• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3875 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ مرداد

در جلسه شوراي ورزش استان خوزستان لوح تقدير از استاندار خوزستان و معرفي وي به عنوان سفير ورزش‌هاي همگاني توسط رييس فدراسيون ورزش‌هاي همگاني به وي اهدا شد

استاندار خوزستان:

 نبايد با تنگ‌نظري و سخت‌گيري موجب محروميت شهروندان از ورزش همگاني شويم

جاده سلامت در همه ۷۶ شهر استان ساخته خواهد شد

استاندار خوزستان گفت: بايد حمايت و كمك كنيم كه ان‌شاءالله به سمت جامعه‌اي سالم‌تر و پويا‌تر حركت نماييم نه اينكه با تنگ نظري و سخت‌گيري‌هاي خارج از قاعده و اعمال نظرات شخصي در زمينه شرعي موجب محروم كردن شهروندان از ورزش‌هاي همگاني شويم چرا كه اين رويه موجب مي‌شود جامعه به سمت پژمردگي و عدم شادابي و عدم سلامت برود و هنر و وظيفه ما هدايت جامعه به سمت سلامت و شادابي بيشتر است.
دكتر غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان پس از نشست شوراي ورزش استان كه در سالن جلسات استانداري برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در اين نشست ميزبان رييس محترم فدراسيون ورزش‌هاي همگاني بوديم و رهنمودها و نكات ايشان در مورد توسعه ورزش‌هاي همگاني در شوراي ورزش استان مطرح شد.
شريعتي ادامه داد: همچنين سازمان‌هاي مختلف از جمله آموزش و پرورش گزارشي از اقدامات خود در زمينه گسترش ورزش همگاني ارايه دادند و سند تعالي و برنامه راهبردي ورزش همگاني ارايه و توضيح داده شد. رييس شوراي ورزش استان افزود: اميدواريم سازمان ورزش و جوانان استان و هيات ورزش‌هاي همگاني خوزستان بر اساس اين منشور و سند تعالي برنامه‌هاي امسال و سال‌هاي آتي خود را تدوين نمايند و بتوانيم به سمت جامعه‌اي سالم‌تر، پوياتر و فعال‌تر گام‌ برداريم.
استاندار خوزستان خاطرنشان كرد: همه استان‌هاي كشور به اين مساله نياز دارند و خوزستان با توجه به شرايط اقليمي و مشكلات اخير هم در بخش مردان و هم در بخش بانوان بيش از پيش به ورزش همگاني نياز دارند و بايد اين بخش از ورزش را گسترش دهيم و تشويق نماييم و شرايط ايجاد ورزش‌هاي همگاني ماند پياده‌روي دسته‌جمعي، دوچرخه‌سواري و امثالهم را فراهم كنيم. شريعتي تصريح كرد: بايد حمايت و كمك كنيم كه ان‌شاءالله به سمت جامعه‌اي سالم‌تر و پويا‌تر حركت نماييم نه اينكه با تنگ‌نظري و سخت‌گيري‌هاي خارج از قاعده و اعمال نظرات شخصي در زمينه شرعي موجب محروم كردن شهروندان از ورزش‌هاي همگاني شويم چرا كه اين رويه موجب مي‌شود جامعه به سمت پژمردگي و عدم شادابي و عدم سلامت برود و هنر و وظيفه ما هدايت جامعه به سمت سلامت و شادابي بيشتر است.
استاندار خوزستان در خصوص جاده سلامت اظهار كرد: بنا شد از محل ارزش افزوده ورزش و همچنين از محل ارزش افزوده‌اي كه به شهرداري‌ها اختصاص مي‌دهيم و از محل اعتبارات عمراني استاني با مشاركت سازمان برنامه و بودجه، ورزش و جوانان و سازمان امور مالياتي تمام ۷۶ شهر خوزستان را طي يك برنامه يك ساله از جاده سلامت برخوردار نماييم كه ان‌شاءالله همه مردم استان بتوانند با استفاده از جاده سلامت در بخش ورزش همگاني فعال باشند و عدالت رعايت شود و اين يك گام جهت افزايش سلامت و توسعه ورزش همگاني خواهد بود.
شريعتي در خصوص برخي مشكلات در استفاده از پارك بانوان توضيح داد: در بعضي شهرها پارك بانوان خوب اجرا شده و در حال بهره‌برداري است اما متاسفانه در برخي شهرها كار به خوبي پيش نرفته است كه اميدواريم اين وضعيت را هم اصلاح نماييم.
گفتني است در پايان جلسه رييس فدراسيون ورزش‌هاي همگاني كشور با اهداي لوحي ضمن معرفي استاندار خوزستان به عنوان سفير ورزش‌هاي همگاني از تلاش‌ها و پيگيري‌هاي استاندار خوزستان در زمينه توسعه ورزش‌هاي همگاني تقدير كرد.

 

مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت:

 آن چه حايز اهميت است، اين است كه مديران دستگاه‌هاي اجرايي، اهميت ورزش همگاني را درك و به توسعه اين ورزش كمك كنند

از آقاي سالمي، رييس هيات ورزش‌هاي همگاني استان، بابت اينكه با تلاش‌هاي وي و همكارانش اين هيات در كشور به عنوان هيات برتر شناخته شد، قدرداني مي‌كنم. او پيگيري‌هاي دلسوزانه و پدرانه‌اي در امر ورزش‌هاي همگاني دارد و باوجود نبود اعتبارات، برنامه‌هاي خوبي براي هيات داشته است. سالمي با مديريت خوب و همچنين يك تيم توانمند، توانسته است، هيات استان را به عنوان يك هيات برتر در كشور معرفي كند و اميدواريم كه سال آينده نيز اين موفقيت تكرار شود.
وي بيان كرد: از روز اول كه كارمان را آغاز كرديم و هدفگذاري صورت گرفت، هيات ورزش‌هاي همگاني استان يكي از مهم‌ترين اهداف مجموعه اداره‌كل ورزش استان بود، زيرا يكي از اهداف اصلي وزارت نيز توسعه ورزش همگاني است و هر تلاشي كه در مجموعه وزارت اتفاق مي‌افتد، تحقق اين مهم است.
مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در دين اسلام نيز به فعاليت‌هاي جسماني، بدني و ورزشي تاكيد بسياري شده است و خوشبختانه از بدو ورود مجدآرا در فدراسيون ورزش‌هاي همگاني، هدفگذاري خوبي در راستاي چشم‌انداز 1404 انجام شد و با تشكيل شوراي راهبردي فدراسيون، سند پربار و وزيني نيز تدوين شد كه اين سند، دستور كار تمام استان‌ها و همچنين استان خوزستان است تا بتوانيم با استفاده از آن، كارهاي جديدي را در ورزش‌هاي همگاني انجام دهيم. وي بيان كرد: هدف ما اين است كه در ورزش‌هاي همگاني به سمتي برويم كه همه نقش داشته باشند. در حال حاضر نيز شهرداري و آموزش و پرورش در امر ورزش‌هاي همگاني به ما كمك مي‌كنند ولي تلاش‌ ما اين است كه تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌هاي اداري و مديريتي استان، به سمت اين مهم گام بردارند. همچنين سعي مي‌كنيم با كمك رييس هيات ورزش‌هاي همگاني، كارگاه‌هاي آموزشي براي ارگان‌هاي مختلف برگزار كنيم تا سند تحول ورزش‌هاي همگاني را بيشتر بشناسند، زيرا وقتي سندي به عنوان سند بالادستي تنظيم مي‌شود، بايد در جامعه به‌خوبي تشريح شود، چراكه در غير اين صورت نمي‌توان بهره كافي را از آن برد. ما تلاش مي‌كنيم اين سند را به‌خوبي معرفي كنيم. حيدري افزود: حوزه معاونت اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان نيز‌ برگزاري همايش‌ها و جشنواره‌ها و همچنين برنامه‌هاي فرهنگي بسيار خوبي را در راستاي توسعه ورزش‌هاي همگاني طراحي كرده است كه بزودي رسانه‌اي خواهند شد. يكي از اين برنامه‌ها، برگزاري شش همايش سراسري پياده‌روي خانوادگي، در شش ماهه دوم سال است. وي ادامه داد: آنچه حايز اهميت است، اين است كه مديران دستگاه‌هاي اجرايي، اهميت ورزش همگاني را درك كنند و با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در زمينه ورزش‌هاي همگاني كمك كنند تا اين ورزش توسعه پيدا كند. ما نيز از برنامه‌هاي هيات ورزش‌هاي همگاني خوزستان استقبال مي‌كنيم. مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: كارهاي نشده بسيار زيادي وجود دارد كه بايد انجام شوند كه اين مهم با تلاش همه اتفاق مي‌افتد. با توجه به اينكه استاندار خوزستان، فردي ورزش‌دوست است و به توسعه ورزش همگاني نيز تاكيد دارد، اميدوارم استان خوزستان به عنوان يك استان پيشرو در كشور باشد. اميدواريم در سال 96 با همكاري فدراسيون و هيات ورزش‌‌هاي همگاني استان بتوانيم كارهاي جديدي را در استان خوزستان انجام دهيم. وي در ادامه عنوان كرد: نكته مهم ديگر اين است كه بسياري از هيات‌هاي استان، مجامع سالانه خود را برگزار نمي‌كنند و ما دنبال اين هستيم كه اين كار از سوي تمام هيات‌ها انجام بگيرد. همچنين با كمك استاندار خوزستان توانسته‌ايم، شوراي ورزش را به صورت مرتب برگزار كنيم، ضمن اينكه با كمك‌هاي دكتر شريعتي ذيل شوراها نيز مشخص و شرح وظايف‌شان تعيين شد كه اين نيز يك گام رو به جلو و اتفاق خوبي است.

 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون