• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3110 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان

سردار نقدي:

امر به معروف محبت است

گروه سياسي| رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز بسيجيان آماده‌اند در جنگ نرم حماسه‌يي به عظمت حماسه دفاع مقدس خلق كنند. به گزارش ايسنا، گزيده اظهارات سردار محمدرضا نقدي به شرح زير است:
  من به خاطر مشغله زياد در بسيج فرصت خواندن جزييات مذاكرات را ندارم اما آنچه تاكنون در جريان قرار گرفته‌ام اين است كه تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي تا به حال عزت ما را حفظ كرده و انتظار داريم همين مسير را ادامه دهد. هيات مذاكره‌كننده اين روزها مواضع درستي را اعلام كرده است. توقع بسيج هم اين است كه امريكا زورگويي و زياده‌خواهي خود را كنار بگذارد. رسيدن به توافق خوب، عادلانه و بدون اجحاف حتما مقدور است ولي اگر قرار باشد اجحافي صورت گيرد بهتر است اين توافق بد انجام نشود.
 دو حالت وجود دارد؛ يكي اينكه تيم مذاكره‌كننده حقوق ملت ما را اعاده كنند و به يك توافق خوب برسند كه همه ما حامي هستيم. حالت دوم اين است كه تيم مذاكره‌كننده ببيند حق ايران در حال پايمال شدن است و مذاكره را كنار بگذارد و تن به توافق ندهد كه باز هم بسيج و همه مردم حمايت كامل خواهند كرد اما اگر خداي ناكرده حق مردم ضايع شود هيچ كس حمايت نمي‌كند. حقوق هسته‌يي مثل مرز كشور است و اگر مورد تجاوز قرار گيرد كل بسيج تلاش مي‌كند تا آن را پس بگيرد. ما نخواهيم گذاشت كسي بر سر حقوق اساسي ملت ايران لكه سياهي را ثبت كند. بسيار بعيد مي‌دانم كه دولت خدمتگزار به چنين شرايطي تن بدهد و از حقوق ملت ايران كوتاه بيايد.
  امر به معروف و نهي از منكر قانوني است كه خدا در قرآن بر ما واجب كرده و كار خوبي كرد كه اين قانون را كه در قانون اساسي هم به آن اشاره شده بود و مغفول مانده بود به صورت مدون تعريف كرد. ما از پارسال آموزش‌هاي گسترده‌يي را براي بسيجيان در زمينه امر به معروف و نهي از منكر انجام داده‌ايم و بسيجيان با شيوه‌هاي صحيح و اصولي آموزش ديده‌اند.
  متاسفانه تصورات نادرستي درباره امر به معروف و نهي از منكر وجود دارد كه به خصوص رسانه‌هاي بيگانه به آن دامن مي‌زنند. در امر به معروف و نهي از منكر بايد براي مخاطبان شخصيت قايل شد و اين امر محبت و عشق‌ ورزيدن به همنوع است. طرز اجراي بد امر به معروف و نهي از منكر موجب تضعيف آن مي‌شود و همه ما بايد شيوه صحيح امر به معروف و نهي از منكر را ياد بگيريم.
  امر به معروف و نهي از منكر مربوط به يك دولت و گروه خاص نيست، اصل 8 قانون اساسي بر موضوع امر به معروف و نهي از منكر تاكيد كرده. متاسفانه سال‌ها اين پرونده باز و بسته مي‌شد و خوشبختانه اين مجلس همت كرده و قانون مشخصي را مدون كرده است. اين قانون تاكنون مغفول بود و به آن توجه نمي‌شد. ما بايد عذرخواهي كنيم كه تا به حال در اين زمينه كوتاهي كرديم. البته بايد در نظر بگيريم امر به معروف و نهي از منكر صرفا مربوط به حوزه حجاب نمي‌شود و منكرات خيلي بالاتري وجود دارد.
 از رسانه‌ها درخواست مي‌كنم مسائلي را كه منفعت همه مردم را در برمي‌گيرد، سياسي نكنند. امر به معروف و نهي از منكر منفعت همه است و مربوط به يك جناح نيست. ما در سازمان بسيج مستضعفين با خيلي از كساني كه در فتنه 88 فريب خورده بودند دوستانه صحبت كرديم و خودشان متوجه شدند كه اشتباه كردند به همين دليل است كه مي‌گويم امر به معروف و نهي از منكر با خشونت همراه نيست بلكه مي‌توان با گفت‌وگو و محترمانه اين فريضه را انجام داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون