• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3110 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز:

اصلاح‌طلبان منشور اصلاح‌طلبي تدوين كنند

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه تشكيلات اصولگرايان رهبري اين جريان را بر عهده دارد، گفت كه اصولگرايان هيچ‌وقت ليدر فردي نداشته و نخواهند داشت. غلامرضا مصباحي مقدم در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص وضعيت فعلي اصولگرايان و انتخاب دبير كل براي جامعه روحانيت مبارز گفت: وضعيتي درون مجموعه‌هاي اصولگرا وجود دارد كه با صورت بيروني آن متفاوت است.

آيت‌الله مهدوي كني و عسگراولادي ليدر اصولگرايان نبودند

وي ادامه داد: جمعيت‌هاي اصولگرا و از جمله جامعه روحانيت مبارز در چارچوب تشكيلات اقدام كرده و تصميم‌گيري مي‌كنند و ما ليدر فردي نداريم و حتي تصور ليدر فردي در اين مجموعه چه در گذشته و چه در آينده تصور درستي نيست. اين نماينده اصولگراي مجلس همچنين بيان كرد: آيت‌الله مهدوي كني شخصيتي استثنايي بودند كما اينكه مرحوم عسگراولادي نيز ميان غير روحانيون جايگاه ويژه‌يي داشتند اما هيچ يك از اين افراد به آن معنا كه از بيرون نگاه مي‌شود ليدر تلقي نمي‌شدند بلكه در مجموعه خود تعريف شده و گل مي‌كردند.

گاهي نظرات آيت‌الله مهدوي كني در اقليت قرار مي‌گرفت

مصباحي‌مقدم با بيان اينكه ديدگاه و مبناي اين افراد برقراري روابط دموكراتيك در مجموعه اصولگرايان بود، تصريح كرد: گاهي اتفاق مي‌افتاد كه در جلسات بحث و بررسي در خصوص موضوعاتي، راي آيت‌الله مهدوي كني در اقليت قرار گيرد و در عين حال ايشان راي اكثريت را پذيرفته و همراهي نشان مي‌دادند واين موضوع به اين معناست كه ما ليدر فردي نداريم بلكه مجموعه تشكيلات است كه رهبري جريان را بر عهده دارد.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز خاطرنشان كرد: جامعه روحانيت به جاي عنوان رييس، دبير كل را براي خود انتخاب كرده به اين معنا كه كسي خود را رييس اين مجموعه نمي‌داند و جايگاه دبير كل جايگاه هماهنگ كننده بود و مديريت مجموعه به معناي مديريت يك تشكيلات مذهبي - سياسي است و نه مديريت يك بنگاه يا اداره كه تفاوت جدي بين اين دو وجود دارد.
نماينده مردم تهران در مجلس افزود: برخي تصاويري كه خارج از مجموعه اصولگرايان ديده مي‌شود، اين تصور را ايجاد مي‌كند كه وقتي آيت‌الله مهدوي كني به رحمت ايزدي پيوست جريان اصولگرايان هم رو به فروپاشي مي‌روند كه چنين چيزي نيست، در حال حاضر نيز شخصيت‌هاي مهمي همچون آيت‌الله محمد يزدي، آيت‌الله امامي كاشاني، آيت‌الله موحدي كرماني، آيت‌الله شبستري و ديگران عضو جامعه روحانيت مبارز هستند كه جايگاه اين شخصيت‌ها اقتضا مي‌كند هر يك بتوانند دبير كلي را به دست بگيرند چرا كه به اين معنا نيست كه كسي به كرسي رهبري نشسته و سايرين بايد تابع او باشند.

جامعه روحانيت مبارز خود را بازوي رهبري نظام و انقلاب اسلامي مي‌داند

مصباحي مقدم با تاكيد بر اينكه جامعه روحانيت مبارز خود را بازوي رهبري نظام و انقلاب اسلامي مي‌داند، گفت: نبايد انتظار داشت اگر كسي سمت دبير كلي گرفت پس همه مسائل به او برگردد، اين طور نيست و اين تشكيلات است كه عمده جايگاه را دارد. وي ادامه داد: تمام تلاش جامعه روحانيت اين است كه مجموعه جريانات اصولگرا را در انتخابات آينده مجلس به ائتلاف نزديك كند، انتظارات را متعادل كرده و مقام داوري را نيز بر عهده بگيرد، تا اگر اختلافي پديد آمد حل و رفع شود.
 اين نماينده اصولگرايان مجلس در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا، در خصوص وضعيت و شرايط اصلاح‌طلبان و نحوه حضور آنها در انتخابات آينده مجلس هم گفت: اصلاح‌طلبان از انتخابات 92 به بعد تحركات تازه‌يي پيدا كردند كه اين موضوع پيش بيني مي‌شد.

برخي جريانات اطلاح‌طلب محدوديت دارند

مصباحي‌مقدم در ادامه گفت: اصلاح‌طلبان احزاب متعددي دارند اما در حال حاضر برخي از آنها از رسميت برخوردار نيستند و به تعبيري براي فعاليت‌هاي سياسي تحت عنوان تشكيلات قبلي خود محدوديت دارند و تاكنون نتوانستند از اين محدوديت خارج شوند. وي با بيان اينكه محدوديت شامل برخي از شخصيت‌هاي جريان اصلاح‌طلب نيز مي‌شود، تصريح كرد: اسم و رسم بسياري از آنها امروز بر صفحه اول روزنامه‌ها مي‌آيد اما آنها از اعتبار سياسي برخوردار نيستند ونمي‌توانند فعاليت كنند.

اصلاح‌طلبان خود را اصلاح كنند

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز همچنين بيان كرد: اصلاح‌طلبان اگر مي‌خواهند در انتخابات آينده حضور پيدا كنند بايد دست به اصلاحاتي در جريان بزنند كه يكي از اين اصلاحات اين است كه مواضع خود را نسبت به نظام، رهبري وحوادث سال 88 تغيير دهند و اگر از  اين حوادث فاصله نگيرند وهمچنان به اين مسايل مبتلا باشند مجال زيادي براي حضور، فعاليت و اقدام تشكيلاتي ندارند.
مصباحي مقدم در توصيه‌يي به اصلاح‌طلبان گفت: توصيه من اين است كه اصلاح‌طلبان همچون جامعتين منشوري تحت عنوان منشور اصلاح‌طلبي منتشر كرده و مباني، خط قرمزها، اهداف و چارچوب‌هاي خود را بيان كنند.
وي در پايان تاكيد كرد: اصلاح‌طلبان فقط با شرايط جديدي مي‌توانند در انتخابات آينده مجلس مورد اقبال قرار بگيرند و قطعا نيازمند ايجاد فاصله روشن با جريانات پس از انتخابات 88 هستند، چرا كه اگر اين كار را بكنند مي‌توانند به خوبي در عرصه انتخاباتي حاضر شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون