• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3904 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور

10 هزار ميليارد تومان براي نوسازي صنعتي

گروه اقتصادي |  وزير صنعت، معدن و تجارت در حالي كه از عملكرد صنعتي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران تقدير مي‌كند و انعقاد قرارداد خودرويي اين سازمان را تاييد مي‌كند و تاكيد دارد كه اين سازمان رقيب بخش خصوصي نيست از اين سازمان خواسته است تا توجه بيشتربه بحث ايمني خودروها داشته باشد.
محمد شريعتمداري كه در مجمع عمومي عادي سالانه سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران صحبت مي‌كرد گفته است: جايگاه كنوني صنعت خودرو با تلاش و برنامه‌ريزي چندين‌ساله به وجود آمد اما جا براي كار بيشتر به خصوص در حوزه ايمني خودرو وجود دارد كه ايدرو بايد اين موضوع را مورد توجه قرار دهد. قراردادهاي جديد در حوزه خودرو‌سازي براي به‌روزرساني توليد و بازاريابي جهاني مفيد و كارآمد است. ايدرو پيشگام پيشرفت صنعتي در كشور است و انتظار داريم كه اين سازمان به جايگاه اصلي خود كه همانا پيشران بودن در صنايع كشور است، بازگردد. وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: در حوزه خودرو توجه به صنعت قطعه‌سازي بايد در دستور كار قرار بگيرد. حركت به سمت عدم تمركز صنعتي يك ضرورت براي توسعه صنعتي كشور است به همين جهت در بودجه سال 96 حدود 10 هزار ميليارد تومان منابع براي نوسازي صنعتي كشور پيش‌بيني شده است. در مجمع عمومي عملكرد مالي ايدرو تا پايان سال كاري 95 ارايه شد كه با شفافيت در حوزه‌هاي گوناگون مالي همراه بود و مورد تصويب مجمع عمومي نيز قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه ايدرو گام‌هاي خوبي در راستاي برنامه‌هاي دولت يازدهم برداشته است، افزود: ايدرو اين مسير را نيز در دولت دوازهم با قدرت و سرعت بيشتري ادامه خواهد داد، چراكه گام گذاشتن در حوزه گسترش و نوسازي صنايع كشور يك نيازمندي مهم صنعتي كشور به خصوص در عرصه صنايع كوچك و متوسط به حساب مي‌آيد كه در اين عرصه نزديك به 80 هزار واحد نيازمند خدمات اين سازمان در حوزه نوسازي صنعتي هستند. رييس مجمع عمومي ايدرو با اعلام اينكه در بودجه سال 96 حدود 10 هزار ميليارد تومان منابع براي نوسازي صنعتي كشور پيش‌بيني شده است، ادامه داد: استفاده از اين منابع براي نوسازي شركت‌هايي كه حضورشان در عرصه‌هاي بين‌المللي مي‌تواند موجبات جهش صنعتي كشور را فراهم كند، با هدايت ايدرو در سال جاري شتاب بيشتري پيدا مي‌كند و شاهد نوسازي صنايع ايران در عرصه‌هاي مختلف خواهيم بود. شريعتمداري با تاكيد بر حمايت از فعاليت‌هاي صنعتي دانش‌بنيان، تصريح كرد: در اين حوزه كه دوستدار محيط‌زيست نيز محسوب مي‌شود، بايد گام‌هاي موثري را در سال‌هاي پيش رو‌برداريم كه توجه به اين نوع صنايع در دستور كار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و ايدرو نيز گام‌هايي را به صورت پايلوت برداشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون