• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3881 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ مرداد

خبر كوتاه

درآمدهاي مالياتي اشخاص در ۳ ماهه به ركود خورد

در ۳ ماهه نخست سال درآمد ماليات اشخاص حقوقي به ركود خورد و 8/17 درصد كاهش يافته است؛ در عين حال ماليات بخش خصوصي جور ديگر بخش‌ها را كشيده و با رشد 8/14 درصدي روبه‌رو شد.
 در سه ماهه نخست سال جاري ماليات‌هاي مستقيم نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش 4/7 درصدي روبه‌رو شد. اشخاص حقوقي در اين مدت 4 هزار و 870 ميليارد تومان ماليات پرداخت كردند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش 17درصدي روبه‌رو است.
همچنين 3 هزار و 900 ميليارد تومان ماليات بر درآمد وصول شده و اين بخش اوضاع بهتري نسبت به ساير بخش‌ها داشته و با رشد 7/8 درصدي همراه شده است.
بيشترين رشد زير بخش ماليات بر درآمد مربوط به ماليات مستغلات با 4/18 درصد و ماليات حقوق كاركنان بخش خصوصي با 8/14 درصد است كه توانسته عملكرد اين بخش را بهبود ببخشد.
به گزارش فارس، ماليات بر ثروت نيز اوضاع چندان مناسبي ندارد و با كاهش روبه‌رو بود، به طوري كه تنها 580 ميليارد تومان در اين مدت وصول شده و نسبت به مدت مشابه خود 6/0 كاهش يافته است.
در بخش ماليات‌هاي غيرمستقيم كه شامل سرفصل ماليات واردات و ماليات بر كالا و خدمات است در مجموع 8 هزار و 830 ميليارد تومان درآمد كسب شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/5 درصد رشد دارد.
طبق آمارها 1800 ميليارد تومان ماليات بر واردات وصول شده و نيز 4 هزار و 890 ميليارد تومان سهم درآمدي از ماليات بر ارزش افزوده است كه به ترتيب اين دو بخش با 8/61 درصد رشد و 4 درصد كاهش همراه بوده‌اند. ماليات بر فروش سيگار نيز 90 ميليارد تومان و با رشد 1/16 درصدي وصول شد. در مجموع، جمع كل درآمدهاي مالياتي دولت در سه ماهه امسال 18 هزار و 190 ميليارد تومان بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش 6/1 درصدي روبه‌رو شده و 3/61 درصد رقم مصوب سه ماهه محقق شده است.

 

نفت 50 دلار شد

قيمت نفت ديشب با تقويت ارزش دلار به‌شدت سقوط كرد و به كمترين ميزان در 3 هفته گذشته يعني 72/50 دلار رسيد. رويترز گزارش داد، قيمت نفت شب گذشته با تقويت ارزش دلار به‌شدت سقوط كرد و به كمترين ميزان در 3 هفته گذشته رسيد اما اكنون روند ثابتي دارد. از ديگر عواملي كه سبب كاهش قيمت نفت شده بود كاهش فعاليت پالايشگاه‌هاي چين بود كه بازار را تحت تاثير قرار داد. در حال حاضر، هر بشكه نفت برنت درياي شمال با يك سنت كاهش 72/50 دلار فروخته شد و هر بشكه نفت خام امريكا با 6 سنت كاهش 53/47 دلار معامله شد. قيمت نفت روز گذشته در ميان مبادلات آشفته و تقويت دلار و نگراني‌ها در مورد تقاضا در چين بيش از 5/2 درصد افت كرد. تقويت دلار، تقاضا براي نفت را در ميان خريداران كه مالك ارزهاي ديگر هستند، كاهش مي‌دهد. هر دو شاخص نفتي در 10 آگوست به بالاترين قيمت در 2 ماه گذشته رسيده بودند. آمارهاي رسمي نشان داد پالايشگاه‌هاي چين در ماه جولاي، كمترين ميزان فعاليت روزانه از سپتامبر 2016 را داشتند. تحليلگران مي‌گويند اين كاهش بسيار بيش از انتظار بود و بر نگراني در مورد مازاد محصولات سوختي پالايش شده كه مي‌تواند تقاضا براي نفت از سوي چين را كم كند، افزوده است. ارزش دلار پس از اينكه كره جنوبي سيگنال‌هايي ارسال كرد كه برنامه حمله موشكي به گوام را به تاخير انداخته است، تقويت شد. شاخص دلار كه ارزش اين واحد پولي را در برابر سبدي از ارزهاي بين‌المللي مي‌سنجد، در روز دوشنبه 4/0 درصد افزايش يافت و امروز 1/0 درصد بالا رفت.
سوكريت ويجاياكار، مدير بخش انرژي موسسه مشورتي تريفكتا، معتقد است: «يك كاهش محض قيمت‌ها را بالا نمي‌برد... ما در حقيقت نيازمند تقاضا براي محصولات هستيم تا اين اتفاق بيفتد.»
احتمال مي‌رود ذخاير نفت امريكا براي هفتمين هفته متوالي در راستاي كاهش ذخاير فرآورده‌هاي نفتي و بنزين در هفته گذشته، اين هفته نيز كاهش يابد.

 

سپرده گذاران صبور تعاوني منحله فرشتگان بدانند

با اعمال ماده ٢٣٦ در مجلس شوراي اسلامي درباره ساماندهي موسسات اعتباري موسسه اعتباري كاسپين با محوريت قوه قضاييه و حمايت بانك مركزي حقوق سپرده‌گذاران تعاوني‌هاي منحله فرشتگان را مديريت مي‌كند.
پس از تصويب اعمال ماده ٢٣٦ توسط مجلس شوراي اسلامي در زمينه ساماندهي موسسات مالي و اعتباري در هفته گذشته، اين پرسش در ميان سپرده‌گذاران تعاوني‌هاي منحله، به‌ويژه تعاوني فرشتگان پديد آمد كه چه سرنوشتي براي سپرده‌هاي مردم در پيش است و چه راه‌حلي براي استيفاي حقوق سپرده‌گذاران پيشنهاد خواهد شد؟ اين سوال كليدي موضوعي است كه لازم است با دقت مورد بررسي و تدقيق قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون