• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3110 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان

سر خط خبرها

 بزرگان فرانسه درهمايش خودرويي ايران | رييس انجمن خودروسازان فرانسه براي شركت در دومين همايش بين‌المللي صنعت خودروي ايران حضور خواهد يافت. دومين همايش بين‌المللي صنعت خودروي ايران دهم آذرماه با حضور شركت‌هاي خودروساز و قطعه‌ساز معتبر اروپايي و آسيايي در تهران برگزار مي‌شود. در اين ميان بر اساس جديدترين اخبار به دست آمده، پاتريك بلن، رييس انجمن خودروسازان فرانسه نيز در اين همايش حضور يافته و به سخنراني خواهد پرداخت. همچنين علاوه بر وي ديويد بوگارد، قائم‌مقام انجمن قطعه‌سازان فرانسه نيز در اين همايش حضور خواهد يافت.
  بنزين وارداتي سالم است| رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بررسي‌هاي اين كميسيون در مورد موضوع آلودگي بنزين‌هاي وارداتي گفت كه قرار است كميته‌يي مركب از اعضاي اين كميسيون و نمايندگان دستگاه‌هاي مرتبط تشكيل شود تا به اطمينان كاملي برسيم كه بنزين‌ وارداتي بنزين يورو 4 بوده است. اگرچه گزارشات اوليه اين مطلب را تاييد مي‌كند. علي مروي به ايسناگفت: در جلسه هفته گذشته كميسيون انرژي در مورد آلودگي بنزين‌هاي وارداتي دستگاه‌هاي مرتبط محيط زيست، استاندارد، ديوان محاسبات، سازمان بازرسي و وزارت نفت گزارش دقيقي ارايه كردند؛ هم از كاهش آلودگي هوا از بهمن سال گذشته كه بنزين يورو 4 توليد داخل در تهران، كرج و اراك توزيع شده و هم اينكه برا ساس مصوبه دولت، در ارديبهشت ماه سال جاري وزارت نفت موظف شده بنزين يورو 4 وارد كند.
 واگن بيشتري مي‌خريم | مديرعامل شركت راه آهن از رونق توليد واگن باري در كشور در ماه‌هاي آينده خبر داد و گفت: مصوبه معافيت از حق دسترسي براي خريداران واگن باري هفته آينده ابلاغ مي‌شود. محسن پورسيدآقايي در خصوص راهكارهاي دولت براي رونق توليد
واگن‌هاي باري در شركت‌هاي داخلي، به مهر گفت: ما به عنوان دولت وظيفه خريد واگن را نداريم اما بايد به بخش خصوصي تسهيلات بدهيم تا واگن خريداري كنند. براي واگن باري مصوبه‌يي كه در هيات‌مديره داشتيم مبني بر اينكه شركتي كه واگن باري سفارش دهد، سه سال و نيم، حق دسترسي صفر پرداخت كند.  
  واردات موقت گازوييل | قائم‌مقام شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي از احتمال از سرگيري موقت واردات گازوييل خبر داد و اعلام كرد: عرضه گازوييل كم گوگرد و با استاندارد يورو 4 در كل كلان‌شهرهاي كشور آغاز شد. شاهرخ خسرواني به مهر درباره آخرين وضعيت عرضه و توزيع گازوييل كم گوگرد و مطابق با استاندارد يورو چهار در كلانشهرهاي كشور، گفت: همزمان با افزايش آلودگي هوا در برخي از شهرهاي بزرگ كشور عرضه گازوييل كم گوگرد هم افزايش يافته است. در شرايط فعلي ظرفيت توليد گازوييل كم گوگرد و يورو 4 كشور به بيش از 24 ميليون ليتر در روز رسيده است، از اين ميزان حدود 10 ميليون ليتر آن در كلانشهرها و مابقي در مسيرهاي پررفت و آمد بين شهرها عرضه و توزيع مي‌شود.  
 شناسايي كارخانه‌هاي راكد آغاز شد | رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اينكه روند توليد و صادرات در يك سال اخير بسيار نويدبخش بوده است، گفت: به دليل تشديد موانع خارجي و تحريم‌ها امكان استفاده از مزاياي بين‌المللي كاهش يافته است. يدالله صادقي، به تسنيم اظهار كرد: هرچند موانع خارجي تشديد شده و امكان استفاده از مزاياي بين‌المللي كاهش يافته است اما تدبير دولت موجب‌شده ثباتي در روند كشور ايجاد شود و خوشبختانه رشد منفي 6 درصد توليد ناخالصي كشور كاهش يافته است. در سه ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه 5/4 درصد رشد توليد ناخالص ملي‌ داشته‌ايم، معدل تورم در كشور به كمتر از 20 درصد رسيده كه در كنار آن شاهد كاهش معدل تورم نقطه به نقطه به كمتر از 15 درصد بوده‌ايم.
 وزير بايدبه قول مسكن مهرش عمل كند|عضو كميسيون عمران مجلس گفت: وزير راه و شهرسازي در جلسه كميسيون قول داده بود كه مسكن مهر را با تعهدات قبلي به اتمام برساند. عليرضا خسروي به تسنيم اظهار كرد: اظهارات وزير راه و شهرسازي در اين باره كه تحويل واحدهاي مسكن مهر بر اساس تعهدات قبلي شدني نيست با قول و قرار قبلي وي تناقض دارد. وزير راه و شهرسازي هم در مجلس و هم در كميسيون عمران اعلام كرد كه مسكن مهر را با تعهدات قبلي به اتمام مي‌رساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون