• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3899 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور

عددنوشت

افزايش توليد خودرو
مردادماه امسال توليد انواع خودرو در خودروسازان داخلي به‌طور ميانگين 2/22 درصد افزايش يافت. در اين مدت توليد انواع خودرو از ۱۱۷ هزار و ۵۰۴ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۱۴۳ هزار و ۶۴۴ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع سواري با افزايش 6/24 درصدي همراه بوده و از ۱۰۸ هزار و ۵۴۳ دستگاه در مرداد ماه ۱۳۹۵ به ۱۳۵ هزار و ۲۶۲ دستگاه رسيد. توليد انواع وانت اما 7/10 درصد افت داشته و از ۷۶۰۲ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۶۷۸۷ دستگاه كاهش يافت. مرداد ماه امسال توليد انواع ون اما 2/418 درصد افزايش يافته و از ۱۱ دستگاه در مرداد ماه ۱۳۹۵ به ۵۷ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس با كاهش 2/1 درصدي همراه بوده و از ۸۳ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۸۲ دستگاه كاهش يافت. در اين مدت توليد انواع اتوبوس 2/196 درصد رشد داشته و از ۵۳ دستگاه در مرداد ماه ۱۳۹۵ به ۱۵۷ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع كاميونت، كاميون و كشنده نيز 2/7 درصد افزايش يافته و از ۱۲۱۲ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۱۲۹۹ دستگاه رسيد.

افت توليد سيمان
بر اساس گزارش عملكرد دولت يازدهم در بخش معدن و صنايع معدني، سيمان در ميان ديگر توليدات معدني نسبت به پيش از آغاز دولت با افت حدود
۲۳ درصدي توليد همراه بود. بر اساس گزارش‌هاي موضوعي عملكرد دولت يازدهم نقش صنعت و معدن مورد بررسي قرار گرفته است كه در آن رشد معدن و صنايع معدني و همچنين محصولات اين حوزه به تفكيك آورده شده است و بر اساس آن در جدول اهم محصولات توليدي بخش صنعت و معدن ۱۰ قلم از محصولات توليدي اين بخش را محصولات معدني تشكيل مي‌دهد كه شامل سيمان، كنسانتره زغال سنگ، سنگ آهن، آلومينا، شمش آلومينيوم، كاتد مس، محصولات فولاد، فولاد خام، استخراج مواد معدني و نقشه زمين‌شناسي مي‌شود.


صادرات بازار گياهان دارويي
مديركل دفتر توسعه كشت گياهان دارويي وزارت جهاد كشاورزي گفت: فرهنگسازي براي مصرف گياهان دارويي، توسعه كشت و كار، به روز كردن تكنولوژي و فرآوري از مهم‌ترين سياست‌هاي وزارت جهاد كشاورزي است. پيمان يوسفي‌آذر با بيان اينكه نخستين سياست، افزايش صادرات و ورود به بازارهاي جهاني است، افزود: در حال حاضر حدود 350 ميليون دلار صادرات شامل گل محمدي، زعفران، آويشن و انواع و اقسام گونه‌ها را داريم و مهم‌ترين استراتژي مركز ملي گياهان دارويي وزارت جهاد كشاورزي معرفي گياهان دارويي ايران به دنيا و برندسازي و توسعه صادرات است. توليد استاندارد مطابق با معيارهاي جهاني، افزايش تكنولوژي و به روز كردن تكنولوژي در زمينه كشت گياهان دارويي و تعريف محصولات جديد و معرفي زعفران و گل محمدي ايران به دنيا از جمله ديگر سياست‌هاي ما است.

 

هزينه مسكن در سبد خانوارها
بيت‌الله ستاريان، كارشناس اقتصاد مسكن با بيان اينكه در بعضي نقاط و بافت‌هاي كلانشهرها، مسكن ۸۰ درصد هزينه خانوار را به خود اختصاص داده است، گفت: در آينده نزديك چهار پارامتر افزايشي در بخش مسكن خود را نشان مي‌دهد. با توجه به نقدينگي كه دولت بعد از برجام كسب كرده بود فكر مي‌كرديم سال ۱۳۹۵ مسكن رونق بگيرد ولي برجام به كندي پيش رفت، بنابراين كارشناسان احتمال دادند نيمه دوم سال ۱۳۹۶ شروع حركت‌هايي جزيي را در بخش مسكن شاهد باشيم كه تقريبا با توجه به نشانه‌هايي كه مي‌بينيم درست از آب درآمده است. وي افزود: بخش مسكن در زماني كه به پايان دوره ركود خود نزديك مي‌شود، چهار پارامتر افزايشي را هميشه با هم دارد كه عبارتند از: افزايش قيمت، معاملات، سرمايه‌گذاري و افزايش توليد. اين چهار شاخص همواره با توجه به شرايطي كه در بازار مسكن ايران حاكم بوده حتما وجود خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون