• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3895 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ شهريور

عددنوشت

كاهش توليد نفت اوپكي‌ها

رويترز اعلام كرد: كشورهاي عضو اوپك در ماه آگوست توليد نفت خود را 170 هزار بشكه كاهش دادند كه پايبندي آنها به توافق اوپك 89 درصد بوده است. به گزارش فارس، به نقل از رويترز، بررسي‌هاي رويترز نشان مي‌دهد كه 13 كشور عضو اوپك در ماه آگوست نسبت به ماه جولاي توليد خود را 170 هزار بشكه در روز كاهش دادند. كاهش توليد نفت از سوي كشورهاي عضو اوپك و غيراوپك بر اساس «طرح كاهش توليد نفت» صورت مي‌گيرد كه در اواخر سال 2016 توافق شد. اواخر سال 2016 كشورهاي عضو اوپك و غير اوپك به توافق رسيدند كه توليد روزانه نفت را 8/1 ميليون بشكه و به مدت 6 ماه كاهش دهند. اين طرح به منظور افزايش قيمت نفت در بازارهاي جهاني صورت گرفت. قيمت نفت طي 2 سال گذشته با افت بي‌سابقه‌اي مواجه شده و از بيش از 130 دلار در هر بشكه به كمتر از 50 دلار رسيد. پس از اتمام مدت 6 ماه كشورهاي توليد‌كننده نفت توافق قبلي را 9 ماه ديگر تمديد كردند و قرار است كاهش توليد تا مارس 2018 ادامه يابد. بر اساس بررسي‌هاي رويترز عراق در ماه آگوست 46/4 ميليون بشكه در روز توليد كرد كه اين رقم در ماه جولاي 50/4 ميليون بشكه بود. كويت از رقم 71/2 ميليون بشكه در روز ماه جولاي به 7/2 ميليون بشكه در ماه آگوست رسيد.


پذيرش «سخاب» در فرابورس ايران

۶ مرحله اسناد خزانه اسلامي در نمادهاي سخاب۲ تا ۷، در بازار ابزارهاي نوين مالي به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار ميليارد تومان پذيرش مي‌شود. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از فرابورس، ۶ مرحله اسناد خزانه اسلامي در نمادهاي سخاب۲ تا ۷، در بازار ابزارهاي نوين مالي به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار ميليارد تومان، پذيرش مي‌شود. به علت سررسيد مرحله نخست اين اوراق با نماد «سخاب ۱» در تاريخ ۲۱ شهريورماه ۹۶، اين مرحله از اسناد خزانه در فرابورس پذيرش نشده است و بانك ملي مسووليت پرداخت وجه اسمي اين اوراق را در سررسيد بر عهده خواهد داشت. ملاك دارندگان اين اوراق تنها ليستي است كه بانك ملي در اختيار فرابورس قرار مي‌دهد. سخاب ۲ تا ۷ در فرابورس پذيرش شده اما ارايه ليست نهايي دارندگان اين اوراق از سوي بانك ملي در هفته پيش رو تكميل مي‌شود و پروسه آغاز معاملات ثانويه آن در بازار ابزارهاي نوين مالي چند روز زمان مي‌برد كه مراتب اطلاع‌رساني خواهد شد. فرابورس ايران به زودي در قالب يك اطلاعيه رسمي تاريخ و زمان آغاز معاملات ثانويه اين اوراق را به طور عمومي اطلاع‌رساني خواهد كرد تا امكان معامله آن براي تمامي اشخاص حقيقي و حقوقي امكان‌پذير شود. موضوع انتشار اين اوراق پرداخت بدهي دولت به طلبكاران از جمله بانك‌ها، پيمانكاران، شهرداري‌ها با اولويت شهرهاي زير ۲۰ هزار نفر جمعيت و بدهي‌هاي مربوط به خريد تضميني محصولات استراتژيك كشاورزي است.


افزايش توليد شكر به

توليد شكر از يك ميليون و 123 هزارتن در سال 92 به يك ميليون و 643 هزارتن در سال 95 افزايش يافت و با استمرار سياست‌هاي افزايش بهره‌وري و توسعه كشت پاييزه چغندرقند، ايران تا سال 1400 در توليد شكر نيز پس از گندم به خودكفايي مي‌رسد. اين درحالي است كه وزير دولت نهم وعده داده بود تا پايان سال 1388 كشور در توليد اين محصول به خودكفايي برسد. به گزارش ايلنا، تامين غذا براي جمعيت رو به رشد با حفظ و پايداري منابع پايه توليد، مهم‌ترين جنبه مديريت و راهبري بخش كشاورزي است. به دليل محدوديت‌هاي اقليمي به ويژه منابع آب و خاك، افزايش توليدات با رويكرد افزايش در واحد سطح امكان‌پذير بوده و بر اين اساس، وزارت جهاد كشاورزي «افزايش بهره‌وري» را راهبرد اصلي در مديريت بخش كشاورزي و تهيه و تدوين برنامه‌ها، طرح‌ها و سياست‌هاي كشاورزي قرار داده و در دولت دوازدهم نيز تحقق و اجراي اين راهبرد را پيگيري مي‌كنند. با افزايش عملكرد در واحد سطح و كاهش سطح زيركشت، توليد گندم از 8 ميليون و 816 هزارتن در سال 92 به 5/14 ميليون تن در سال 95 افزايش يافت و خريد تضميني اين كالاي اساسي نيز از 8/4 ميليون تن در سال 92 به 5/11 ميليون تن در سال 95 رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون