• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3181 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن

گزارش «اعتماد» از آخرين تحولات در كادر فني پرسپوليس

صداي پاي برانكو مي‌آيد!

گروه ورزش| اميررضا خادم، نماينده وزارت ورزش در ساماندهي باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال، پس از شكست‌هاي اخير تيم قرمزپوش پايتخت، تلاش زيادي كرده تا مجموعه تصميم‌گيرنده باشگاه را متقاعد كند كه نيمكت اين تيم را به يك مربي بزرگ بسپارند. بر اين اساس برانكو و افشين قطبي دو گزينه‌اي بودند كه براي سرمربيگري پرسپوليس در نظر گرفته شده بودند، اما اخبار رسيده حاكي از اين است كه برانكو شانس بيشتري براي رسيدن به نيمكت پرسپوليس دارد. در اين رابطه شنيده‌ها هم حكايت از مذاكرات جدي با برانكو دارد و احتمالا تا دو يا سه روز آينده تكليف سرمربي پرسپوليس و جانشين حميد درخشان مشخص خواهد شد. در حال حاضر برخي‌ها در تلاش هستند با مذاكره و متقاعد كردن مسوولان باشگاه پرسپوليس و همچنين وزارت ورزش مقدمات ايجاد تغييرات در كادر فني پرسپوليس را فراهم كنند. برانكو سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني ۲۰۰۶ بود. او تيم فوتبال اميد ايران را در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۰۲ قهرمان كرد. در تمام سال‌هاي گذشته برانكو بارها از تيم‌هاي ايراني پيشنهاد داشته اما به دليل بدهي 60 هزار دلاري مالياتي‌اش هيچ‌وقت حاضر نشد به ايران بيايد. با اين وجود گويا مسوولان پرسپوليس وعده حل مشكل مالياتي‌اش را به اين مربي كروات داده‌اند. گفتني است پيش از شروع فصل درست در زماني كه هيات‌مديره و اسپانسر جديد باشگاه از سوي وزارت ورزش انتخاب شدند، هم اخباري درباره توافق نمايندگان اسپانسر باشگاه با برانكو در رسانه‌ها منتشر شده بود. در آن مقطع اما عليرضا رحيمي، مديرعامل وقت سرخپوشان از علي دايي حمايت كرد و برخلاف ميل اعضاي هيات‌مديره و اسپانسر، مقدمات ادامه همكاري علي دايي در اين تيم را فراهم كرد. حالا اما در زماني كه حميد درخشان هدايت پرسپوليس را برعهده گرفته است، دوباره داستان احتمال حضور برانكو در پرسپوليس حرف و حديث‌هاي بسيار زيادي به راه انداخته است.
البته افشين قطبي هم يكي از گزينه‌هاي احتمالي جانشيني حميد درخشان مي‌تواند باشد. به هر ترتيب به شكلي عجيب برخي رسانه‌ها گزارش‌ها و اخبار مختلفي پيرامون داستان مربيگري قطبي در پرسپوليس منتشر كرده‌اند. اين در حالي است كه اين مربي بدهي مالياتي سنگيني دارد و به محض اينكه وارد ايران شود، ممنوع‌الخروج خواهد شد. او به خاطر همين بدهي، سال‌هاي سال‌ است كه به ايران نيامده است. باشگاه پرسپوليس هم اگر بخواهد واقعا با اين مربي قراردادي امضا كند، بايد ابتدا مشكل مالياتي اين مربي را حل و فصل كند كه به نظر مي‌رسد با توجه به بحران اقتصادي شديد فعلي در باشگاه، شرايط براي آوردن افشين قطبي به پرسپوليس اصلا مساعد نباشد. مدير برنامه‌هاي افشين قطبي اما تمام شايعات درباره مذاكره با اين مربي را رد و اعلام مي‌كند: « افشين با هيچ كسي مذاكره نكرده و او الان فقط از چين، كره‌جنوبي و يك كشور اروپايي پيشنهاد دارد. تا به امروز هيچ درخواستي از سوي باشگاه پرسپوليس و مديريت كنوني آن براي مذاكره با قطبي انجام نشده و مطالبي كه در برخي روزنامه‌ها مبني بر مذاكره نماينده نژاد فلاح يا باشگاه پرسپوليس با افشين قطبي منتشر شده، صحت ندارد. افشين اگر پيشنهاد مذاكره‌اي را غير از طريق بنده دريافت كند، حتما آن را با من هماهنگ مي‌كند. همچنين اميدواريم مشكل مالياتي او كه بارها از هيات مديره و مديريت باشگاه پرسپوليس درخواست حل آن را داشتيم نيز برطرف شود. ماليات قطبي طبق آخرين قراردادي كه با پرسپوليس داشت برعهده باشگاه است و متاسفانه آنها هنوز اين ماليات را پرداخت نكرده‌اند تا افشين بتواند به ايران مسافرت داشته باشد.»
 با توجه به توضيحات ارايه شده، كاملا مشخص است كه جايگاه حميد درخشان در پرسپوليس كاملا متزلزل است. هجمه‌هاي رسانه‌اي شديد عليه اين مربي به راه افتاده است و طبيعتا درخشان در اين برهه حساس كنوني هيچ حامي رسانه‌اي را هم در كنار خود نمي‌بيند. تماشاگران پرسپوليس نيز چند هفته‌اي مي‌شود كه شعار «حيا كن رها كن» عليه اين مربي سر مي‌دهند. بسياري از بازيكنان پرسپوليس هم از كار كردن زيرنظر سرمربي تيم راضي نيستند. همه اين مسائل دست به دست هم داده است تا خيلي‌ها به اين باور برسند كه درخشان به پايان خط همكاري خود با پرسپوليس رسيده است، هر چند كه اين مربي تلاش ويژه‌اي دارد تا فشار انتقادات را از روي خود بردارد و نشان بدهد كه حالا حالاها سرمربي پرسپوليس است. درخشان در تازه‌ترين مصاحبه خود اعلام كرده است: «من هيچ كاري به شايعات منتشر شده ندارم. فكر مي‌كنم اين صحبت‌ها را كساني مطرح مي‌كنند كه مي‌خواهند آرامش من و پرسپوليس را بر هم بزنند. من به اين مسائل فكر نمي‌كنم و فقط كارم را انجام مي‌دهم. كساني هم كه مي‌خواهند ببينند آيا اين شايعات صحت دارد يا خير، مي‌توانند از مديريت باشگاه در اين مورد سوال كنند. من تا روزي كه باشم با قدرت كارم را انجام مي‌دهم و به شايعات هيچ توجهي ندارم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون