• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3904 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور

كار پلاسكو به رياست‌جمهوري كشيد

رييس اتحاديه پيراهن‌دوزان از قرار تنظيم جلسه‌اي ميان اهالي پلاسكو با مسوولان رياست‌جمهوري خبر داد.
مجتبي دروديان در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: با وجود گذشت چندين ماه از حادثه پلاسكو هنوز در زمينه دريافت وام براي كسبه مشكلات متعددي وجود داشته و مهم‌ترين موضوع آن است كه سود تعيين شده به قدري بالاست كه كسبه توان پرداخت آن را ندارند. بر همين اساس طي اين مدت پيگيري‌هاي متعددي انجام شده و به مسوولان مختلفي از جمله رييس كل بانك مركزي نامه‌هايي ارسال شده است.
وي ادامه داد: همچنين مكاتباتي با دفتر رياست‌جمهوري داشتيم كه طي اين مكاتبات روز گذشته تماسي گرفته شده و از سوي رياست دفتر بازرسي رياست‌جمهوري اينگونه اعلام شد كه در اين هفته يك جلسه حضوري در اين زمينه برگزار خواهد شد تا پيگيري خواسته‌هاي كسبه پلاسكو از سوي رياست‌جمهوري صورت بگيرد.
دروديان در عين حال عنوان كرد: از سوي ديگر كسبه نگران هستند كه پس از ساخته شدن بناي جديد وضعيت مالكيت آنها به چه شكل خواهد بود. بر همين اساس تجمع‌هاي مختلفي برگزار شده و اهالي پلاسكو نگراني خود نسبت به عدم عقد قرارداد از سوي بنياد مستضعفان را به كرات اعلام كرده‌اند. رييس اتحاديه پيراهن‌دوزان همچنين اظهار كرد: در مورد وام‌هاي بانكي نيز تاكنون چهار تا پنج نفر را به بانك معرفي كرده‌ايم كه البته روند دريافت اين وام نياز به مهلتي دو هفته‌اي دارد اما اگرچه برخي از همكاران ما به دليل شرايط بدي كه در آن قرار دارند مجبور شده‌اند از چنين وامي استفاده كنند اما پيش‌بيني ما آن است كه در آينده براي بازپرداخت اين مبلغ با مشكلات متعدد مواجه شوند چرا كه اقساط اين وام ۳۶ ماهه بوده و در هر ماه كسبه موظف به پرداخت رقمي معادل ۱۰ تا ۱۲ ميليون تومان هستند كه اين رقم براي بخش توليدي هزينه‌اي بسيار بالا محسوب مي‌شود.
وي همچنين به ركود حاكم در بازار اشاره كرد و گفت: در بازار نور با توجه به فاصله‌اي كه اين پاساژ با بازارهاي اصلي شهر دارد، ركود بيشتر بوده و بر همين اساس برخي از كسبه ترجيح داده‌اند از اين محل جابه‌جا شوند. دروديان افزود: از سوي ديگر بحث دريافت هزينه‌هاي مختلفي مانند شارژ ساختمان به گونه‌اي است كه بسيار سنگين بوده و توجيه منطقي ندارد چرا كه براي هر متر از مغازه‌ها شارژي معادل 18 هزار تومان تعيين شده است. در حالي كه همكاران ما در پلاسكو در گذشته سالانه مبلغي حدود يك ميليون و ۵۰۰ تومان تا دو ميليون تومان را به عنوان هزينه‌هاي شارژ پرداخت مي‌كردند. رييس اتحاديه پيراهن‌دوزان در پايان يادآور شد: روز گذشته نيز برخي كسبه پلاسكو در محل حسينيه اتحاديه پيراهن‌دوزان گرد هم آمدند تا درباره آنچه تاكنون انجام شده، اطلاع‌رساني كافي صورت گرفته و كسبه در جريان امور قرار داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون