• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3904 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور

بعد از 23 سال

تهمينه ميلاني فيلمنامه‌اي براي كودكان مي‌نويسد

تهمينه ميلاني كه بيشتر علاقه خود را به ساخت فيلم‌‌هاي اجتماعي با محوريت مسائل و دغدغه‌هاي زنان نشان داده است، فيلمنامه‌اي را در ژانر كودك و نوجوان مي‌نويسد.
ميلاني كه پيش‌تر هم نگاهي به ادبيات داشته و فيلمنامه‌هايي را بر اساس رمان‌هاي فارسي ساخته است، فيلمنامه «هوشمندان سياره اوراك» را در ژانر كودك و نوجوان با اقتباس از كتاب «هوشمندان سياره اوراك» نوشته فريبا كلهر مي‌‎نويسد.
ميلاني كه اين فيلمنامه را به سفارش بنياد سينمايي فارابي مي‌نويسد، درباره اين اقتباس مي‌گويد: «كتاب «هوشمندان سياره اوراك» داستاني جذاب و مطابق با سليقه نوجوانان امروز جهان است و تصور مي‌كنم ساخته شدن فيلمي از اين كتاب مي‌تواند جاني تازه به فيلم‌هاي مناسب نوجوانان ببخشد.»
ميلاني بعد از 23 سال بازگشتي دوباره به سينماي كودك و نوجوان دارد. او بيست سال پيش قصد داشت سريالي از اين داستان بسازد و فيلمنامه آن هم در سي و دو قسمت نوشته شد. اما به دلايل مختلفي چون تغيير مديريت‌ها در سيمافيلم كه قرار بود تهيه‌كننده باشد، توليد آن به سرانجام نرسيد.
اين فيلمساز حالا فيلمنامه تازه را به‌روزرساني مي‌كند و آگاه كردن كودكان و نوجوانان از تاريخ ايران و جهان و همچنين آگاهي از علم روز با استفاده از فيلمنامه‌هاي علمي – تخيلي را از مهم‌ترين دغدغه‌هاي خود مي‌داند: «براي استقبال و حضور هر چه بهتر كودكان و نوجوانان در سينماها بايد فيلم‌هايي متناسب با اطلاعات عمومي و علايق ايشان از جمله فيلم «هوشمندان سياره اوراك» توليد شود. » كارگردان فيلم سينمايي «كاكادو» معتقد است سينما وامدار ادبيات است و نقشه راه آن را ادبيات تعيين مي‌كند و اميدوار است شرايطي فراهم شود تا آثار ادبي بيش از پيش مورد اقتباس سينمايي قرار بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون