• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3875 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ مرداد

سالن‌هاي نمايشي شهرهاي جنوبي استان تهران تجهيز مي‌شوند

دستور ويژه وزير

بابك احمدي

 

تجهيز و نوسازي سالن‌هاي نمايشي پايتخت از ابتداي آغاز به كار دولت يازدهم با جديت در دستور كار قرار گرفت و اين روند به ويژه بعد از حضور مهدي شفيعي در اداره كل هنرهاي نمايشي با جديت بيشتري پيگيري شد. به اين دليل كه شفيعي پيش از حضور در مقام مديركلي، شناخت و تجربه خوبي در بخش‌هاي گوناگون از جمله امور مالي و سخت‌افزاري هنرهاي نمايشي كسب كرده بود؛ آن‌هم در دوراني كه فقر امكانات زيرساختي بيداد مي‌كرد. اما ظاهرا افزايش ظرفيت‌هاي‌ تئاتري به گفتمان جدي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بدل شده و به استان تهران نيز رسيده است. شفيعي حالا از دستور ويژه سيدرضا صالحي اميري، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي تجهيز سالن‌هاي تئاتر مناطق و شهرستان‌هاي جنوب تهران خبر مي‌دهد. «به دستور سيدرضا صالحي اميري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي‌اصغر كارانديش معاون توسعه مديريت و منابع، برزين ضرغامي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران و اينجانب مسوول شديم تا به جنوب تهران سفر كنيم و وضعيت زيرساخت‌هاي شهرستان‌هاي استان تهران و آنچه مي‌توانيم در اين شهرستان‌ها انجام دهيم را مورد بررسي قرار دهيم.»
براساس دستور صادر شده مديران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با فرمانداران و مسوولان شهرهاي توابع تهران ديدار كرده‌اند. «ما از تمامي فضاهاي موجود و فضاهايي كه امكان داشت تا به زيربناهاي فرهنگي اضافه شوند بازديد كرديم و برنامه‌ريزي‌هاي خوبي نيز در همين راستا انجام شد.» طبق اظهارات شفيعي، شهرهايي مانند ورامين، پيشوا و قرچك با وجود نزديكي به تهران از امكانات مورد نياز برخوردار نيستند. اين درحالي است كه شهرهاي ياد شده همواره ظرفيت‌هاي خوبي از خود نشان داده‌اند و در سال‌هاي اخير گروه‌هاي نمايشي متعددي به جشنواره‌هاي بين‌المللي تئاتر دانشگاهي ايران و فجر معرفي كرده‌اند اما همواره در سايه پايتخت قرار گرفته‌اند. عاملي كه به گفته مديركل هنرهاي نمايشي موجب شده «به حوزه زيرساختي و زيربنايي فرهنگي اين شهرها توجه جدي صورت نگرفته باشد و با وجود نزديكي به تهران متاسفانه با محدوديت‌هاي جدي مواجه هستند.»
«تجهيز و مرمت پلاتوهاي پيشوا، ورامين و توجه به سالن قرچك» از جمله مصوبات صورت گرفته در اين ديدار بوده كه براساس اخبار اعلام شده قرار است مديران به زودي تفاهمنامه‌هايي را به امضا برسانند و بر اساس آن مراحل اجرايي كار آغاز شود. «در راستاي اين اقدام تصميم گرفتيم تا با تجهيز سالن‌هاي نمايشي و ايجاد امكانات سخت‌افزاري و زيربنايي فرهنگي مكمل اتفاقات خوب در شهرهاي استان تهران باشيم.»
اما شفيعي خبر خوش ديگري هم براي علاقه‌مندان هنرهاي نمايشي ديگر شهرهاي استان تهران نيز داشت. «طرح آموزشي انجمن هنرهاي نمايشي استان تهران با حمايت برزين ضرغامي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران با حضور اساتيد شاخص حوزه تئاتر در همه شهرستان‌ها برپا مي‌شود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون