد شد و باشگاه ايتاليايي اعلام كرد كه بيش از ۱۵ ميليون به روبين كازان نخواهد داد اما در نهايت دو طرف بر روي ۱۸ ميليون يورو توافق كردند.»
لاتزيو قرار است 15 ميليون يورو را به صورت نقد به باشگاه روسي بپردازد و 3 ميليون را در قالب پاداش‌ها و به اصطلاح آپشن‌ها. قرارداد هم به گفته روزنامه ايتاليايي فوتو اسپورت 5 ساله خواهد بود.
روبين كازان هم گرچه اعلام كرده نمي‌خواهد به رقمي كمتر از 20 ميليون يورو راضي شود اما گزارش‌ها حاكي از نرمش مديران روس است.

 

قرارداد آزمون و يك نكته
نكته مهم انتقال آزمون به لاتزيو مي‌تواند رقم رضايتنامه او باشد. 18 ميليون يورو يعني رقمي بالغ بر 80 ميليارد تومان، رقمي كه قطعا در تاريخ فوتبال ايران يگانه خواهد بود. بد نيست بدانيد سردار در حالي با 18 ميليون يورو در آستانه پوشيدن لباس آبي آسماني لاتزيو قرار دارد كه خريد چيچاريتو، مهاجم سرشناس مكزيكي براي وستهم تنها 16 ميليون يورو هزينه داشت. لاتزيو حتي قيد بازيكن كليدي‌اش يعني لوكاس بيگليا را با كمتر از 18 ميليون يورو زد و هافبك ثابت تيم ملي آرژانتين را تنها با دريافت 17 ميليون يورو به فروش رساند. نتيجه اينكه سردار با قيمت قابل توجهي دارد راه كازان- رم را مي‌پيمايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون