• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3870 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۲ مرداد

خبر‌هاي كوتاه

خاكسپاري پيكر شكوهي در جوار فردوسي

پيكر غلامرضا شكوهي در جوار آرامگاه فردوسي در توس به خاك سپرده مي‌شود. جليل فخرايي، شاعر، درباره مراسم تشييع پيكر اين غزلسرا و شاعر آييني كه دهم مردادماه در بيمارستاني در تهران از دنيا رفت، به ايسنا گفت: مراسم تشييع پيكر غلامرضا شكوهي روز شنبه (شنبه، ۱۴ مردادماه) ساعت ۱۰ صبح برگزار مي‌شود و پيكر اين شاعر بعد از طواف حرم
امام رضا (ع) به شهر توس منتقل و در كنار آرامگاه فردوسي به خاك سپرده خواهد شد. غلامرضا شكوهي متولد سال ۱۳۲۸ در تربت جام بود. او از جمله شاعران پيشكسوت خراساني بود كه ساليان دراز به فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري پرداخته و شاگردان زيادي را نيز تربيت كرده بود. از آثار او مي‌توان به «صد پرده آواز خاموش»، «سُرمه‌اي در غزل»، «يك ساغر نگاه» و «آهي بر باغ آيينه» اشاره كرد. شكوهي كه براي حضور در برنامه‌اي به تهران آمده بود، دچار عارضه مغزي شد و به كما رفت.

ليندا كياني، راوي اركستر سمفونيك شد
ليندا كياني، بازيگر سينما و تلويزيون راوي تازه‌ترين كنسرت اركستر سمفونيك تهران به رهبري شهرداد روحاني شد. اركستر سمفونيك تهران به رهبري شهرداد روحاني با چهار اجراي ويژه‌ براي كودكان و نوجوانان روي صحنه مي‌رود. در اين اجراها كه براي آشنايي گروه سني كودك و نوجوان با موسيقي كلاسيك، موسيقي فيلم و اركستر سمفونيك برگزار مي‌شود، ليندا كياني به عنوان راوي حضور پيدا مي‌كند.
اجراي اركستر سمفونيك تهران ويژه كودكان و نوجوانان در چهار نوبت، يكشنبه ۱۵ مردادماه، از ساعت 21:30، پنجشنبه ۱۹ مردادماه ساعت 21:30، پنجشنبه ۲۶ مردادماه ساعت ۱۱ صبح و جمعه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۱ صبح است. اين كنسرت‌ها در تالار وحدت و به رهبري شهرداد روحاني با همراهي چهار سوليست نوجوان هارپ، براي نخستين بار برگزار مي‌شود. «پيتر و گرگ» اثر سرگئي پروكفيف، «كارناوال حيوانات» اثر كاميل سن سانس، «آرواره كوسه» اثر جان ويليامز، «باروك فلامينگو» اثر دبورا هانسون با تنظيم براي ۴ هارپ توسط فتانه شاهين، رپرتوار اين برنامه را تشكيل مي‌دهند.

نمايشگاه خوشنويسي «ديباچه عشق» در نگارخانه ترانه باران
نگارخانه‌ ترانه باران، نمايشگاه آثار خوشنويسي علي اشرف صندوق آبادي با عنوان «ديباچه‌ عشق» برگزار مي‌كند.
صندوق آبادي، بيش از 10 سال است كه مطالعه جدي روي خطوط استادان متاخر دارد و سعي در كندوكاو خطوطِ پيشكسوتاني چون ميرعماد الحسيني قزويني، ميرزا غلامرضا اصفهاني، ميرحسين خوشنويس باشي، ميرزا كاظم تهراني و محمدرضا كلهر كرمانشاهي دارد كه با تلفيق و در هم آميختن اين دريافت‌ها با اندوخته‌ها و تجارب ساليان طولاني از استادان خود به شيوه‌اي نو دست يابد. در نمايشگاه خوشنويسي ديباچه عشق ۳۰ اثر در دانگ‌هاي مختلف قلم يعني از قلم چليپا (۲ميلي متري) تا قلم كتيبه (۲۰ ميلي متري) و در قالب‌هاي چليپا، سطر، قطعه و سياه مشق جهت ارايه به علاقه‌مندان اين هنر ايراني اسلامي ديده خواهد شد. چيزي كه حايز اهميت است استفاده و بهره‌مندي درست و متناسب از فضا‌ها و كادر‌ها و تركيب‌ها، مركب‌ها و تذهيب‌هاست كه يك هماهنگي و هارموني ايجاد شده و آثار چشم‌نواز و روح‌بخش را ارايه كرده است.
در اين نمايشگاه تركيب‌هاي مختلفي از بسم‌الله‌الرحمن الرحيم توسط هنرمند ارايه شده كه تازه و جديد هستند. گشايش اين نمايشگاه در تاريخ جمعه ۱۳ مرداد ماه ۹۶ - ساعت ۵ الي ۹ عصر خواهد بود.
زمان بازديد از نمايشگاه از ساعت ۳ الي ۷ بعدازظهر به مدت 10 روز به آدرس تهران، خيابان شريعتي، بالا‌تر از پل صدر، خيابان پل رومي، خيابان شريفي‌منش به سمت الهيه، نبش كوچه لادن، پلاك ۲۷ واحد ۲، گالري ترانه باران داير است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون