• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3110 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان

تشكل‌ها

 تكميل پايانه صادراتي گل و گياه در انتظار اعتبار| محمود حسن‌ولي، مديرعامل اتحاديه سراسري گل و گياه با بيان اينكه 80 درصد از پايانه صادراتي گل و گياه تاكنون ساخته شده است، گفت: براي تكميل اين پايانه صادراتي تقاضاي 30 ميليارد تومان وام كرده‌ايم. به گزارش «فارس»، وي افزود: در حال حاضر وضعيت توليد گل در كشور به گونه‌يي است كه در سطح كشور نمايشگاه‌هاي مختلفي برگزار و واريته‌هاي گل به نمايش گذاشته مي‌شود و اين مويد اين است كه ما صنعت گل را دگرگون مي‌بينيم و در شرايطي قرار داريم كه مي‌توانيم صادرات گل را با يك الگوي بين‌المللي وارد بازار جهاني كنيم. به گفته وي، براي صادرات بين‌المللي گل نياز به پايانه‌هايي است كه محصول كشاورزي به خصوص گل و گياه در يك زمان كوتاه وارد بازار شود و عمليات فروش و كليه مراحل بازديد در همان محل و در آن زمان انجام شود و محصول فروخته شده در داخل كانتينرها پلمب شده و مستقيم از مرز خارج شود.

 ادامه روند ركودي بازار مسكن تا پايان سال| ميزان توليد مسكن در كشور به طرز چشمگيري كاهش پيدا كرده و اين ميزان كاهش توليد در ميان‌مدت باعث كاهش عرضه مسكن مي‌شود كه در نهايت همين امر، افزايش قيمت و كاهش عرضه در دو سال آينده را به دنبال خواهد داشت. محمدمهدي مافي، دبير انجمن صنفي انبوه‌سازان مسكن استان تهران در گفت‌وگو با «ايسنا» درباره روند بازار مسكن اظهار داشت: از ابتداي سال گذشته پيش‌بيني كرديم كه روند ركودي بازار مسكن تا پايان سال پيش رود و اين احتمال وجود دارد در ابتداي سال آينده شرايط بهبود يابد. وي با بيان اينكه شرايط در حال حاضر داراي مزيت‌هايي در حوزه مسكن است، تصريح كرد: اين شرايط به دليل آنكه پايداري خاصي را به وجود آورده، مي‌تواند براي مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان مفيد هم باشد. مافي تاكيد كرد: بدين‌ترتيب توان خريدار مي‌تواند افزايش يابد، اما چالشي كه به وجود مي‌آيد آن است كه ميزان توليد مسكن در كشور به طرز چشمگيري كاهش پيدا كرده و اين ميزان كاهش توليد در ميان مدت باعث كاهش عرضه مسكن مي‌شود.

 افزايش قيمت كيف و كفش چرم| عضو انجمن صنايع ملي چرم ايران گفت: با وجود اينكه ايران پوست‌هاي گاوي، بزي و گوسفندي خوب و مطلوبي دارد، به دليل اينكه در تامين مواد اوليه و سرمايه در گردش مشكل داريم، قيمت محصولات چرمي همچون كيف و كفش در كشور افزايش يافته است. جليل دهقاني در گفت‌وگو با «ايسنا» با اشاره به مشكلات صنعت چرم در كشور اظهار داشت: يكي از اصلي‌ترين مشكلات اين صنعت، تامين مواد اوليه است و از آنجا كه توليد چرم، مواد اوليه بسياري را مصرف مي‌كند تحريم اين مواد، تاثيرات زيادي را در صنعت چرم و توليد كيف و كفش گذاشته است. وي افزود: اين مساله موجب شده كارخانه‌هاي چرم‌سازي از مواد اوليه دسته دوم در توليد چرم استفاده كنند و اين موضوع مشكلات زيادي را در صنعت چرم ايجاد كرده است. دهقاني با اشاره به كمبود پوست گاو در كشور اظهار كرد: چرم گاوي كه از آن به عنوان چرم سنگين ياد مي‌شود، حدود 60 درصد آن در داخل كشور تامين مي‌شود. عضو انجمن صنايع ملي چرم ايران با بيان اينكه واردات چرم اصلا مقرون به صرفه نيست، گفت: به دليل قيمت بالاي دلار اين مساله به هيچ عنوان به نفع خريداران و توليدكنندگان نيست چرا كه اين امر قيمت چرم را چندين برابر مي‌كند.

 وضعيت بازار ميوه و تر‌بار| معاون اتحاديه بارفروشان از ناياب شدن گوجه‌فرنگي درجه يك در ميدان بار فروشان خبر داد و گفت: قيمت خيار تحت تاثير سرمازدگي‌هاي اخير 15 درصد افزايش يافته است. علي امامي در گفت‌وگو با «مهر» گفت: خيار تحت تاثير سرمازدگي قرار گرفته و آسيب ديده؛ به همين دليل قيمت آن 15 درصد رشد داشته است، ضمن اينكه قيمت هركيلوگرم خيار رسمي بين 1500 تا 2000 تومان و خيار آويز بين 2000 تا 2500 تومان است. وي، شرايط بازار گوجه فرنگي را نيز نامطلوب توصيف كرد و افزود: عرضه اين محصول بسيار كم است، محصول درجه يك در بازار عرضه نمي‌شود و قيمت هركيلوگرم گوجه فرنگي درجه دو بين 2000 تا 3000 تومان است. به گفته امامي، قيمت گوجه فرنگي يك ماه ديگر با ورود محصول نو به بازار كاهش مي‌يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون